jkarlsen Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Med ellr uten Blu-ray? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Uten.... Det er kun en leser og ikke brenner... Bortkasta penger. Filmer i HD format ser du på TV uansett, og der har du en PC hvor du laster ned Blu-ray filmer evt en Blu-ray spiller Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Da kom min m1530 på jobb. Nå har jeg vært en lykkelig eier av både m1330 og m1530. Om vi prøver å sammenligne disse to litt så kan jeg si... - m1530 er betydligere tyngre og større kontra m1330 - m1530 sin skjerm er tykk (hadde LED på m1330) - Ytelsesmessig er m1530 overlegen (har ikke testet mer enn Vista sin test, (m1330 ga 3,4poeng og m1530 fikk 5,9). - Laderen fra m1530 er fra helvete. Kort, knotet og 3polet med den stygge knekken. m1330 hadde mer kabel og var lettere. - Skjermen virker bra med tanke på lys som slår inn fra vinduet etc. - viftehullene og avstand fra bordflate og laptop er større på m1530, og med tanke på at jeg har penryn prosessor så vil jeg nok få bedre lufting og mindre varmedannelse. På m1330 knekte jeg en disk på varme og den ble sykelig varm. Vet at det er i utgangspunktet feil å sammenligne disse. Men kan være greit dersom man er usikker på hva man skal velge. Størresles messig må jeg si at jeg kommer til å savne m1330, men mtp oppløsning og ytelse så føler jeg at jeg får mer for pengene. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Vært i bios og tittet for og klokke cpu men valget er grået ut, noen som vet hvordan jeg får muligheten til å klokke cpu?. Lenke til kommentar
relaps3 Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Hei. Kan noen poste en link til RAM på komplett til denne maskinen? Noe billig? Er ikke sikker på hva slags RAM maskinen har. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Hei. Kan noen poste en link til RAM på komplett til denne maskinen? Noe billig? Er ikke sikker på hva slags RAM maskinen har. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437 700 for 4 gb Vært i bios og tittet for og klokke cpu men valget er grået ut, noen som vet hvordan jeg får muligheten til å klokke cpu?. etter som hva jeg har forstått er det ikke milig per dags dato men det kommer til og komme en ny driver snart som vil gjøre det mulig.. eneste som kan overclockes i dag er skjermkortet. link til hvordan: http://youtube.com/watch?v=eTSdX6KiGaU Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 når og om det vil gå an å klokke cpu'en.. Hvor omfattende er dette? Og vil man få merket forskjell i ytelse? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 når og om det vil gå an å klokke cpu'en.. Hvor omfattende er dette? Og vil man få merket forskjell i ytelse? det er litt usikkert på når men om ikke så altfor lenge. det er meget lett og kan gi litt bedre ytelse. ikke slik som på stasjonære hvor man kan clocke 0,5-1 ghz opp men 0,1 - 0,3 bør gå.. ikke sikker men ikke push den for hardt. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 når og om det vil gå an å klokke cpu'en.. Hvor omfattende er dette? Og vil man få merket forskjell i ytelse? det er litt usikkert på når men om ikke så altfor lenge. det er meget lett og kan gi litt bedre ytelse. ikke slik som på stasjonære hvor man kan clocke 0,5-1 ghz opp men 0,1 - 0,3 bør gå.. ikke sikker men ikke push den for hardt. stemmer Da er det bare å vente til dette blir mulig hadde ikke forventet at man kunne klokke like mye som på en stasjonær, men syns ikke 0,3 ghz økning er så dårlig kan jo få samme ytelse som på T7800 prosessoren på 2,6ghz som nå er den største prosessoren til m1530 på dell sine sider. (utenom penryn da.) Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Schenker ringte tidligere i dag, de leverer pcen mellom 16:00 og 22:00 i kveld. Gjett hvem som gleder seg som en unge til å få maskinen i hus? Lenke til kommentar
Madrigal Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Jeg vurderer å skaffe meg denne laptopen, men jeg har noen spørsmål jeg håper noen her kan svare på. 1. Får man med en orginal Windows-dvd slik at man kan få en "clean" installasjon uten forhåndsinstallerte programmer og annen bloatware, eller må man gjennom en "Recovery"-prosess? 2. Følger det kun med 32-bits Windows, eller får man automatisk 64-bits versjon ved valg av 4 gb RAM? 3. Jeg ser at Dell legger ut egne skjermdrivere, og at disse ikke er særlig oppdaterte. Må man bruke disse, eller fungerer orginale Nvidia-drivere også? Edit: Jeg har forandret litt på posten, men jeg setter pris på de som allerede har svart meg. Endret 25. mars 2008 av Madrigal Lenke til kommentar
LeBateleur Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Det der med at touchpaden klikker helt etter man har lukket pcen er veldig irriterende!.. Noen som har en fix? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 ja, formater pcen @Madrigal. Du får med en dell vista 32 bits dvd. Har ikke prøvd den selv da jeg hadde en clean versjon liggende. den kan du forøvrig laste ned fra "piratkaia.årg", jeg har lastet den opp med samme brukernavn som her Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Schenker ringte tidligere i dag, de leverer pcen mellom 16:00 og 22:00 i kveld. Gjett hvem som gleder seg som en unge til å få maskinen i hus? Hvor lenge siden er det du bestilte, og betalte? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Schenker ringte tidligere i dag, de leverer pcen mellom 16:00 og 22:00 i kveld. Gjett hvem som gleder seg som en unge til å få maskinen i hus? Jeg får vel den telefonen i morgen. Man må vel ikke betale noe, i å med at Dell sender med fri frakt? (de hadde et tilbud på det som jeg utnyttet meg av) Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg vurderer å skaffe meg denne laptopen, men jeg lurer på om man får med en orginal Windows-dvd slik at man kan få en "clean" installasjon uten forhåndsinstallerte programmer og annen bloatware? Og må man ringe Dell for å kunne få en Penryn-prossesor? Så vidt jeg kan se er det ikke mulig å velge dette online. man må ringe dell for å få penryn prosessoren ja. Nå er det ikke store forskjellen utover mindre varme og litt bedre batteri lengde. Så om du går for en T7XXX eller en T8/9xxx så blir du uansett fornøyd vel jeg påstå Nå kommer det jo snart et program som skal gjøre det mulig å klokke cpuen også, Jeg skal klokke min T7700 opp 0,3ghz tenker jeg. Blir en del billigere enn å velge T7800 på 2,6 ghz og den blir til og med 0,1ghz raskere Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 er det noen som har noe mer konkret info om når det vil være mulig å klokke T7700 prosessoren? Hadde vært supert om noen kan påste det i denne tråden når det blir mulig Lenke til kommentar
a7x Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Mister du noen som helst form for garanti hvis du reinstallerer pcen? Liksom Teknisk Kundestøtte eller noe sånt? Og hvis jeg skal reinnstallere, er denne måten grei? (Har lite peiling ) 1. Formatere hardisken (alt blir slettet da, sant? 2. Putte i reinnstallasjons-disken og innstallere.. Programmer som Quickset og alle de greiene, er de med på en av cdene? Fikk hvertfall ikke med noen egen cd til de.. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Mister du noen som helst form for garanti hvis du reinstallerer pcen? Liksom Teknisk Kundestøtte eller noe sånt? Og hvis jeg skal reinnstallere, er denne måten grei? (Har lite peiling ) 1. Formatere hardisken (alt blir slettet da, sant? 2. Putte i reinnstallasjons-disken og innstallere.. Programmer som Quickset og alle de greiene, er de med på en av cdene? Fikk hvertfall ikke med noen egen cd til de.. mister ikke garanti nei.. sett inn CD-en og se hva som skjer. ikke mye peil på det der selv. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Vært i bios og tittet for og klokke cpu men valget er grået ut, noen som vet hvordan jeg får muligheten til å klokke cpu?. Bærbare PC-er har låst FSB og multiplier og kan ikke klokkes utover den nedklokkingen Speedstep sørger for. Fra de som mener det skal bli mulig å klokke denne maskinen vil jeg gjerne se en kilde på dette? Endret 25. mars 2008 av ventle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå