Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heiho alle :D

har nå overklokket skjermkortet mitt og får gode resultater i bla crysis..

om noen er interesert da :p

gikk fra core: 475 og memory: 702

til core: 600 og memory: 800..

under spilling av crysis liggger framsa mellom 30 og 40 avhengig av bane og intensivitet.før overklokk lå de på mellom 17 g 27.

tempen ligger stødig på litt under 80..

det anbefales ikke og gå over 80 ettersom dette kan være skadelig for skjermkortet..

programmet jeg bruker heter rivatuner. om noen trenger hjelp til dette svar på dette innlegget eller send PM..

Mvh PixlFace

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
bare meg, eller har prisene gått opp et par tusen?

det stemmer det. Har sjekket det selv. Men nå har jo disse rabattkodene kommet ut så du henter jo inn noen kroner der ;)

Men angrer ikke for at jeg benyttet meg av tilbudet som var i slutten av Februar. Fikk da 2,4ghz dual core 2, 4gb, 250gb HH, nivida skjermkort osv for litt over 11000kr

Digg pc dette :D

Lenke til kommentar

Noen greie spørsmål:

1. Er det no mulighet for å få touch/media knappene over tastaturet til å skifte sang i iTunes og ikke bare winMedia player?

2. Har hørt at jeg ikke er alene om at touchpad`n kødder om man lukker igjen laptopen og tar den opp igjen. (Touchpaden lever sitt eget liv og går i alle motsatte retninger enn der du drar fingen. Bruker du ekstern mus fungerer derimot maskinen som den skal. Dette varer for øvrig i en 30sekunders tid) Noen som har funnet en løsning på dette problemet? Meget irriterende.

3. Vil det gå greit for seg å instalere Win XP på denne maskinen? Tenker på drivere osv..Blir mer og mer lei av elendige Vista som suuuuger maskinen min for "unødvendige krefter/prosesser/minne" kall det hva du vil ;) !

På forhånd Takk :)

Lenke til kommentar

2. ja, vet lukking og åpning av lokk fucker den seg opp i ett par sekunder..

om du har pad iconet nede i høyere hjørnet på skjermen så jeg en vid på youtube hvor han dro fingeren fra hjørne(der den lå) til hjørne . . .

3. XP vil funke greit det :) man du kan jo tweake vista om du føler den stjeler kraft..

min vista kjører på xp nivå og funker fint :D

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått min M1530 og er veldig fornøyd! Det eneste problemt jeg har foreløpig er elendig nedlastings hastighet i mitt interne nettverk. Når jeg bruker Filezilla FTP eller Iexplorer til å laste ned fra en annen maskin får jeg hastigheter på ca 1,7- 1,9 MByte i sekundet. Dette er jo ganske dårlig selvom jeg bare har 54MBit trådløs tilkobling. Bruker forvrig Serv-U som FTP server på annen PC og har en ASUS trådløs router.

Noen som har tips til å få opp hastigheten (uten å benytte kabel) ?

Endret av pappagutt
Lenke til kommentar

Under optimale forhold kan du teoretisk oppnå i underkant av 7 Mbyte i sekundet. Av disse vil en del av båndbredden brukes til trafikkstyring, og om du har aktivert kryptering av nettverket vil dette spise ytterligere. Videre vil eventuelle forstyrrelser i signalet i form av avstand fra routeren, om signalet må gå gjennom tykke vegger o.l. trekke hastigheten ytterligere ned, og til slutt er det til dels store ytelsesforskjeller mellom de ulike produsentene av routere. Ytelsen til Asus-routere vet jeg ingenting om, men merker som er kjent for god hastighet, tett oppunder den teoretiske maksfarten er bla. D-Link og Linksys.

Lenke til kommentar
Under optimale forhold kan du teoretisk oppnå i underkant av 7 Mbyte i sekundet. Av disse vil en del av båndbredden brukes til trafikkstyring, og om du har aktivert kryptering av nettverket vil dette spise ytterligere. Videre vil eventuelle forstyrrelser i signalet i form av avstand fra routeren, om signalet må gå gjennom tykke vegger o.l. trekke hastigheten ytterligere ned, og til slutt er det til dels store ytelsesforskjeller mellom de ulike produsentene av routere. Ytelsen til Asus-routere vet jeg ingenting om, men merker som er kjent for god hastighet, tett oppunder den teoretiske maksfarten er bla. D-Link og Linksys.

Takk for svar!

Router står faktisk rett ved siden av PC, så det skal ikke være noen fysiske hindringer som reduserer hastigheten, og med kabel har jeg minimalt med tapt overføringshastighet. Får vel vurdere å kjøpe meg D-LINK DIR-655 Router...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...