Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenker å bestille en XPS m1530 en av de nærmeste dagene :w00t:

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife

MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] redigere

HARDDISK 250 GB (5400 rpm)

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass,

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (

 

Det er bare noen ting jeg lurer på:

 

Hvilken farge anbefaler dere? Tenker på svart men er ikke helt sikker...

 

Vil det lønne seg å gå for CPUen på 2,2Ghz?

 

Er ikke helt sikker om jeg skal gå for 1440* skjermen eller 1680* skjermen? Kan denne cpen feks dra BF2 på max med 1680* i oppløsning?

 

Er det noen av dere som kan måle hvor tykk PCen er med et 9 cell batteri på det tykkeste punktet? (må være sikker på om den passer i sekken...)

 

Ville satt veldig pris på om noen tok seg tid til å svare på dette ;)

Ingen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det egentlig med garantien på XPSen? Er det det egentlig noen vits i å velge ulykkesforsikring?

 

jeg valgte å ta uten, siden de forsikringene som følger med er bra nok. Og om man er normalt forsiktig så skulle disse forsikringene dekke det meste.. Spar heller de pengene, eller legg dem i et bedre system ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig med garantien på XPSen? Er det det egentlig noen vits i å velge ulykkesforsikring?

 

jeg valgte å ta uten, siden de forsikringene som følger med er bra nok. Og om man er normalt forsiktig så skulle disse forsikringene dekke det meste.. Spar heller de pengene, eller legg dem i et bedre system ;)

Da velger jeg uten, forsikringene er jo svindyre. Bestiller kanskje XPSen i kveld da :new_woot:

Lenke til kommentar

Her er specsa jeg er kommet fram til:

8600m gt

T7500

1440 * 900

9 celler

 

8676 kr

 

Høres dette bra ut, noe jeg burde endre på?

Valgte 1440* skjermen siden den skulle være den beste, eller?

Er ganske sikker på at jeg velger sort farge... :yes:

 

(pappa betaler i tillegg momsen, så det koster meg kun 6904 kr ;))

Endret av Nikko226
Lenke til kommentar

bestilte min idag... core versjonen.. den nest dyreste altså. oppgraderte skjermen, siden han eg snakket med ambefalte det, og oppgraderte minnet til 4gb, pluss 3 års iddiot forsikring, og antivirus program ;) ;) ble tilsammen 9700..

Endret av veluci
Lenke til kommentar
bestilte min idag... core versjonen.. den nest dyreste altså. oppgraderte skjermen, siden han eg snakket med ambefalte det, og oppgraderte minnet til 4gb, pluss 3 års iddiot forsikring, og antivirus program ;) ;) ble tilsammen 9700..

 

2,4ghz prosessoren?

 

I så tilfelle så har vi omtrent samme system ;)

Lenke til kommentar

Ok, så man bør holde seg unna dockingstasjon ja. Ettersom jeg ikke har greie på dette....kan noen fortelle meg hva en portreplikator er for noe? Ut fra navnet så skulle jeg tro at det var en dings som "kopierte utgangene" på PC-en?

Hva er fordelene med en portreplikator og koster en slik mye?

Lenke til kommentar

Har nå hatt min 1530 i fem dager,

en ting som ikke er helt som det bør være er lyden.

Det kommer en klikkelyd før hver sang, pluss at når det nærmer seg slutten av sanger begynner det å hakke, det sistnevnte forekommer sporadisk (har ikke noe med lydfilen å gjøre ettersom hakkingen ikke forekommer på samme sted og på de samme sangene).

Dette kommer uavhengig av hvilken spiller som blir brukt..

Har også prøvd å innstallere driveren på nytt uten noen resultater.

 

Noen som aner råd, bortsett fra å sende inn maskina?......

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har nå hatt xps m1530 i 8 dager, så da kommer jeg med mine inntrykk :p

 

Det første jeg oppdaget var 1 død pixel.. vil det fungere å massere skjermen? har prøvd litt men..

 

Den andre tingen, må være vifta som jeg synes kan bråke mye til tider, spesielt når jeg for.eks spiller.. noen ganger trenger jeg ikke å spille engang.

 

det tredje må være at harddisken min lager litt mye lyd noen ganger, det er som en liten skrape lyd som er utrolig plagsom. ;-S

 

Jeg vurderer å ringe til dell, og kansje være så drastisk å bruke angreretten min.. noen innspill til dette? :S

 

Med unntak av dette så synes jeg pcen er veldig bra, liker veldig hellingen 9-celler batteriet får på tastaturet, ellers en veldig bra bærbar pc

 

aBj1

Lenke til kommentar
Har nå hatt min 1530 i fem dager,

en ting som ikke er helt som det bør være er lyden.

Det kommer en klikkelyd før hver sang, pluss at når det nærmer seg slutten av sanger begynner det å hakke, det sistnevnte forekommer sporadisk (har ikke noe med lydfilen å gjøre ettersom hakkingen ikke forekommer på samme sted og på de samme sangene).

Dette kommer uavhengig av hvilken spiller som blir brukt..

Har også prøvd å innstallere driveren på nytt uten noen resultater.

 

Noen som aner råd, bortsett fra å sende inn maskina?......

 

Jeg er redd dette er Vista relaterte problemer. Jeg opplever det selv på en dell-maskin med samme lydkort at noen ganger hacker lyden, andre ganger ikke.

Lenke til kommentar
bestilte min idag... core versjonen.. den nest dyreste altså. oppgraderte skjermen, siden han eg snakket med ambefalte det, og oppgraderte minnet til 4gb, pluss 3 års iddiot forsikring, og antivirus program ;) ;) ble tilsammen 9700..

 

2,4ghz prosessoren?

 

I så tilfelle så har vi omtrent samme system ;)

 

oppgraderte ikke prosessoren, så har den orginale

Lenke til kommentar
You Have: 2 processors running - Intel® Core2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz

 

vil det si at jeg har 2 x 1.66GHz? altså 3.22GHz?

 

Nope, du har 2 kjerner som hver kjører på 1,66 GHz. Anologien blir da, tenk deg 2 biler som kjører bortover veien i 80. De kan tilsammen frakte dobbelt så mange passasjerer, men de kjører likevel bare i 80 km til sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...