Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var endelig min XPS gått til fase 3 produksjon etter å ha vært i fase 2 over en uke!:D

 

Noen som vet hvor lang tid det ca. tar fra PC-en har gått til produksjon til man får den ?

 

5-6 dager avhenger av hvor du bor

 

bor på østlandet, så da har jeg den vel til uka!:)

Lenke til kommentar
Har nettopp fått min xps1530.

Jeg reagerer på at det er mye baklys nederst på skjermen, andre som har det samme "problemet"?

 

Skjerm; 1680x1050

 

Jeg får min om noen uker, så jeg kan ikke svare på det, men jeg regner med at det er min kjære som kommer til å bruke den mest, og hun kommer helt sikkert ikke til å klage på det selv om det skulle være det.

Lenke til kommentar

Faen!.. Da har jeg fått min XPS men den virker ikke!

 

Jeg tar i strømadapteren og skrur på.. Det lyser i touchpadknappene litt men så går de av..

 

Lyset frampå som indikerer at den er på(power) er på og i tillegg er lyset som indikerer at den lader på. Vifta går hele tiden så jeg mistenker at det kanskje er skjermen? Prøvde og koble til en ekstern men det gikk ikke!..

Den viser ingen på skjermen i det hele tatt!

 

Faen .. typisk meg å få en defekt maskin!!

 

 

Noen support jeg kan ringe på en fredagskveld?

Lenke til kommentar
Jeg reagerer på at det er mye baklys nederst på skjermen, andre som har det samme "problemet"?

 

Har ingen anelse om hva du skriver om her men på min svarte XPS er det ingen neon lys i det hele tatt, og det er meg meget fornøyd med. Mange som skremte meg med at XPS laptopen var full av neon lys.

 

Han mener på selve skjermen!..

 

Men noen som har svar på spørsmålet mitt, evnt. linker?

Lenke til kommentar
Noen support jeg kan ringe på en fredagskveld?

 

Har ikke XPS døgnåpen support?

 

Har nettopp fått min xps1530.

Jeg reagerer på at det er mye baklys nederst på skjermen, andre som har det samme "problemet"?

 

Skjerm; 1680x1050

 

Lyslekkasje er vanlig på bærbare PC-er. Når du sier mye, sammenligner du med en anne bærbar pc, en ekstern LCD-skjerm, en LCD-tv, eller ikke en LCD-skjerm i det hele tatt, men en bilderørsskjerm?

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Faen!.. Da har jeg fått min XPS men den virker ikke!

 

Jeg tar i strømadapteren og skrur på.. Det lyser i touchpadknappene litt men så går de av..

 

Lyset frampå som indikerer at den er på(power) er på og i tillegg er lyset som indikerer at den lader på. Vifta går hele tiden så jeg mistenker at det kanskje er skjermen? Prøvde og koble til en ekstern men det gikk ikke!..

Den viser ingen på skjermen i det hele tatt!

 

Faen .. typisk meg å få en defekt maskin!!

 

 

Noen support jeg kan ringe på en fredagskveld?

 

jeg trykker slå a knappen noen ganger og da lyser den noen gnager og så slå den av seg uten at det skjer noe med pc-en, men det jeg da gjør er at jeg trykker den inn ganske lenge helt til alt slår seg av, og deretter starter jeg på nytt ved å trykke på den.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min XPS levert hjem denne uka, så jeg gleder med til å komme hjem i påsken for å teste ut min nye datamaskin!

 

stiller likt som meg du da ;) Fikk også min pc i dag, men får ikke bruke den før om litt... gleder meg :D Skal bli noe annet med en core 2 duo 2,4ghz og 4gb ram, fremfor en celeron m 1,6ghz og 1gb ram :p

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe denne:

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer)

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

MINNE 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

kr 9200 uten rabatter

 

Jeg vurderer å slå til nå mens det ennå er en 10% rabattkode på nett. Hvor land tid vil det erfaringsmessig gå før en tilsvarende kode igjen er tilgjengelig?

 

Og tjener man mye på å ringe å bestille? Ser at man ved bestilling på nett får fri frakt.

 

Til slutt, kommer denne til å synke ekstremt i pris fram til etter sommeren?

Lenke til kommentar
Jeg tenker på å kjøpe denne:

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer)

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

MINNE 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

kr 9200 uten rabatter

 

Jeg vurderer å slå til nå mens det ennå er en 10% rabattkode på nett. Hvor land tid vil det erfaringsmessig gå før en tilsvarende kode igjen er tilgjengelig?

 

Og tjener man mye på å ringe å bestille? Ser at man ved bestilling på nett får fri frakt.

 

Til slutt, kommer denne til å synke ekstremt i pris fram til etter sommeren?

 

 

ut fra min erfaring vil den synke i pris etter sommeren med tanke på hvor lenge den har vært på dell sine sider. de har sikkert planer om en ny utgave. når det gjelder rabattkoder, popper de hele tiden opp, du kan bare ta en titt lengre bak i tråden for å bekrefte det. Når det gjelder ringinga så får du kanskje spart 200-300 kr, hvis du får en snill selger.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tenker å bestille en XPS m1530 en av de nærmeste dagene :w00t:

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife

MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] redigere

HARDDISK 250 GB (5400 rpm)

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass,

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (

 

Det er bare noen ting jeg lurer på:

 

Hvilken farge anbefaler dere? Tenker på svart men er ikke helt sikker...

 

Vil det lønne seg å gå for CPUen på 2,2Ghz?

 

Er ikke helt sikker om jeg skal gå for 1440* skjermen eller 1680* skjermen? Kan denne cpen feks dra BF2 på max med 1680* i oppløsning?

 

Er det noen av dere som kan måle hvor tykk PCen er med et 9 cell batteri på det tykkeste punktet? (må være sikker på om den passer i sekken...)

 

Ville satt veldig pris på om noen tok seg tid til å svare på dette ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noen dockingstasjon for denne PC-en og hvor mye en slik evt koster? Kunne godt ha tenkt meg å spillt på en litt større skjerm jeg har hjemme.

 

Det finnes ikke og IKKE KJØP EN DOCKINGSTASJON FRA DELL... Jeg har hatt en helvetes runde med dem. Endte opp med at jeg nå 4 måneder senere fikk hevet hele kjøpet m1330 + dockingstasjon (replikator). Det jeg gjør nå er å bestiller en m1530 isteden og finner meg en replikator på PS eller komplett. Lettere å levere tilbake om den har feil.

 

Og hold deg unna kensington av merke. De driverene som følger med der fungerer svært dårlig meg XPS sine fysiske volumknapper. De slår ut replikatoren.

Lenke til kommentar
Noen support jeg kan ringe på en fredagskveld?

 

Har ikke XPS døgnåpen support?

 

Har nettopp fått min xps1530.

Jeg reagerer på at det er mye baklys nederst på skjermen, andre som har det samme "problemet"?

 

Skjerm; 1680x1050

 

Lyslekkasje er vanlig på bærbare PC-er. Når du sier mye, sammenligner du med en anne bærbar pc, en ekstern LCD-skjerm, en LCD-tv, eller ikke en LCD-skjerm i det hele tatt, men en bilderørsskjerm?

 

Jeg sammenligner da med lcd- skjermer generelt, både lap og ekstern. Greit nok med noe lyslekkasje, men dette er litt mye, irritasjonsmoment når jeg spiller eller ser på film.

Lenke til kommentar
Noen support jeg kan ringe på en fredagskveld?

 

Har ikke XPS døgnåpen support?

 

Har nettopp fått min xps1530.

Jeg reagerer på at det er mye baklys nederst på skjermen, andre som har det samme "problemet"?

 

Skjerm; 1680x1050

 

Lyslekkasje er vanlig på bærbare PC-er. Når du sier mye, sammenligner du med en anne bærbar pc, en ekstern LCD-skjerm, en LCD-tv, eller ikke en LCD-skjerm i det hele tatt, men en bilderørsskjerm?

 

Jeg sammenligner da med lcd- skjermer generelt, både lap og ekstern. Greit nok med noe lyslekkasje, men dette er litt mye, irritasjonsmoment når jeg spiller eller ser på film.

 

Jeg reagerte på det samme på min, men siden det ser ut til at flere sier det samme er nok ikke skjermene av det beste merket. Noe som kanskje resulterer i den generelt lave prisen på disse maskinene (kvalitet koster). På den lyse :D siden vil den fungere bedre i dagslys pga sterkt baklys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...