Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

Heisann! Ser på denne PCen og den virker meget, meget interesant. Er den av solid byggekvalitet? Hvordan er den til spill? Noen baksider med den? Takker for svar.

anbefaler deg å lese innpå dells sine sider ;)

Her er link til xps modellene:

http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...;l=no&s=dhs

kan jo si det slik at hvor enn mye jeg har søkt på nettet etter en tilnermet pc med samme specks til omtrent samme pris (130000kr) så har jeg ikke funnet noe.

Kan ikke si så mye om den enda, men utifra hva jeg har hørt og sett så er dette en super pc og jeg gleder meg masse til jeg får den :)

Her er en god rewiev også:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer på en ting.

Jeg får denne PC-en med vista home og jeg er rimelig sikker på at jeg vil bytte til xp pro.. men er det noe jeg må tenke på i den sammenhengen?

PC-en min har følgende specs:

2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

Før du formatterer må dui jo so om du finner drivere for xp til hardwaren.

EDIT: en ting jeg lurer på, som jeg har hørt, men ikke stoler helt på er to teorier:

- At man kan velge å takke nei til EULAen i vista, og få pengene igjenn fra microsoft.

- At man kan legge inn vista x64 med den medfølgende nøkkelen..

Skal ha Vista HP x64!!

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Angående spilling er denne superb.

Den scorer mye høyere i 3D mark en Multicoms Compal IFL90+ med 512 mb.

XPS'en har 256 men dette er GDDR3 minne isteden for DDR2 som Compalen har.

Kort sagt presterer XPS's en meget høyt i spill.

Den tar Call of Duty 4 med alt på "Full" og Crysis nesten knirkefritt på medium.

Den burde ikke ha problemer med og ta spill som GTA IV når det komme ut heller.

Faktumet er at dette sjermkortet er konge, det har fått gode kritikker og er en av grunnene til at nettop jeg kjøper denne.

Den har også "nVidia Pure Video" teknoliogien som gjør den uslålig innen HD video. Fargene blir bedre og frodigere, bildet blir også mye skarpere samt at du er helt fri for hakking. Dette er også en fordel for vi som redigerer HD video på en daglig basis.

Jeg poster en link som viser forskjellen mellom et skjermkort som har nVidia Pure Video og en eldre pc som ikke har denne teknologien.

Testen kan virke litt overdreven men denne virkningen og effektiviteten har blitt bevist.

Videoen er i 720p og tar 125 mb.

Klikkedydikkedy

MVH

Ban-One smileypulldownsunglasses-xENo.gif

Endret av Ban-One
Lenke til kommentar
Angående spilling er denne superb.

Den scorer mye høyere i 3D mark en Multicoms Compal IFL90+ med 512 mb.

XPS'en har 256 men dette er GDDR3 minne isteden for DDR2 som Compalen har.

Kort sagt presterer XPS's en meget høyt i spill.

Den tar Call of Duty 4 med alt på "Full" og Crysis nesten knirkefritt på medium.

Den burde ikke ha problemer med og ta spill som GTA IV når det komme ut heller.

Faktumet er at dette sjermkortet er konge, det har fått gode kritikker og er en av grunnene til at nettop jeg kjøper denne.

Den har også "nVidia Pure Video" teknoliogien som gjør den uslålig innen HD video. Fargene blir bedre og frodigere, bildet blir også mye skarpere samt at du er helt fri for hakking. Dette er også en fordel for vi som redigerer HD video på en daglig basis.

Jeg poster en link som viser forskjellen mellom et skjermkort som har nVidia Pure Video og en eldre pc som ikke har denne teknologien.

Testen kan virke litt overdreven men denne virkningen og effektiviteten har blitt bevist.

Videoen er i 720p og tar 125 mb.

Klikkedydikkedy

MVH

Musikk i mine ører :dribble::whistle::new_woot::w00t:

Lenke til kommentar

Er utvesling student i usa nå, og jeg vurderer å kjøpe denne pc her borte p.g.a. at den blir billigere her borte.

Men lurer på om det er lurt å kjøpe denne pc her borte?

Kan man da få bestilt med norsk tastatur, visst ikke kan man da skifte tastatur på denne i norge. Og må jeg betale toll for denne når jeg kommer tilbake til norge?

Er dette i så fall et god tilbud for 9720 kr?

SYSTEM COLOR Tuxedo Black edit

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T7700 (2.4GHz/800Mhz FSB, 4MB Cache) edit

OPERATING SYSTEM Genuine Windows Vista® Home Premium Edition edit

LCD AND CAMERA High Resolution glossy widescreen 15.4 inch LCD(1680x1050) & 2MP Camera edit

MEMORY 3GB Shared Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz (2 Dimms) edit

HARD DRIVE Speed: 200GB 7200rpm SATA Hard Drive Free Fall Sensor edit

INTERNAL OPTICAL DRIVE Slot Load DVD+/-RW (DVD/CD read/write) edit

VIDEO CARD 256MB NVIDIA® GeForce® 8600M GT edit

WIRELESS CARDS Dell Wireless 1490 802.11a/g Mini Card edit

BLUETOOTH AND WIRELESS USB Dell Wireless 355 Bluetooth Internal (2.0+Enhanced Data Rate) edit

BATTERY OPTIONS 85 WHr 9-cell Lithium Ion Primary Battery edit

SOUND OPTIONS High Definition Audio 2.0 edit

Lenke til kommentar

Det er to minne-plasser tiljengelig på XPS'en.

De kaller det "dual-channel" som betyr tokanals minne. For og oppnå denne effekten må man ha to brikker på ca 2gb for og oppnå 4 gb.

En salgsrepresentant i Dell sa at ved og kjøpe et minnekort på 2 gb og bruke dette i minnekortleseren XPS'en er utstyrt med kan systemet bruke denne som ekstra RAM.

Skal bli artig og teste ut når jeg får den :wee:

Jeg syns det ser ut som et greit tilbud, bare ring Dell og hør om du kan få Norsk Vista samt "QWERTY" taster. De kan sikkert ringe litt rundt og ordne noe. Hvis ikke kan du jo ringe Dell Norge, De sender sikkert et eksemplar.

MVH

Endret av Ban-One
Lenke til kommentar
lurte på hva dere synes om dells kundeservice, må si at det er en av de beste jeg har vært borti. De gjør en utrolig god jobb, selv med alt det presset.

For mitt vedkommende synes jeg de er udaterte og sier ting de ikke har peil på!

Bestillingen min er blitt ekspeditert og sendt, så fikk jeg telefon fra Dell i dag om at de hadde fått en leveringsdato som var 22.02 mens Schenker har sagt at de leverer den 21.02. Dette kan kanskje virke pirkete, men dette er bare et av de få ting. Gjennom hele produksjonsprosessen synes jeg kundeservice har vært laber og gitt en del uriktig informasjon!

Lenke til kommentar
Ringte nå for å bestille meg en M1530 med den nye Penryn prosessoren, men fikk beskjed om at den foreløpig kun leveres på M1330. *banner*

Så da må vi bare vente. Så kjipt, var klar til å bestille meg en Product RED med T8100, 4GB ram og 1680x1050 skjerm.

Etter hva jeg har hørt så vil Penryn være tilgjengelig i starten av mars en gang.

Lenke til kommentar

ser det er blitt en del snakk om penryn prosessoren nå... er denne så mye bedre enn dual core 2 prosessoren at det lønner seg å vente på denne prosessoren? Har jo bestilt denne PC-en nå med 2.4ghz dual core 2 og 4gb minne, og Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 03/27/2008

evt noen som vet om denne vil bli mye dyrere enn dagens dual core 2 prosessor.?

og ang oppdatering av opperativsystemet, jeg får denne PC-en med Vista Home Premium (32Bit OS). Kan jeg f.eks sette inn en xp pro opperativsystem og oppdatere til xp pro 32bit uten problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...