Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et problem med touchpaden på min 1530. Når jeg lukker igjen maskinen og lar den ligge en stund uten å bruke den virker det som om touchpaden deaktiveres eller "slår seg av".

For når jeg skal bruke maskinen igjen hakker touchpaden utrolig mye og muspekeren dras alle andre veier enn der jeg egentlig prøver å dra den. Sånn holder den på rundt 30sekunder før de til slutt blir normal. Noen som vet hva som kan være galt her? :ermm:

Lenke til kommentar
Har et problem med touchpaden på min 1530. Når jeg lukker igjen maskinen og lar den ligge en stund uten å bruke den virker det som om touchpaden deaktiveres eller "slår seg av".

For når jeg skal bruke maskinen igjen hakker touchpaden utrolig mye og muspekeren dras alle andre veier enn der jeg egentlig prøver å dra den. Sånn holder den på rundt 30sekunder før de til slutt blir normal. Noen som vet hva som kan være galt her? :ermm:

samme skjer med meg.. men bruker som regel G5 mus så det er ikke no problem for meg men litt rart.

Lenke til kommentar

Samme problem med min touchpad, men går over etter en liten stund...

 

Har T7500 prosessor, beklager om jeg skrev feil. XPS m1530 finnes ikke med noe "dårligere" enn 2GHz...

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg får så dårlig score, skal kjøre igjen nå...

Lenke til kommentar
Samme problem med min touchpad, men går over etter en liten stund...

 

Har T7500 prosessor, beklager om jeg skrev feil. XPS m1530 finnes ikke med noe "dårligere" enn 2GHz...

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg får så dårlig score, skal kjøre igjen nå...

bullshit mann..

man kan få m1530 med 1,66 ghz da..

se her: http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs

og, inne på 3dmark siden står det at du har 45oo 2,2 ghz prosessoren som ikke ligger på dells sider.

 

skam? satt inn feil prosessor eller noe? meget rart.

Lenke til kommentar

Lol... Det er latterlig da, sorry, visste ikke at det stod 4500 i 3Dmark... Jeg skal ha bestilt T7500 2,2GHz prosessoren, så noe må jo ha gått feil da?

 

Alle andre steder på PCen står det T7500, også i "utgangspunktet" i 3Dmark programmet... Kan det da ha skjedd at dell har satt inn feil prosessor :o

Endret av tomto
Lenke til kommentar

Slettens ikke værst! :thumbup: Har et lite spørsmål ellers som plager meg veldig atm ;P Går på folkehøyskole og utrolig mye fritid kombinert med lite å finne på gjør at vi sitter en god gjeng i stuen å spiller Crazy Taxi på Facebook (Enkelt java/flash spill). Det jeg ikke forstår her er at alle eldre maskiner som er eid av venner her på skolen kjører dette flytende uten problemer, mens min splitter nye XPS og enkelte andre nye Acer maskiner hakker og stresser så mye at det rett og slett blir umulig å spille. De gamle maskinene kjører XP imotsettning til Vista og jeg lurer på om dette faktisk kan være løsningen på problemet? At Vista rett og slett krever så utrolig mye av maskiner, noen som har peiling? =P

Lenke til kommentar

Det er nok ikke det at Vista krever utrolig mye av maskinen mkurrang, er nok mer en annen type problem - som kan komme av Vista. Dette javaspillet krever *mye* mindre av systemet enn f.eks. Crysis, som funker fint i Vista på denne maskinen(i medium f.eks.), men er kanskje et annet problem som vista skaper når det prøver å kjøre javaapplikasjoner - har lest en annen som skrev det samme(du kan jo selv prøve med et spill som i realiteten er mer krevende enn Crazy Taxi, og se om det er Vista...)

 

Ellers ha det gøy med PCen og på folkehøyskole!

Lenke til kommentar

Testet 3dmark06 siden noen skremte meg med lave resultater. Kjører vista med minimalt med tweaking (ikke engang cc-cleaner eller hva det kalles). xps versjonen min er tilbudet fra dell til 9400 (regner med alle vet hva det er i den, 2ghz cpu, 2gb ram, 6800 gt etc.) Har avinstallert fingeravtrykksleseren og macafee (kjører avg free istedet). Avsluttet dell webcam manager og noe mediagreier som lå i taskbaren før jeg kjørte 3dmark06 slik at jeg nå i taskbaren har Dell QuickSet, Dell touchpad, AVGfree (+strøm, volum og nettverk naturligvis). Vista lastet ned en oppdatert driver til skjermkortet ganske tett opptil installasjonen (to uker siden omtrent). Fikk 4259 3dmarks, altså 60 under pixlface sin foreløpige "forumtrådrekord". Om den ekstra tweakinga og installering av tredjepartsdrivere er verdt 60 marks er vel en smakssak.

 

EDIT: hva har du forresten tweaka pixlface, bortsett fra tredjepartsdriveren?

Endret av drPr0ton
Lenke til kommentar

jeg har slått av alt av visuelle effecter uten om "xp bunnlinje" og "xp vinduer". utenom det er alt slått av.

når man da trykker seg inn på prosesser i oppgavebehandling tok wdm(windows desktop manager) tidligere ca 35mb-40mb og tar nå 0,5mb, STOOOOR forskjerll.

har også fjernet noen unødvendige startup programmer.

 

EDIT:

lurer på en liten ting. støtter denne PC-en 3 skjermer?

har en 22" i vga nå og lurer på om det går ann og kjøpe meg en 22"-27" og bruke via hdmi samtidig. TAKK

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar

Har noen av dere gjort noen forandringer på ordren via telefon og ikke motatt en ny kvittering via mail, har gått 5 dager nå, burde jeg fortsette å vente eller burde jeg ringe dem opp. Ringte opp samme dagen jeg endret ordren og selgeren sa at jeg får kvitteringen. Har enda ikke fått noe kvittering, noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...