Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Hei alle m1530 eiere!

 

Hvilke krav stiller Dell til bruk av angreretten?

Jeg bestilte denne PC-en med 1440x 900 oppløsning, og hentet den idag,

men jeg er veldig usikker på om jeg vil beholde den.

 

Kan jeg åpne esken (ikke åpnet enda), ta ut PC-en av en eventuell pose, starte maskinen og fortsatt ha muligheten til å benytte angreretten hos Dell?

Noen som vet hvor strenge de er mtp. dette?

 

Et annet spørsmål til dere med 1680 x 1050 skjerm:

Ser det skikkelig ræva ut (kornete) om du downscaler til f.eks 1440 x 900,

eller er dette bare overdrivelser fra ekstremt pirkete folk?

 

Jeg har nemlig tittet på en HP Compaq 8510p.

Denne maskinen har gode specs, og jeg liker business looken.

Spørsmålet er om 1680 x 1050 blir for smått for meg om jeg skulle velge denne,

eller om det går fint å downscale litt, og fortsatt ha et levlig resultat?

 

 

Bra tråd!

 

mvh.

makto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle m1530 eiere!

 

Hvilke krav stiller Dell til bruk av angreretten?

Jeg bestilte denne PC-en med 1440x 900 oppløsning, og hentet den idag,

men jeg er veldig usikker på om jeg vil beholde den.

 

Kan jeg åpne esken (ikke åpnet enda), ta ut PC-en av en eventuell pose, starte maskinen og fortsatt ha muligheten til å benytte angreretten hos Dell?

Noen som vet hvor strenge de er mtp. dette?

 

Et annet spørsmål til dere med 1680 x 1050 skjerm:

Ser det skikkelig ræva ut (kornete) om du downscaler til f.eks 1440 x 900,

eller er dette bare overdrivelser fra ekstremt pirkete folk?

 

Jeg har nemlig tittet på en HP Compaq 8510p.

Denne maskinen har gode specs, og jeg liker business looken.

Spørsmålet er om 1680 x 1050 blir for smått for meg om jeg skulle velge denne,

eller om det går fint å downscale litt, og fortsatt ha et levlig resultat?

 

 

Bra tråd!

 

mvh.

makto

 

Ingen problem! Du kan bruke maskinen i en uke om du vil, legge inn programmer osv. Det eneste de krever er at du har orginal embalasje og at den er "som ny" i den forstand at du ikke har ødelagt noe osv.

 

Jeg gjorde det samme med min 1530 fordi jeg ville ha en 1330 i stedet. Jeg vil på det sterkeste anbefale 1530 hvis du skal ha en 15".

Lenke til kommentar
flere piksler gir ett skarpere bilde, ettersom man kan gjengi flere detaljer.

 

I film har det liten betydning, så lenge man ikke skal se HD-film i 1080p-oppløsning. DVD og 720p er uansett mindre enn 1280x800 og blir dermed uansett skalert opp.

Hvis man kobler den bærbare til en LCD TV med 1080p-oppløsning, så vil det ikke ha noe betydning hvordan oppløsning man har på den bærbare, eller?

 

Er ikke helt oppdatert på akkurat det felte:P

Lenke til kommentar

Vil man få noen reduksjon i bildekvaliteten da?

 

Uansett godt å høre at det fikser seg selv, men tanke på oppløsningen :D

 

En annen ting jeg også lurer på er om noen kan bekrefte det en annen her skrev tidligere i tråden, at enkelte velger den laveste oppløsningen pga. at 1440x900 ser stygt ut i vista.

 

Håper inderlig ikke dette stemmer ettersom jeg har tenkt å gå for 1440x900.

Endret av Snekkeren
Lenke til kommentar

Da har jeg fått pcen, og er veldig fornøyd bortsett fra en ting. Jeg synes at skjermen, spesielt ved de lysere fargene, er veldig kornete, selv med en oppløsning på 1680*1050. Er det noen andre som har opplevd dette, eller er det et særtilfelle for akkurat denne skjermen?

Lenke til kommentar
Lurer fortsatt med dette på downscaling fra f.eks 1680 x 1050 til 1440 x 900 virkelig ser så ille ut som alle skal ha det til :)

 

Hva legger du i ille?

 

Om du tenker å kjøpe en 1680x1050-skjerm for å kjøre på 1440x900 til fast i vanlig desktop/windows-bruk vil jeg si det er en dårlig ide. Det blir veldig uskarpt, "ute av fokus" kan du si. Hvis du har prøvd å koble PC-en til en eldre bilderørs-tv via S-video er det bildet du da får på skjermen forholdsvis sammenlignbart.

 

Når jeg skal koble til tv'en for å se film må jeg skru ned til 1024x768, og når jeg da går tilbake til riktig oppløsning (1400x1050) etterpå er det like befriende hver gang.

Lenke til kommentar

Dam di dam, noe nytt om LED, noen?

 

ventle: hvorfor må du skru ned oppløsning for å se tv? kjører du clone elller extended? du vet det er overlay-options som lar deg kjøre video i fullscreen ekstern skjerm? sånn som jeg har det nå så er tven svart med mindre jeg kjører video av noe slag. det er digg, for det er veldig tungvint å måtte skifte oppløsning stadig vekk.

Endret av mikehunt
Lenke til kommentar
Vil man få noen reduksjon i bildekvaliteten da?

 

Uansett godt å høre at det fikser seg selv, men tanke på oppløsningen :D

 

En annen ting jeg også lurer på er om noen kan bekrefte det en annen her skrev tidligere i tråden, at enkelte velger den laveste oppløsningen pga. at 1440x900 ser stygt ut i vista.

 

Håper inderlig ikke dette stemmer ettersom jeg har tenkt å gå for 1440x900.

 

En bekjent har fått med denne oppløsning: 17.0" UltraSharp Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife (Wide Viewing Angle). Dette gir små skrift og problemer.

Hva er hensikten når en så må stille skjermen på lavere oppløsning for å få lesbar skrift?? Slikt bør vel selgere nevne, og kanskje fraråde denne oppløsning..

Lenke til kommentar

huff begynner å bli veldig uttålmodig nå... Vet at det er litt for tidlig med LED skjerm enda, men begynner allerede å bli lei av å vente på denne oppdateringen. Ingen som har fått nærmere info om når dette alternative vil komme?... Gidder ikke kjøpe nå og oppleve at led skjerm kommer like etter..

Lenke til kommentar
ventle: hvorfor må du skru ned oppløsning for å se tv? kjører du clone elller extended? du vet det er overlay-options som lar deg kjøre video i fullscreen ekstern skjerm? sånn som jeg har det nå så er tven svart med mindre jeg kjører video av noe slag. det er digg, for det er veldig tungvint å måtte skifte oppløsning stadig vekk.

 

Kombinasjonen Windows 2000, S-video-kabel og 29" bilderørs-tv krever noen tweaks for å fungere optimalt :) fungerer ikke hvis jeg ikke skrur ned oppløsninga før jeg aktiverer TV-ut'en.

Lenke til kommentar
Faen nå ble jeg sur :( begge rabattene går ut før jeg får lønna mi, og den er kjempe dyr igjen..! er det mulig og "holde" av rabatt elr noe sånt?

 

Nei sorry, men du har mulighet til å:

a) søke om en slik Dell- betalingsutsettelse, men de er selvfølgelig kresne hvis du ikke har fast jobb o.l.

 

b) hvis du får cash snart kan du kjøpe og ta forhåndsbetaling som de kaller det, hvor du har 10 eller 14 dager på å betale før de sletter ordren din. De vil da ikke begynne ordren før pengene er på konto.

Denne løsningen reddet meg siden jeg ventet på en stor sum penger om 5 dager, men fikk avslag fra de låne haiene... de ringte meg aldri en gang...bas***ds!

 

-JB

Lenke til kommentar

BTW. glemte å nevne...sitter med laptopen foran meg nå :D

Fikk den tidligere idag, men har ikke fått lekt meg med den enda ^^

 

Noen tips til jomfru-turen? :p

 

-JB

 

PS. ser ikke tegn til noen fysiske feil...virker veldig stram og fin. Og 9-cells batteriet vil jeg lære og leve med.

Lenke til kommentar

Bios A06? trudde det var 07 nå...

back with more news soon :p

 

Update 1: Har en svak "høyfrekvent" lyd fra HDD'en, men hører bare hvis veldig stille rundt meg. Hvis den ikke blir verre, så gidder jeg ikke gjøre noe med det...stor forbedring fra gamle PC-en :p

Vifta slår seg også på hvert 5minutt...var det noen grunn/løsning på dette?

Skal ikke Media Direct ha sin egen partisjon? Var bare OS og Backup som lå der hos meg...rett?

Hmm kjennes litt ut som "spenning" i fingrene når jeg drar de forsiktig langs metall delen av laptopen...kjennes ikke hvis jeg hviler en hånd på den fra før...vibrasjoner bare? Bare litt ekstra skeptisk etter artiklene hehe :p

 

Skal teste Bioshock imorgen...ble bare Red vs Blue ikveld og nå er det natta :)

 

-JB

Endret av jbrand
Lenke til kommentar
Vifta slår seg også på hvert 5minutt...var det noen grunn/løsning på dette?

Grunnen er mest sannsynlig at Vista driver å inndekserer filer i systemet ditt for raskere oppstart og bruk etter hvert, derfor "stjeler" vista en del minne og cpu-kraft den første tida, noe som gjør at vifta begynner å gå om det blir litt varmt :)

 

Burde bli bedre om en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...