Talker Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan en ikke velge å få med xp, linux eller ikke noe OS i det hele tatt på denne maskinen? Må jeg ha office pakke? Kunne tenkt meg bare maskinen, uten software jeg. Så kunne jeg brukt gratisalternativer istedenfor Lenke til kommentar
tomto Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er det noen som bruker Media Direct mye? Syns personlig ikke systemet er noe særlig, noen som har noen tanker / tips for å få det til å funke bedre? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 brukt det en gang.. første og siste tror jeg, det var noe dritt så er ikke noe jeg kommer til og bruke.. har nemelig all media på eksterne disker og de finnes ikke i media direct etter hva jeg kan forstå. Lenke til kommentar
KjetilV Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Da var maskinen på vei Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024] NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk Ekte Windows Vista™ Ultimate - norsk Fast Blu Ray lastestasjon med smalt spor, inkludert programvare Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors 4 års Consumer XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) 90-watts AC-adapter Dell™ Wireless 355 Bluetooth + Dell™, Bluetooth 2.0-stereohodetelefoner - EUR 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) Targus Campus-ryggsekk til bærbar PC - XL Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg 2.0 mega pixel Camera & Crimson Red for CCFL Display 4 års Consumer Accidental Damage Support - temapakke Dell™ reisefjernkontroll Kensington Twin Microsaver lås 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™ Regner med at den holder et par år Endret 20. januar 2008 av KjetilV Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Har en stund tenkt å kjøpe meg en 1530, men ble litt skremt da jeg leste http://itavisen.no/sak/504474/Dell-laptop_gir_sjokk/ noen som har merket dette? Lenke til kommentar
Migis Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ser den er kommet med penryn i USA, bare dette produktet. http://configure.us.dell.com/dellstore/con...&oc=DYCWHR1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Kan en ikke velge å få med xp, linux eller ikke noe OS i det hele tatt på denne maskinen? Må jeg ha office pakke? Kunne tenkt meg bare maskinen, uten software jeg. Så kunne jeg brukt gratisalternativer istedenfor ring dell og spør, jeg tror det er noen som har hatt suksess med dette for lenge siden. Dell leverer jo maskiner med ubuntu i USA, så det bør jo være en mulighet for i hvertfall å tilby maskinene uten OS. Office må du vel uansett velge som tillegg? Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hm, har litt lyst på denne PC-en jeg også. Det står mellom denne og Inspiron 1720, men etter hva jeg kan se så er vel denne litt mer fleksibel når det kommer til spill (??). En ting jeg er litt usikker på....hvordan er det å spille spill på en 15,4'' mot å spille på en 17'', blir det veldig lite?? Lenke til kommentar
lakrisnisse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hm, har litt lyst på denne PC-en jeg også. Det står mellom denne og Inspiron 1720, men etter hva jeg kan se så er vel denne litt mer fleksibel når det kommer til spill (??). En ting jeg er litt usikker på....hvordan er det å spille spill på en 15,4'' mot å spille på en 17'', blir det veldig lite?? Ifølge en del poster på NBR så kan M1530 overklokkes temmelig mye. Det er brukere som har oppnådd over 5200 i 3dmark06. Har selv en 17" og vurderer sterkt og kjøpe meg m1530 før 15% rabatten gå ut, forutenom å få bedre batterilevetid, så slår denne min Xi1546 med ATIx1800 på ytelse, både overklokket og ikke. I følge poster så virker ikke som om folk synes det er negativt å spille på en 15.4 kontra 17" Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hm, overklokke ja, det har jeg absolutt ikke noe peiling på så det kommer ikke til å skje her hjemme. Håper det lar seg gjøre å spille på denne maskinen uten å måtte gjøre slike ting .....?? For min del så er det jobben som har sydd sammen noen pc-pakker fra Dell, så jeg får ikke foretatt noen endringer på oppsettet. Det er en 2,2 Ghz prosessor og 4 gb ram på den. Lenke til kommentar
Lassur Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Nå har jeg bestilt meg en XPS M1530, men er litt usikker på om jeg har gjort et godt kjøp. oppgradert litt små ting: T7700 prosessor 1440x 900 widescreen 9 cellers batteri fikk det får 10.021kr er det en allright pris, eller hadde jeg fått en bedre pc for samme sum? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 syntes det var en fin pris jeg,.. betalte sel 9490 for 2,0 ghz 2 gb ram 256 8600 GT 1280x800 og 6 celle batteri. rett før alle rabattkodene kom men men, sånn er livet. meget bra pc. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja det var en flott pris. Flotte videoer du har lagt ut Pixlface, ser ut til å gå bra å spille CoD4 og Crysis på denne maskinen . Synd vi ikke kan endre på hjemme-pc tilbudet fra jobben, men skitt au. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hrmf, ser forresten at hjemme-PC-en er konfigurert med skjerm med oppløsning 1280x800, vil dette gå ut over spillingen? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 I spilling vil 1280x800 fungere bra. Jeg personlig synes dog dette er for lavt til desktop-bruk, men det kommer an på hva du er vant til fra før. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ok, på min vanlige 19'' lcd skjerm er oppløsningen 1280x1024, vil jeg da merke stor forskjell? Lenke til kommentar
MFluffy Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg har nå bestilt en M1530, snakket med selger og forandret på ordren, men har enda ikke mottat en kvittering på det via mail, antar at det vanligvis tar en dag eller to hos dell? Og enda en ting, skal det ikke stå hva du har bestilt på dell.no når du logger inn på kontoen. Hos meg står det ikke noe som helst angående noe bestilling, gjelder det hos dere og? Endret 21. januar 2008 av Septimus Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Faen nå ble jeg sur begge rabattene går ut før jeg får lønna mi, og den er kjempe dyr igjen..! er det mulig og "holde" av rabatt elr noe sånt? Lenke til kommentar
MFluffy Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Faen nå ble jeg sur begge rabattene går ut før jeg får lønna mi, og den er kjempe dyr igjen..! er det mulig og "holde" av rabatt elr noe sånt? Søk på dell konto, en 6 mnders betalingsutsettelse:) Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har en stund tenkt å kjøpe meg en 1530, men ble litt skremt da jeg leste http://itavisen.no/sak/504474/Dell-laptop_gir_sjokk/noen som har merket dette? Litt lenger ned på siden, så står det som så : Ingen norske tilfeller Markedssjef Hans Kristian Seime i Dell Norge sier til ITavisen at man så langt ikke har hatt rapporter om noe lignende fra norske eiere av XPS M1530. - Dell produseres flere steder i verden. For Norges vedkommende kommer maskinene fra våre fabrikker i Irland og Polen, sier Seime. Han utelukker ikke at «støtet» maskinene gir kan ha andre årsaker, slik som statisk elektrisitet man gjerne får når man går på syntetiske tepper og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå