Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har også testet hdmi kontakten mot en plasmaskjerm (panasonic pv70) og det funket som fjell, satte native på skjermen opp som oppløsning automatisk og det ble sylskarpt bilde. Men får ikke lyd gjennom der, og da blir jo hdmi relativt poengløst.. hvorfor ikke bare ha en dvi isåfall liksom..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte denne PCn på Fredag ( 18/1/2008 )

Er det da normalt at det vil ta ca 3 uker før jeg får PCn?

Fordi antatt tid (fra dell) var 12/2 .. Noe jeg syntest var lenge. Hva syntest dere?

 

 

Bestilte PCn mellom jobben ( Små / Mellomstore bedrifter ) Skal bruke den til gaming, Vil jeg kunne dra CoD4 / Crysis (laggfritt med low/medium ) ?

 

Dette er speccet mitt! ;

 

Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

Vil dette gå bra?

 

-Crayzi

Lenke til kommentar

Så det vil si at det er nok med 2GB ram og 8600M GT kortet?

Eller vil jeg trenge og oppgradere rammen senere?

 

Hva med starten (loadinga ) til spillene? Tar dette lang tid? En venn av meg må vente ca 2min før han kommer inn på Crysis, noe jeg syntes stinker. Han har også 15sec freeze på en måte, før og etter han går inn på f.eks den laser sikte optionen eller hva det nå er

 

Hva med sendings tiden fra Dell? Tror du det faktisk tar 3 uker? Eller får jeg den før? ^^

 

 

-Crayzi

Lenke til kommentar

Ogja, En ting til! Må jeg installere Drivere, andre ting før jeg kan begynne og geeke? ^^,!

Er det lurt og bare la 3-7 Start Prosseser/Permamente Prosseser være igjen? Eller kan dette ødelegge?

 

Lest om hvordan man gjør det, så tror jeg skal fjerne mange av dem. Hvis man gjør det likt som på Aceren. : Link til forumet der jeg leste det, er den lange posten av Daehli (NR 3-5, husker ikke helt jeg )

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...8507&st=160

 

Er dette trygt? OG vil jeg trenge nye drivere når jeg får den i hus?

Lenke til kommentar
har sett ned vista til ett XP nivå. + at jeg brker CCleaner som er et meget enkelt prog for og fjerne alt mulig dritt som sinker maskinen.

 

 

 

Kan du "Lære" meg hvordan du gjør dette? Får XPS`n snart. Vil ha den rask rellativt fort! =) Hvordan kan du sette minne bruket ned til XP nivået?

TEACH ME BIT BY BIT DARLIN!

Lenke til kommentar

sende akkurat en mld hvor jeg skrev dette:

den største endringen er og skru av alle visuelle effecter.. detet får en av prosessene til og gå ned fra ca 40mb til mellom 0,5 mb og 1 mb. gjøres i i "juster visuelle effecter" under ytelse ett sted på knotrollpanalet. dt andre jeg gjorde var og fjerne alle unødvendige startUp programmer og prosesser som tar mye av ytelsen din. vansklig og si hvilke du skal fjerne her pga det kommer ann på hvilke programmer du kommer til og bruke og ikke, jeg for min del har fjernet alt av "Roxy" programmer som ligger på dataen når den annkommer, andre folk elsker disse men jeg har mine egne favoritter.

for og fjerne unødvendige programmer last ned CCleaner, run det, gå til verktøy hvor du vil da ha programmer og oppstart.

PS.VIKTIG!! ikke fjern noe du ikke vet hva er, da risikerer du og ødelegge noe i ssteme som kan føre til krasj o.l.

når du får PC-en og om du føler du trenger mer hjelp add [email protected] har også VT om du har en server,(lettere enn og skrive)

 

-PixlFace

Gidder ikke redigere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...