BollaBenny Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Fikk endelig min XPS på døra for en halvtime siden :!: Førsteinntrykket er meget bra. Knuser faktisk følelsen jeg hadde etter å ha åpnet Macbooken min for en god stund tilbke =) Liker å ha en maskin som føles solid og velbygd. Maskinen er rett og slett utrolig lekker! Har rødt backcover som ikke ser ut til å gi spesielt etter for fingeravtrykk imotsettning til hva nok sort gjør. 1440x900 oppløsning var ellers et must for min del =P PS. Noen som har link til nyeste skjermkort driver..? Endret 17. januar 2008 av mkurrang Lenke til kommentar
GT1 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) ny rabatt kode ute og går?jeg sjekket og man fikk 15% avslag. hmm... men gidder ikke levere inn min uansett ass. Svarte!! Kr. 1762,- hadde jeg spart om jeg hadde bestillt i dag... Men sånn er livet. Får heller glede meg over at maskinen er ankommet Norge i dag og kan muligens hente den i morgen om alt klaffer Hmmm. Enten roter Schenker eller så er maskina mi på vei tilbake til Dell Date Time Location Activity Reasons 2008-01-17 08:36 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB 2008-01-17 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL 2008-01-16 16:57 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB 2008-01-16 12:12 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB Endret 17. januar 2008 av GT1 Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 minneoppgradering på denne: om noen har peil, passer disse - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437 x2 så denne videoen - 3:10 sier han noe om dette med minne, etter som jeg forstod vil da de jeg fant passe inn men spør for og være sikker.-PixlFace Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 bestillte en av de der igår, samt bt-mus og usb-hub. mangler bare pcen det er tydelig at dell ikke vil at folk skal oppgradere ram selv, velger du 1gb ram så er det 2x512 du får. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 så du kommer altså til og ha 3 gb ram i PC-en da? men passer de sammen da, de som sitter i nå og de der? bør de ikke være identiske.? planlegger også og oppgradere ram til 3 eller 4 gb samt usb hub og muligens ett par readyboost penner. Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) skal prøve å smiske meg til én 2gb brikke. men setter de seg på bakbeina så blir det 3gb. hvorfor skal de være identiske? har kjørt u-identiske rambrikker i mange pcer og det har funka helt fint (dog ikke i windows98-tida). hvis det viser seg at det er et problem (noen som har testa med 1530??) så må det vel være mulig å få levert med én 512mb-brikke, og kjøpe 2x2gb (700kr tilsammen) og sette inn. det er jo latterlig dyrt hvis du skal ha 4gb fra dell hvertfall. Endret 17. januar 2008 av mikehunt Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Må de ikke være identiske for at man skal kunne utnytte dual channel? Eller var det i "gamle dager"? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 dell er dyre på sånne ting ja.. men jeg er ikke sikker, har bare hørt at de bør være identiske eller kan man miste ytelse.. kommer sikkert til og funke men ikke sikker på om det er med 100% ytelse. Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 sålenge de har samme specs så kan det vel ikke være noen problemer? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) som sven-o sier. jeg har også hørt dette men ikkesikker på om dette gjeller med nyere brikker. Endret 17. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er vel bare å spørre på chatten! Jeg harke tid nå, skal pakke sammen . Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) har spurt, han ville ikke svare. "jeg er ikke hr for og gi noen annen informasjon en rundt dell's produkter" prøvde og si at det handlet så og si om dell's produkter men ingen lykke. -'-'-'-'-'--'-'-'-'-' rett fra en chatsamtale nå og: det funker med forskjellige produsenter om alle specsa er de samme. (dette inkluderer str gb) så for deg da **mikehunt** vil det ikke funke ordentlig, pga det trøbler det til for dual channelen som sven-o sier. -PixlFace Endret 17. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Må de ikke være identiske for at man skal kunne utnytte dual channel? Eller var det i "gamle dager"? de må være i hvertfall med samme spesifikasjoner for å få utnyttet dual channel. Merk at det er svært lite å hente på dual channel på moderne PC-er, men om man vil ha det lille ekstra, så... Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hvor mye bedre ytelse gir dual channel da? dells ram er jo latterlig dyrt som sagt, kan jo prøve å bestille en pc uten ram muligens da. hvordan spiller den av hd-filmer? 1080p går knirkefritt antar jeg? Lenke til kommentar
joas Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er skjedd oppdateringer med min bestilling også. Ser ut som den kom til Norge i dag, så jeg håper den er i Trondheim i morgen tidlig. Skal stikke innom å hente den ut selv, for det er ikke sikkert de rekker å kjøre den ut dit jeg bor før på mandag :-/ De på Schenker sa at den mest sannsynelig kommer til Trondheim i natt (hvis alt går som det bruker, men jeg bruker å være uheldig med slikt ) Status så langt er i allefall: 2008-01-17 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL 2008-01-16 16:57 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB 2008-01-16 10:30 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB 2008-01-16 10:30 DK - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB 2008-01-13 07:22 DK - SCHENKER CALCULATE ETA 2008-01-12 18:32 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er skjedd oppdateringer med min bestilling også. Ser ut som den kom til Norge i dag, så jeg håper den er i Trondheim i morgen tidlig. Skal stikke innom å hente den ut selv, for det er ikke sikkert de rekker å kjøre den ut dit jeg bor før på mandag :-/ De på Schenker sa at den mest sannsynelig kommer til Trondheim i natt (hvis alt går som det bruker, men jeg bruker å være uheldig med slikt ) Mandag?? Det var lenge fra den kom frem til byen til de kunne faa den ut dQra. Skulle Qnske jeg kunne plukke den opp paa alnabru ogsaa. Herlig dell, maatte sendes til norge, saa videre til sveits. Umulig aa sende direkte(!) vente vente... Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) jeg har et dumt spørsmål som sikkert er spurt og besvart i denne tråden, men er det noe problem og legge til ekstra ram selv?? og er det g-ddr3 minne i skjermkortet? og er det 32 eller 64 bit vista? Endret 17. januar 2008 av santacruze Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) jeg har et dumt spørsmål som sikkert er spurt og besvart i denne tråden, men er det noe problem og legge til ekstra ram selv?? nei.. men da bør du bytte begge brikkene og ikke bare en.. bør ha 2 identiske. denne x2 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437 edit: ja, ddr3 i skjermkortet.. Endret 17. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
a7x Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei. Jeg har tenkt å skaffe meg denne pcen her jeg, og lurer på noe dumt stuff =P.. Hva er forskjellen på Vista Ultimate og Home Premium? Hvis jeg skal bruke pcen til gaming, msn, og muligens spille inn musikk, hva anbefaler dere? Og pappa skal kanskje være med på å spleise. Kjøper pcen gjennom jobben da, er det noen som har en sånn rabatt kode, eller kupong som det står der, som funker? Takk =) Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 ingen grunn til og kjøpe ultimate gutt... har begge selv på denne PC-en og det er meget lit forskjell.(man kan dele mapper på en annen måte f.eks) M$ vil mare tjene penger. ja, ny rabattkode ligger på forrige side. hentet den for deg jeg QSG5W8XR3F53SL -PixlFace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå