Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Nå har jeg testet min XPS i 2 spill

 

Oblivion og Call of Duty 4

 

Begge spillene flytter utrolig bra

 

Oblivion er på medium settings ( samt full oppløsning min skjer greier 1200x800 ca )

 

Call of Duty , er alt på fult ca , samt full oppløsning

 

Min PC erT7700 , 4gb ram , ellers stander.

 

utrolig fornøyd med den til nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle.

 

lurer på hva dere scorer på datamaskinytelse på denne.

knotrollpanel - system og vetlikehold - ytelsesinformasjon og verktøy..

mine lyder som følger:

prosessor - 4,9

RAM - 4,8

Grafikk - 5,9

spillgrafikk - 5,5

Primærharddisk - 5,3

Total= 4,8

mine specs er

2,0 ghz prosessor

2 gb RAM

256mb GT

5400rmp hdd

dette var med programmer kjørende, vet ikke om det har noen effect.

tester uten etterpå. ny test gikk fr 5,4 til 5,5 på spill grafikk

noen med samme specs her som slår meg eller? :p

 

-PixlFace

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
En ting som ligger lit både utenpå og inni er varmen. dette er helt sykt! Pcen er nesten ikke varm! jeg trodde jeg måtte bruke ett eget tastatur for ikke og svette på hendene(noe jeg er fæl til :p ) men det er ikke noe problem, jeg kjenner så vidt litt varme under venstre håndlett og det er det lizzom. luften som kommer ut bak er ikke spess varm den heller.

 

Min erfaring er det motsatte. Den er moderat varm hvis jeg bruker den på et bord og ikke til spill. Med spill i fanget blir det litt i overkant varmt og svett. Noe stort problem er det dog ikke, med stor ytelse kommer stor varmeutvikling så det kan jeg fint leve med.

 

Fikk pcen for en ukes tid siden og er godt fornøyd. Hvis jeg skal syte over noe blir det nok at høyre hengsel (til skjermen) virker litt sårbar/lealaus og at skjermen knirker når den blir åpnet over omtrent 100 graders vinkel. Satser dog på at løsheten i høyre hengsel er en feature for å gjøre den mer motstandsdyktig overfor støt og ikke en svakhet i konstruksjonen.

 

Ytelse, tastatur og design er det jeg er mest fornøyd med. Den har også veldig godt trådløsmottak, bor i en sokkelleilighet hvor min stasjonære pc med separat kjøpt ekstern antenne noen ganger har problemer med mottaket, men har ikke merket problemer med xps'en enda.

Lenke til kommentar
Er du sikker på det? min bror har en dyrere inspiron laptop med x300 og han kan ikke bruke ATI drivere, men MÅ bruke dell sine egne drivere

 

ATIs originale drivere kan ikke brukes på mobile skjermkort (=skjermkort på laptop'er). Modifiserte drivere fra for eksempel www.omegadrivers.net fungerer utmerket på alle bærbare med ATI-skjermkort, uansett produsent.

Lenke til kommentar
Er du sikker på det? min bror har en dyrere inspiron laptop med x300 og han kan ikke bruke ATI drivere, men MÅ bruke dell sine egne drivere

 

ATIs originale drivere kan ikke brukes på mobile skjermkort (=skjermkort på laptop'er). Modifiserte drivere fra for eksempel www.omegadrivers.net fungerer utmerket på alle bærbare med ATI-skjermkort, uansett produsent.

 

Men dette gjelder kanskje ikke Nvidia?

 

Noen som har prøvd linux på denne maskina foresten? Er spesielt spent på hvordan det påvirker den medie-saken med tanke på at man overskriver MBR med grub.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

ATIs originale drivere kan ikke brukes på mobile skjermkort (=skjermkort på laptop'er). Modifiserte drivere fra for eksempel www.omegadrivers.net fungerer utmerket på alle bærbare med ATI-skjermkort, uansett produsent.

 

Men dette gjelder kanskje ikke Nvidia?

 

Noen som har prøvd linux på denne maskina foresten? Er spesielt spent på hvordan det påvirker den medie-saken med tanke på at man overskriver MBR med grub.

 

Det samme gjelder nVidia, bare bytt ut omegadrivers.net med laptopvideo2go.com :)

Lenke til kommentar

På dell sine hjemmesider står det at jeg får pcen min den 25 januar, mens det på schenker sin hjemmeside står at pcen ankommer dem 18 januar. Er det da noen mulighet for å få hentet pcen hos schenker den 18?

Og en ting til, er det lageret på Alnabru som gjelder hele Oslo-området?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...