Pixl. Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 DVD-enheter er plug and play, så om du avinstallerer den vil du automatisk få spørsmål om å installere den igjen... prøvde dette men den kom opp igjen med samme problem.. HJELP!!! irriterende.. Lenke til kommentar
tomto Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 har du noen nye tanker om PCen PixlFace? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 har du noen nye tanker om PCen PixlFace? ehm.. ja, skal gi en lit look av ytelse osv enten i kveld eller i morgen.(muligens i kveld, kan bli sent) og siden du sier nye tanker antar jeg t du har sett mitt tidligere syn på utsiden av maskinen noen sider bakover.. håper bare jeg får fxet denne cd driven snart. sende mail til dell i dag og hpåer på kjapt svar. kan det være en mulighet og sette i "drivere" CD-en som fulget med PC-en.? pga den kan lese cd'r i media direct så den er ikke fucka, bare en liten driverfeil. -PixlFace Lenke til kommentar
tomto Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 har du noen nye tanker om PCen PixlFace? ehm.. ja, skal gi en lit look av ytelse osv enten i kveld eller i morgen.(muligens i kveld, kan bli sent) og siden du sier nye tanker antar jeg t du har sett mitt tidligere syn på utsiden av maskinen noen sider bakover.. håper bare jeg får fxet denne cd driven snart. sende mail til dell i dag og hpåer på kjapt svar. kan det være en mulighet og sette i "drivere" CD-en som fulget med PC-en.? pga den kan lese cd'r i media direct så den er ikke fucka, bare en liten driverfeil. -PixlFace Tenkte på om du syns brukervennelighet og sånn var bra, leste posten din om looken. Får vel bare vente å se til du har testet ytelse som du sier Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 vipp gjerne opp bilder sammen med en "vanlig" laptop hvis du har tilgjengelig! Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) vipp gjerne opp bilder sammen med en "vanlig" laptop hvis du har tilgjengelig! ja, pappa har en 15,4 ikke wide screen hvor jeg kan samenligne tykkelse vekt osv... Endret 9. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hadde antatt leveringsdato 17Januar. Nå er den satt til 1Februar =/// Er det noe jeg kan kreve fra Dell som følge av dette..? Kjedelig, med tanke på at jeg allerede bestilte min XPS den 20Desember. Er nok 1440x900 skjermen som forlenger ventetiden min.. Hmm, høres ikke lovende ut. Jeg bestillte 8. januar med samme skjerm, har fortsatt 29. januar som leveringsdato. Håper for all del den ikke blir utsatt. Lenke til kommentar
tomto Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hadde antatt leveringsdato 17Januar. Nå er den satt til 1Februar =/// Er det noe jeg kan kreve fra Dell som følge av dette..? Kjedelig, med tanke på at jeg allerede bestilte min XPS den 20Desember. Er nok 1440x900 skjermen som forlenger ventetiden min.. Hmm, høres ikke lovende ut. Jeg bestillte 8. januar med samme skjerm, har fortsatt 29. januar som leveringsdato. Håper for all del den ikke blir utsatt. QFT Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) DEL 2 ^^, Da var det tid for del nr to av mine små informasjonsinnlegge ang denne xps m1530 laptopen. ok, nå er det slik at det jeg har og sammenligne med er en 2 år gammel pentiom 1 kjerne prosessor på 3 ghz, 1 gb ram, 7600GS. etter min mening var det en ok pc somm til og med klart crysis på low og noe mid uten store lagget.. bare så alle da vet er mine specs på denne: 2,0 ghz prosessor 2 gb ram 8600m GT(seff) vista premium black topplokk 250gb hdd Det skal også sies at jeg har brukt CCleaner(program som renser PC-en og regfor dritt osv) gjør den litt kjappere. også lagt inn AVG istede for McFee(eller hva det nå heter) Jeg er stort sett meget fornøyd med denne maskinenmog dens funksjoner. først og fremst la meg alle mulighetene vista åpner opp for(liker ikke vista spess men det er jo litt moro da,når det funker altså) det er mange ferdiginstalete funksjoner som gjør det mulig stille på temu, utseende osv meget enkelt. selv har jeg fjernet noe av dette bla dock'er og "paneler" fordi dette sinker PC-en og jeg har ikke brukt for det. ett annet minus ved vista er at visse programmer ikke er kompitable har her nå 2 harddisker koblet til PC-en, den ene påstår vista at ikke funker(men det gjør den, helt nydelig også) den andre funker 100% fint og. Jeg har også en slit NAS hdd, man kan nå filer igjennom nettet enten u er hjemme eller borte. soft waren til denne funker tydligvis ikke i vista så må kjøre den igjennom en XP maskin i VMvare(virtualiserer os) funker ok. den e relativt kjapp i oppstarten. ytelses messig er jeg meget positivt overasket over maskinen, den klarer og kjøre mange tunge programmer samtidig uten og hene etter i det hele tatt. eks: nå sitter jeg og instalerer Linux 7.10 i VMvare mens jeg laster musikk med bitlord(torrent prog), sitter på msn med W-cam, skriver dette innlegget, hører på musikk og til tider kopierer filer fra inter til ekstern hdd Prosessorbruk: mellom 40% og 70% Fysisk minne bruk: ligger på ca 70%/80% Etter min mening er dette meget meget bra. min gamle pc som er nevt overnfor ville ikke klart dette uten og henge seg opp. En ting som ligger lit både utenpå og inni er varmen. dette er helt sykt! Pcen er nesten ikke varm! jeg trodde jeg måtte bruke ett eget tastatur for ikke og svette på hendene(noe jeg er fæl til ) men det er ikke noe problem, jeg kjenner så vidt litt varme under venstre håndlett og det er det lizzom. luften som kommer ut bak er ikke spess varm den heller. Tastaturet er meget behagelig og skrive på og funker som det skal er ingen stor fan av musen på en bærbar so kan ikke gi noen info om hvordan den er(bruker G5 jeg ) media knappene funker bra samt med finger print readeren etter man har lært seg og bruke den(lol se tidligere post) remote controllen har jeg ikke fått tl og funke enda. vet ikke hvorfor men det er ingen stor interesse for meg så det haster ikke. Det er ikke store lyden ide man kjører en dvd/cd plate inn eller ut av slop-loaderen, men det er lyd(vil vise på video som kommer på youtube i løpet av uka/helga) Media direct er jeg meget skuffet over, i mine øyne er dette media senter hvos man ikke fyrer opp PC-en.. helt unødvendig(min mening ) meget bra grafikk kort på dene også(med bedre skjerm en 1280x800(?)) koblet opp min 22" og der blir bilde meget bra og klart. Web-kameraet har en ok kvalitet og noe bra effecter.(også vist i video på youtube) Om jeg har glemt no må dere bare si ifra så skal jeg se inn i det. etter etterspørsel om bilde for og samenligne(finner de ikke gjen nå for og være ærlig som opplaster de litt senere.) liten klikke lyd, ligger på youtube: http://youtube.com/watch?v=5f3sJDjLmzA Endret 9. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Sitter med mark i rompa etter å få denne i hus nå. Mens jeg venter tenkte jeg at vi kunne avlive en av de nyere mytene som svirrer rundt; at Mac ikke er dyrere enn PC. For moro skyld konfigurerte jeg opp en MacBook Pro med nært identiske spesifikasjoner, og resultatet ble mildt sagt nedslående: MacBook Pro 15"* 2,4 GHz Intel Core 2 Duo * 2 GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1 GB * NVIDIA® GeForce Go 8600M GT 256MB * 250 GB Serial ATA-harddisk (5400 rpm) * MacBook Pro 15-tommers widescreenskjerm (1440 x 900) * SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) * Tastatur med belysning (Norsk) og Mac OS (Norsk) * iWork '08 * AppleCare Protection Plan(3 yr) - MacBook Pro - Auto-enroll * Bluetooth 2.0 * Apple Remote Pris inkl. MVA NOK 26.289,00(inkl. levering) DELL XPS m1530* 2,4 GHz Intel Core 2 Duo * 2 GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1 GB * NVIDIA® GeForce Go 8600M GT 256MB * 250 GB Serial ATA-harddisk (5400 rpm) * 15.4" UltraSharp Truelife widescreen (1680 x 1050) * Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent * CCFL backcover black & 2.0mp camera * 8x DVD+/-RW Slim Slot-Load * Windows Vista home premium + MS Works 8.0 * 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support * 3 Year Consumer Accidental Damage Support * Dell Wireless 1505 Wireless-N minikort * Bluetooth 2.0 * 9cell 85WHr battery Pris inkl. MVA NOK 13 823,76(inkl. levering) Endret 10. januar 2008 av sven-o Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tja kan nesten si at det er dobbelt så dyrt , selv om man får med et fantatsisk OS på MAC da. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 1) Det er mulig å installere OS X på XPS m1530 (om man vil) 2) OS X koster ikke 13 000 kjøpt løst Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tja kan nesten si at det er dobbelt så dyrt , selv om man får med et fantatsisk OS på MAC da. Er ikke så glad i OSX(eller hva det kalles idag) jeg. :\ Litt hassle å jobbe med .NET utvikling i det. Dessuten, om jeg skulle ha valgt bort MS, ville ubuntu fått kaka. Er forsåvidt ikke så begeistret for vista heller. Blir nok dualboot(om mulig) med XP som default... Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 1) Det er mulig å installere OS X på XPS m1530 (om man vil) 2) OS X koster ikke 13 000 kjøpt løst vet u hvordan det kan gjøres i VMvare eller?? sitter på 2 forskjellige versioner av osx 10 her men klarer ikke å instalere det ordentlig. link? Lenke til kommentar
zda Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvordan er størrelsen på denne pc-en? Vil det være særlig problematisk å ha den med på skolen? Uten å ta for mye plass. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvordan er størrelsen på denne pc-en? Vil det være særlig problematisk å ha den med på skolen? Uten å ta for mye plass. 15,4".. søk på youtube for og se video.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 1) Det er mulig å installere OS X på XPS m1530 (om man vil) 2) OS X koster ikke 13 000 kjøpt løst vet u hvordan det kan gjøres i VMvare eller?? sitter på 2 forskjellige versioner av osx 10 her men klarer ikke å instalere det ordentlig. link? ingen aning men det er ett par i m1330-tråden som har klart å installere dual-boot med OSX og Windows, du kan jo søke litt der. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hva har skjedd med XPS m1530-siden til Dell? Ikke lengre tilgjengelig med de beste skjermene, Blu-Ray, etc, og toppmodellen har blitt byttet ut med en Latitude D830? Har jeg gått glipp av noe? Sikler etter m1530, men vil gjerne ha litt høyere oppløsning enn 1280*800. edit: Hmm, ser ut som toppmodellen kun er tilgjengelig til privatmarkedet. Noen som har lykkes med å bestille den til bedrift, eller evt å oppgradere skjermen på bedriftsutgavene? Endret 10. januar 2008 av Naigewron Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 det der er for bedrifter tenker jeg. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 det der er for bedrifter tenker jeg. Jepp, så det akkurat. Se redigert post Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå