Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Skal unngå å komme med enda en "nå har jeg bestilt"-post, men føler meg litt som en nyforelska 12-år gammel jente akkurat nå. Fra jeg oppdaget wsxga+ valget, tok det ca 5 minutter til bestillingen var i boks.

Jeg får også benytte sjansen til å takke den engelen som postet rabattkoden! Makan; 2500,- er da absolutt penger å ta med seg! TAKK! -Gratis halvliter kan utkreves på "Per på hjørnet" i Oslo førstkommende fredag! Spør etter Sven-Erik (stamkunde, ikke ansatt) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde kanskje tenkt å kjøpe denne med blu-ray for å bruke den til å se filmer fra... Har fått med meg at denne har HDMI utgang. Men jeg kan ikke finne noe om den har digital lydutgang... Noen som vet?

Angående lydutgangen vet jeg ikke, men for de 3000 kr det koster å oppgradere vil jeg tro det heller lønner seg å kjøpe en ps3 for å se blu-ray disker. Oppgradering er stort sett latterlig dyrt på dell.

Evt om det er mulig å kjøpe en Blu-ray spiller selv og bytte med den dvd spilleren som følger med?

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg PC nå, og har sett denne PCen og tror den passer meg. Men trenger hjelp til valg av forskjellige ting.

Uten tillegg av noe koster PCen 9'490 kr. PCen må kunne kjøre de flest spill, sånn som World of Warcraft, men også spill som krever bedre PC enn det WoW gjør. Bør helst være litt bra grafikk. PCen blir brukt mest til spill. Vista Home Premium eller Ultimate? Må legge til 850 kr for Ultimate. Pluss at når det gjelder antall GB minne, tror jeg klarer meg med 2GB, men koster det mye å oppgradere til 3GB eller 4GB? Og er det vanskelig å gjøre det?

Prosessor:

Intel® Core™ 2 Duo T7250-prosessor (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer) [inkludert i prisen]

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) [legg til 890.00 kr eller 45,-/måned-1]

Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) [legg til 1,910.00 kr eller 97,-/måned-1]

Skjerm:

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™ [inkludert i prisen]

15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ [legg til 330.00 kr eller 16,-/måned-1]

15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™ [legg til 1,090.00 kr eller 55,-/måned-1]

Primærbatteri: (synes det er bra med lang batterilevetid)

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) [inkludert i prisen]

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) [legg til 260.00 kr eller 9,-/måned-1]

Lenke til kommentar

Hei PixlFace,

Er du fornøyd med PC-en? Støyer den mye (den har vel ikke den lyden som de første 1330 hadde)? Går vifta ofte? Synes du pcen er stor? Åssen er bygge kvaliteten? Er pcen kjapp? PÅ forhånd takk : )

Lenke til kommentar
Hei PixlFace,

Er du fornøyd med PC-en? Støyer den mye (den har vel ikke den lyden som de første 1330 hadde)? Går vifta ofte? Synes du pcen er stor? Åssen er bygge kvaliteten? Er pcen kjapp? PÅ forhånd takk : )

Er meget fornøyd ja.. :D

Den støyer ikke serlig etter min mening. man kan lett høre viften men det plager ikke meg i det hele tatt. :thumbup:

jeg merker i bland at når jeg f.eks starter ett program eller noe så slår viftete inn litt i blandt. noen ganger uten noen egentlig grunn også.

Byggekvaliteten er meget sterk, meget bra. denne PC-en kommer nok til og holde i ett par år :p

Om den er kjapp(?) det kommer ann på hva som er inni den det. i mitt tilfelle er det 2,0 ghz og 2 gb ram..

og etter det og dømme er den meget kjapp.(kunne vært kjappere, vista sløver den ned.) når jeg først startet maskinen(første gang) var det over 90 prosesser kjørende!! på min gamle stasjonær som er full av dritt og masse unødvendige programmer var det under 40!

men jeg har nå ryddet kraftig og fjernet masse unødvendig dritt og er nede i ca 60 proseser ved oppstart(skal få den under 50 )

-PixlFace

Lenke til kommentar
Har du fått testet maskinen i noen spill ?

Samt fungerer fingeravtrykk leseren bra ? Er litt spent på denne funksjonen jeg.

ingen spill enda dasverre..

men takk for at du minte meg på denne fingeravtrykkleseren mann...

av denne holdt jeg på og slå hull i skjermen i begynnelsen ass!! man blir bedt om og gi 4 eksemplarer av ens fingeravtrykk første gang man starter programmet. dette viste seg og være vanskeligere enn jeg hadde trodde.

jeg satt her i minst 20 minutter og prøvde og klare 4 like ekselplarer.. jeg klarte det virkelig ikke ass. men til slutt etter og nesten slå i skjermen klarte jeg endelig 4 like.YYEEESS!!!

hele poenget her var og "swipe" på riktig måte, noe jeg tydligvis ikke gjorde. Nå bruker jeg max 2 forsøk til og logge meg inn i systemet.

har ennå ikke satt meg inn i alle funksjonene osv men vil gjøre dette i dag eller i morgen og gi feedback her :D

-PixlFace

Lenke til kommentar

Vil bare minne om at Vista i starten av bruksperioden indekserer og systematiserer og har en del prosesser som filtreres bort etter hvert. At vifta gaar tilsynelatende uten belastning kan derfor vaere misvisende. Har ingen link som bekrefter dette, men har lest det for ikke lenge siden. Sikkert noen som kan bekrefte.

Endret av Sly82
Lenke til kommentar
Vil bare minne om at Vista i starten av bruksperioden indekserer og systematiserer og har en del prosesser som filtreres bort etter hvert. At vifta gaar tilsynelatende belastning kan derfor vaere misvisende. Har ingen link som bekrefter dette, men har lest det for ikke lenge siden. Sikkert noen som kan bekrefte.

Det kan bekreftes at Vista har sine perioder hvor bakgrunnsprosesser foregår.

Dette er spesielt merkbart når den er nyinstallert.

I tillegg til indexeringen som er nevnt så er defragmentering satt til å gå 1 gang i uken.

Det er ikke noen stor plage hvis det ikke foregår mens man jobber på batteri.

Lenke til kommentar

Det nåværende sinnet er ubeskriverlig...

Jeg er allerede etter 1 dag med vista så lei at det ikke frister og bruke noe som har med det og gjøre.

kommer til og legge inn XP på denne i morgen eller før!

men ett lite spm til dette: kan jeg bruke denne vista registreringskoden jeg har på denne PC-en nå til og aktivere ett XP OS? hørt noe om dette, men ikke sikker.

ellers er maskinen top og gleder meg til og få inn ett ordentelig OS på denne.

kan noen med xp på denne gi en liten oppdatering om hvordan det er..takk:D

Lenke til kommentar
Fått PC-en!!

sitter på den nå og er hittil fornøyd :D

kommer tilbake senere med mer detaljert :)

men om noen har noen spm så fyr løs.

Dævn, får omtrent frysninger av å lese sånn xD Fikk du den på antatt leveringsdato eller...? Bestilte min XPS 1530 den 20.Desember og har antatt leveringsdato 17.Januar =) Blir nervøs av å lese "Produksjon ikke startet" på ordrestatusen min hele tiden, men ringte Dell kundeservice og ifølge dem var nå maskinen i produksjon for lenge siden. Har du den forresten med rødt elr sort design?

jeg hentet den selv hos schenker i dag :D bestillte den 26.DES(ette deg :ohmy: )og antatt leveringsdato var 16.jan, rart ass. haru noen spessielle deler eller?

design: jeg har sort og jeg angrer litt!! rødt er litt mer fancy men ikke mye og gjøre ved det nå :p tror det var slik at m1330 hadde fått blå som ett alternativ så det er nok ikke lenge til det kommer flere farger til dene og.

PS: driver og skriver en liten first look her nå som postes her om noen minutte så om du er iteresert følg med. svarer også på spørsmål. :)

Arh så deilig =P Ja, lurer på om den lange leveringstiden min kommer som følge av at jeg bestilte maskinen første dagen de kom med 1440x900 oppløsningskjerm for så å fjerne alternativet igjen samme kveld. Ville vært takknemlig om første mann/kvinne som mottar sin XPS 1530 med samme skjerm som jeg har bestilt hadde postet inn her =P

Lenke til kommentar
Fått PC-en!!

sitter på den nå og er hittil fornøyd :D

kommer tilbake senere med mer detaljert :)

men om noen har noen spm så fyr løs.

Dævn, får omtrent frysninger av å lese sånn xD Fikk du den på antatt leveringsdato eller...? Bestilte min XPS 1530 den 20.Desember og har antatt leveringsdato 17.Januar =) Blir nervøs av å lese "Produksjon ikke startet" på ordrestatusen min hele tiden, men ringte Dell kundeservice og ifølge dem var nå maskinen i produksjon for lenge siden. Har du den forresten med rødt elr sort design?

jeg hentet den selv hos schenker i dag :D bestillte den 26.DES(ette deg :ohmy: )og antatt leveringsdato var 16.jan, rart ass. haru noen spessielle deler eller?

design: jeg har sort og jeg angrer litt!! rødt er litt mer fancy men ikke mye og gjøre ved det nå :p tror det var slik at m1330 hadde fått blå som ett alternativ så det er nok ikke lenge til det kommer flere farger til dene og.

PS: driver og skriver en liten first look her nå som postes her om noen minutte så om du er iteresert følg med. svarer også på spørsmål. :)

Arh så deilig =P Ja, lurer på om den lange leveringstiden min kommer som følge av at jeg bestilte maskinen første dagen de kom med 1440x900 oppløsningskjerm for så å fjerne alternativet igjen samme kveld. Ville vært takknemlig om første mann/kvinne som mottar sin XPS 1530 med samme skjerm som jeg har bestilt hadde postet inn her =P

Jeg har også bestilt med 1440*900, og fikk beskjed på telefon at det tok lengere tid da jeg bestilte med denne skjermoppløsningen, så jeg vil tro at det er det som har gjort at du får den senere. Det er visst naturlig at det tar lengere tid når man velger andre spesifikasjoner, men håper du får den snart!

Lenke til kommentar

ja, jeg syntes det var litt rart at jeg ikke kunne åpne cd'r o.l

DVD greia:

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

skuffende.. noen som vet?

hva om jeg avinstalerer denne?

lett og få den inn igjen?

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar

Konge..

" På grunn av stor etterspørsel på produktet du har bestilt, har det blitt en forsinkelse fra våre leverandører. Det har medført du har fått en ny Estimert leverings dato. "

Hadde antatt leveringsdato 17Januar. Nå er den satt til 1Februar =/// Er det noe jeg kan kreve fra Dell som følge av dette..? Kjedelig, med tanke på at jeg allerede bestilte min XPS den 20Desember. Er nok 1440x900 skjermen som forlenger ventetiden min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...