Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket med dell i dag, og det har vist kommet et nytt skjermalternativ, med noe sånt som 1600*1050 eller hva de tallene er. Spurte om det var LED, men de sa at det ikke var det:(

 

Virker som vi må vente enda lengere på LED, vet ikke når det kommer...

 

Jeg endte med å få rundt 3000 kr i rabatt, og er fornøyd med det, gleder meg til PCen som kommer om 23 dager ! :):(

Lenke til kommentar
Det nye alternativet for skjerm som er kommet er: 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™.

 

Men det er en ting jeg lurer på.. Hva er egentlig fordelen med "led" skjerm?

 

Les hele tråden, står om det bak, om jeg ikke tar feil.

 

Igjen, om jeg ikke tar feil, så gir led bedre bilde og krever ikke like mye strøm.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig fordelen med "led" skjerm?

 

Skarpere farger, bedre kontrast, mer lyssterk skjerm, bruker mindre strøm og skjermen kan lages tynnere.

 

med andre ord, en god grunn til å vente til led-skjermen blir et alternativ... Leste på dellforumet at led-skjermen mest sansynlig kommer i månedskiftet januar/februar. Dette gjelder USA. Tipper at vi får denne skjermen i februar/mars her til lands.

 

Passer meg bra siden det er da jeg skal kjøpe meg denne skjønnheten ;)

Lenke til kommentar
Det nye alternativet for skjerm som er kommet er: 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™.

 

Men det er en ting jeg lurer på.. Hva er egentlig fordelen med "led" skjerm?

 

Les hele tråden, står om det bak, om jeg ikke tar feil.

 

Igjen, om jeg ikke tar feil, så gir led bedre bilde og krever ikke like mye strøm.

 

Det er også kommet 1680x1050.

Lenke til kommentar
Det nye alternativet for skjerm som er kommet er: 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™.

 

Men det er en ting jeg lurer på.. Hva er egentlig fordelen med "led" skjerm?

 

Jeg prøvde å si at de på "bestilling" på dell sa at den ville komme med et enda bedre skjermalternativ som jeg kunne velge, men jeg valgte det ikke. Det har nå også kommet på sidene...

Lenke til kommentar
hmm. nå har det seg slik at dette er min første laptop da men kan se om jeg får lånt pappa sin i ett par minutter..

se hva jeg får til..

 

Bare fortell om hvordan den føles, om alt gikk bra ved oppstart, om den fungerer bra og evnt når du har prøvd den i noe mer krevende, hvordan du er fornøyd med dette...

 

Fortell alt du kommer på !:)

Lenke til kommentar
Fått PC-en!!

sitter på den nå og er hittil fornøyd :D

kommer tilbake senere med mer detaljert :)

 

men om noen har noen spm så fyr løs.

 

Dævn, får omtrent frysninger av å lese sånn xD Fikk du den på antatt leveringsdato eller...? Bestilte min XPS 1530 den 20.Desember og har antatt leveringsdato 17.Januar =) Blir nervøs av å lese "Produksjon ikke startet" på ordrestatusen min hele tiden, men ringte Dell kundeservice og ifølge dem var nå maskinen i produksjon for lenge siden. Har du den forresten med rødt elr sort design?

Lenke til kommentar
Det er også kommet 1680x1050.

 

Bah, jeg bestilte denne med 1440*900-skjerm i går på grunn av tilbudet som gjelder nå, selv om jeg egentlig ventet på at mulighet for høyere oppløsning skulle komme.

 

Jaja, så får jeg prøve å få endret det eller avbestille og så bestille på nytt med bedre skjerm...

 

Noen som vet om det går ann å forandre orderen per telefon så lenge produksjonen ikke har startet?

Lenke til kommentar
Fått PC-en!!

sitter på den nå og er hittil fornøyd :D

kommer tilbake senere med mer detaljert :)

 

men om noen har noen spm så fyr løs.

 

Dævn, får omtrent frysninger av å lese sånn xD Fikk du den på antatt leveringsdato eller...? Bestilte min XPS 1530 den 20.Desember og har antatt leveringsdato 17.Januar =) Blir nervøs av å lese "Produksjon ikke startet" på ordrestatusen min hele tiden, men ringte Dell kundeservice og ifølge dem var nå maskinen i produksjon for lenge siden. Har du den forresten med rødt elr sort design?

jeg hentet den selv hos schenker i dag :D bestillte den 26.DES(ette deg :ohmy: )og antatt leveringsdato var 16.jan, rart ass. haru noen spessielle deler eller?

design: jeg har sort og jeg angrer litt!! rødt er litt mer fancy men ikke mye og gjøre ved det nå :p tror det var slik at m1330 hadde fått blå som ett alternativ så det er nok ikke lenge til det kommer flere farger til dene og.

 

PS: driver og skriver en liten first look her nå som postes her om noen minutte så om du er iteresert følg med. svarer også på spørsmål. :)

Lenke til kommentar

Første inntrykk part 1:

litt om hva mine første inntrykk er og hva jeg syntes om maskinen.

 

da jeg først åpnet esken og tok ut inholdet ble jeg litt overasket over hvor mye som følger med. i tileg tildenne "mappen" hvor man kan h PC-en inni er det en mappe hvor man kan legge cd'r, ark/dokumenter, øreproppene som følger med og en klut for fjerning av fettmerker på skjerm og lokk. det var også da denne "mappen" jeg nevnt tidligere. jeg ble først litt overasket da jeg fikk den i hendene, den var mye tykkere enn jeg hadde forestillt meg, kommer til og gi en ok beskyttelse for støt og slag.

og så, til selve laptopen: den var litt tung, for og si det rett ut. jeg ble litt overasket da jeg først fikk den i hånden men det er jo ikke stort jeg kan gjøre med det.(angrer ikke for at jeg gikk for en 15,4" og ikke 13").

som så mange har sagt før meg r den meget stilig og se på, rett og slett sexy(om det er ett akseptabelt ord for en datamskin) meget fint ved håndleddene og.. lokket stifter lett fingermerker(ikke ett problem med den røde?) så klut brukes effektivt.

 

men, er meget trøtt nå og skal opp i morgen så skriver resten om maskinen i seg selv(innvendig) hvordan den duger osv.

 

-PixlFace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...