femfulle Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva gjør man om man har mistet vista oem cd til systemet? Trenger å gjøre en ny installasjon. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Installerer Windows 7. Spøk til side - du har vel en CD-key limt under maskinen, bruk denne og last ned ny OEM iso. Foreslår at du kjører installasjonen fra en minnepen - det går en del raskere. http://en.community.dell.com/support-forums/software-os/w/microsoft_os/3317.2-3-microsoft-windows-vista-official-iso-download-links-digital-river.aspx Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 vista fungerer helt fint til min bruk finnes det lovlige måter å laste ned oem iso på? ønsker også å være sikker på at jeg ikke sitter igjen med en versjon infisert med diverse "no-good-stuff". Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Microsoft har lagt ut ISOer på digital river - linken i innlegget mitt over har også en relativt detaljert guide på hvordan du går frem. Drivere og annet fra Dell, må du laste ned utenom. Det du får fra digital river er kun ISO for clean install av Vista. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 ITS ALIIIIIVE! Savner dette datan faktisk Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Har fortsatt denne maskinen, har byttet en del harddisker på den opp igjennom, batteriet og lader er død, men fant en HP lader som fungerte. Maskinen begynner å bli farlig varm, men kom over denne guiden, og tenkte kanskje det var vært å bytte viften. Ser de ligger i hopetall på ebay, men hadde vært fint å fått kjøpt en i Norge, så mye enklere. Vet dere om noen som selger slikt? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Bruker også fortsatt denne maskinen og den holder seg veldig bra. Hadde kanskje vært en ide å skifte vifte/kjølepasta men først så skal jeg skru den opp å ta en titt på støvnivået. Kanskje litt støvsuging og trykkluft blåsing holder. Fin guide. Lenke til kommentar
joas Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Gjenoppliver en gammel laptop OG en gammel tråd Min gode, gamle, trofaste XPS m1530 er hentet fram fra dypet. Jeg startet den opp, og alt virket som det skulle. Det eneste "problemet" er at teknologien har kommet for langt, og denne kraftpluggen er ikke lenger det den var. Gud hjelpe meg, deeeeet, gååår treeeeeeeeeeegt specsa på min er: CPU: T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer) RAM: 2048 MB 667 MHz HD: 160 GB (7200 rpm GPU: 8600M GT 256MB SÅ! What to do... Snakket med en hos Dell, og han sa følgende: "max CPU er t7800, c2d 2,6GHz 4MB cache max RAM 8GB" Kan sikkert plugge i en SSD også. Hva tror dere? Kan denne bli oppegående og grei som brukslaptop med litt ekstra guffe? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) SSD + Ram og du har en helt grei laptop. Edit: Sist jeg åpnet en slik var det også på høy tid å fjerne støv... Endret 13. mars 2014 av Sovehest Lenke til kommentar
joas Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Ok. Skal ta en skikkelig rens når jeg først åpner den Ser det koster flesk å få 8GB i den. 1stk 4GB-brikke koster jo 900 spenn! Men 2x2GB hjelper sikkert på deg også Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 SSD er helt klart den viktigeste oppgraderingen du burde gjøre. Blir som en helt annen opplevelse etterpå. Lenke til kommentar
cake Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Gjenoppliver en gammel laptop OG en gammel tråd Min gode, gamle, trofaste XPS m1530 er hentet fram fra dypet. Jeg startet den opp, og alt virket som det skulle. Det eneste "problemet" er at teknologien har kommet for langt, og denne kraftpluggen er ikke lenger det den var. Gud hjelpe meg, deeeeet, gååår treeeeeeeeeeegt specsa på min er: CPU: T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer) RAM: 2048 MB 667 MHz HD: 160 GB (7200 rpm GPU: 8600M GT 256MB SÅ! What to do... Snakket med en hos Dell, og han sa følgende: "max CPU er t7800, c2d 2,6GHz 4MB cache max RAM 8GB" Kan sikkert plugge i en SSD også. Hva tror dere? Kan denne bli oppegående og grei som brukslaptop med litt ekstra guffe? Har selv en M1530, og tro det eller ei. Den er fortsatt i daglig bruk. Har imidlertid med 4GB ram, 265GB harddisk og T8300 prosessoren med 2,4 ghz, samt 8600m gt. Hvis du skal oppgradere ram må du sjekke at du har siste bios revisjon, A12. Har du ikke denne, kan du ikke oppgradere til 8GB, da det ikke vil være støttet. Mener å huske at denne også har Sata ii. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå