Coaxmetal Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er bare å putte inn koden i handlevogna, egen liten rute for det. Vet ikke hvor mye styr det er å avbestille, men jeg vet tilbudene forsvinner om noen dager, og da koster plutselig denne maskinen over 10 000. Er alltids lov å gamble på at nye tilbud kommer snart :] hvordan får man tak i slike koder btw? Lenke til kommentar
tomto Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg endte med å avbestille PCen og bestille på nytt Tusen takk for den 15% rabattkoden, da endte jeg med å bestille emd 2,2GHz prosessor og den nye skjermen! Litt lenger å vente, men jeg har tid til det! Lenke til kommentar
zda Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg endte med å avbestille PCen og bestille på nytt Tusen takk for den 15% rabattkoden, da endte jeg med å bestille emd 2,2GHz prosessor og den nye skjermen! Litt lenger å vente, men jeg har tid til det! Hvordan? Høres ut som det gikk veldig lett Lenke til kommentar
tomto Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg endte med å avbestille PCen og bestille på nytt Tusen takk for den 15% rabattkoden, da endte jeg med å bestille emd 2,2GHz prosessor og den nye skjermen! Litt lenger å vente, men jeg har tid til det! Hvordan? Høres ut som det gikk veldig lett Jeg snakket først med chat, og de gav meg først et nummer, som er til avbestilling. Disse var stengt for kvelden, men så ringte jeg "bestilling av PC", og jeg fikk de til å hjelpe meg å avbestille, gav kundenummer osv, og de hjalp meg med det, men de ønsket at jeg ksulle ringe tilbake på mandag for å bestille ny PC, sånn at de fikk avklart alt - altså ikke bestille på internett. Forsikret meg om at jeg fikk alle de samme tilbudene tho... Håper det blir bra, gleder meg! Lenke til kommentar
tomto Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er det smart å oppgradere til T7500 2,2GHz prosessoren? Vil det være stor forskjell i prestasjon? Har lurt litt på dette, og med 15% rabatt blir det kostende ca 700 for denne oppgraderingen - er det verdt det - evnt når vil det være verdt det? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) 3K i avslag, 6700,- for en lekkerbisk? Hvor ofte skjer det? Må bestille nå! Edit: BESTILLT! yo hoo Endret 4. januar 2008 av Sly82 Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 gambler på at det vil komme nye tilbud når led-skjermen kommer. Vil ha led skjerm Lenke til kommentar
tomto Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 3K i avslag, 6700,- for en lekkerbisk? Hvor ofte skjer det? Må bestille nå! Edit: BESTILLT! yo hoo Hva bestilte du? Du benyttet deg av -1500 og 15% rabatt? Grattis Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hva bestilte du? Du benyttet deg av -1500 og 15% rabatt?Grattis Thanks Minus moms og frakt i tillegg! Det ble t7250, 2gb, 6cellers, sort, 1440x900. Ellers standard. Ser de har kommet med blå skjerm på am. sider nå. Og t7500 yter vel ca. 2,3 ghz istedenfor 2,0 på t7250, i spill merkes ingen forskjell tror jeg, skjermkortet er det svake ledd som bestemmer ytelsen. Lenke til kommentar
Aekao Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har tenkt til å kjøpe denne pcen innen tilbudet går ut, og har derfor noen spørsmål: Jeg har tenkt til å legge inn en 2GB RAM-brikke for å øke minnemengden til 3GB, og det jeg da lurer på er om jeg på noen måte bryter garantien på maskinen hvis jeg foretar denne oppgraderingen selv? Det er mulig å få en 200GB harddisk som har 7200 RPM, i motsetning til den som er der fra før på 250GB og 5400RPM. Å oppgradre til harddisken på 7200 RPM koster rundt 1000 kroner. Vil jeg merke noen betydelig ytelsesforskjell, eller er det kun noen få prosent som ikke har noen betydning i praksis? Takker for alle svar Lenke til kommentar
zda Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 aekao - ramoppgraderinga får du gratis om du velger det, er et anna tilbud de har. Denne får du om du velger xps 1530 fra tilbuds-ruta (en orange rett etter du har gått inn på bærbare privatkunde) Lenke til kommentar
Aekao Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg fant tilbudet om 3GB RAM nå, men etter det jeg så gjelder det bare for toppmodellen med Blu-Ray? Lenke til kommentar
tomto Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 3GB minne gjelder kun for den "dyreste" modellen, og gjelder ikke for m1530 uten blu-ray Tenkte jeg skulle spørre om dette tilbudet når jeg ringer på mandag bare for å prøve, men tror dessverre ikke det funker. Er ikke sikker på om man bryter garantien dessverre - har sett det gjort på youtube, og de sa ikke noe om garanti, men det er en fordel å sjekke - jeg skal også spørre om det er mulig å få den levert med 1 stk 2GB brikke i stedet for 2 x 1GB når jeg snakker med de på mandag... Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 3GB minne gjelder kun for den "dyreste" modellen, og gjelder ikke for m1530 uten blu-ray Tenkte jeg skulle spørre om dette tilbudet når jeg ringer på mandag bare for å prøve, men tror dessverre ikke det funker. Er ikke sikker på om man bryter garantien dessverre - har sett det gjort på youtube, og de sa ikke noe om garanti, men det er en fordel å sjekke - jeg skal også spørre om det er mulig å få den levert med 1 stk 2GB brikke i stedet for 2 x 1GB når jeg snakker med de på mandag... det bryter ikke garantien og bytte RAM, HDD osv... Lenke til kommentar
Aekao Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ok, takk. Da tror jeg jeg kjøper og oppgraderer selv hvis det er sikkert at garantien ikke brytes. I tillegg lurer jeg på om det er noe vits å oppgradere fra t7250 til t7500, om det er verdt pengene i forhold til ytelsen? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ok, takk. Da tror jeg jeg kjøper og oppgraderer selv hvis det er sikkert at garantien ikke brytes. I tillegg lurer jeg på om det er noe vits å oppgradere fra t7250 til t7500, om det er verdt pengene i forhold til ytelsen? det er meget liten forskjell men om du har penger til det og tror du kommer til og ha meget brukt for det(crysis o.l), hvorfor ikke. men om du ikke skal grave dypt for og finne de meste resurskrevende programmene som finnes kan du heller ta disse pengene og køpe en ekstern HDD eller bruke de på RAM oppgraderingen. Minner også på at vista støtter noe som heter "readyBoost" hvor man kan kjøpe en eller flere USB sticker(som støtter readyboost) vil disse gjøre maskinen kjappere både i oppstart og under bruk. disse selges på komplett.no -PixlFace Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 jeg lurer på noe... Jeg skal nok kjøpe denne PC-en når led skjermen kommer (februar mest sansynlig) Og jeg lurer på hva som er best å legge mest penger i av HD eller RAM. Tenker å kjøpe enten 2,2ghz med 4gb ram eller 2,4ghz med 2 eller 3gb ram. Hva gir best ytelse for pengene? Går det evt med 2,4ghz og 4gb ram eller vil det bli konflikt? Takker for svar. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ville anbefale deg og gå for 2,2GHz prosessor og 4 GB RAM.. MEN: du bør ikke kjøpe dette(RAM) hos dell pga det er overproset x3minst.. Kjøp 2 gig ram intergrert og så: alternativ 1: Be om og få disse to gig rammen som en brikke. 1 2GB ram brikke og be om og få kjøpe en 2 gb rambrikke saparat via tlf hos dell samma dag som bestilling.. alternativ 2:kjøp 2 GB ram integrert. bestill 2x 2GB rambrikker hos evt komplett.no, sette disse inn i PC-en og selg de som fulgte med(og bytte ut alle pga det bør ikke stå to forskjellige rambrukker i en pc, kan bli trøblete) Hvorfor skulle det ikke funke med 2,4ghz og 4 GB ram? om dette er litt uforstårlig, bare si det så skal jeg prøve og omformulere det:D -PixlFace Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ville anbefale deg og gå for 2,2GHz prosessor og 4 GB RAM..MEN: du bør ikke kjøpe dette(RAM) hos dell pga det er overproset x3minst.. Kjøp 2 gig ram intergrert og så: alternativ 1: Be om og få disse to gig rammen som en brikke. 1 2GB ram brikke og be om og få kjøpe en 2 gb rambrikke saparat via tlf hos dell samma dag som bestilling.. alternativ 2:kjøp 2 GB ram integrert. bestill 2x 2GB rambrikker hos evt komplett.no, sette disse inn i PC-en og selg de som fulgte med(og bytte ut alle pga det bør ikke stå to forskjellige rambrukker i en pc, kan bli trøblete) Hvorfor skulle det ikke funke med 2,4ghz og 4 GB ram? om dette er litt uforstårlig, bare si det så skal jeg prøve og omformulere det:D -PixlFace takk for svar ja skjønner alt du skriver her og er enig at prisene hos dell er mildt sagt stive.. Men hva gir best ytelese av 2,2ghz med 4gb ram, 2,4ghz med 2gb ram eller 2,4ghz med 4gb ram.? Blir det merkbart bedre ytelse med det siste valget? (2,4ghz med 4gb ram) Koster jo en del penger ekstra med dette valget. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 det kommer helt ann på hva du bruker PC-en til.. om det hadde vært til mitt bruk som er internett, offise applikasjonoer, videoredigering, musikkredigering, spilling av spill som CS:S, BF2, BF2142 o.l.. her ville jeg valg 2,2 GHz og 2GB RAM.. mer trengs ikke.. om du har større planer f.eks crysis og andre meget krevende spill ville jeg nok tatt med 4 gig RAM. 2,4 ghz og 4 gb ram er helt unødventig.. så lenge du ikke har planersom f.eks crysis på high o.l.. -PixlFace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå