tomati Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Ring inn og få nytt hovedkort + nytt kjølesystem (ribbe + vifte). Det er produksjonsfeil på PC-en. PC'en ble kjøpt september 2008, dvs den er ca 15 mnd. Garantien gjelder ikke da lenger, men kan dette ordens alikevell? Noen som har nummeret til XPS-service foressten? 2 års garanti. Eller er det 5? Dette er stadfestet i kjøpsloven, og det er ikke snakk om spesiell Dell-garanti. Teknikker kommer i morgen og skal skifte hovedkort og kjølesystem! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Har noen byttet minnebrikker på XPSen sin? Mister man da garantien? Har "bare" 3GB så jeg vurderer å kjøpe en 2GB brikke og bytte ut 1GB brikka som sitter i. Men siden PCen ikke er et år engang vil jeg ikke miste garantien. Edit: MÅ jeg i så fall kjøpe Dell minne? 2GB fra Dell koster jo dobbelt så mye som Corsair. Endret 19. januar 2010 av Baltazar Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Har noen byttet minnebrikker på XPSen sin? Mister man da garantien? Har "bare" 3GB så jeg vurderer å kjøpe en 2GB brikke og bytte ut 1GB brikka som sitter i. Men siden PCen ikke er et år engang vil jeg ikke miste garantien. Edit: MÅ jeg i så fall kjøpe Dell minne? 2GB fra Dell koster jo dobbelt så mye som Corsair. Kjøp Corsair, bytt tilbake til originalt minne om du må sende den inn/få service. De kan ikke se du har åpnet den / brukt annet minne. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Har hatt en av disse dyra i nesten 3 år nå, og må si at dem holder seg vanvittig bra! Kjøpte PC`n med Dual 2,4GHz CPU og da jeg oppgraderte til W7 for noen måneder siden kjøpte jeg 1x 2gig til ( så nå har jeg 4gig ) Har hatt masse problemer med at PC`n ble varm, dette fikset en "laptop cooler" , som på en måte er et brett du setter under pcn, som har 4 vifter under! ( pc`n min holder nå 55-65 grader, før var den oppe i 95!! ) Sjekka 3dMark06, og fikk en score på 5600! Det er en del mere en mange nye pc`r som koster minst like mye, presterer. 6,1 på den Scoren du finner inne på PC`n ( Base score ) Endret 24. januar 2010 av Crayzi Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ser noen andre har hatt probs med temperatur her.. Har problemer med at spill begynner å spike etterhvert når pcn blir varm og dette er snakk om spill som ikke krever så mye engang.. Etter 10 minutt med et simpelt spill som urban terror lå tempen på over 90 grader på cpu cores og gpu.. Dette problemet har blitt økende med tiden er det sannsynligvis støv eller produksjonsfeil som ble nevnt her tidligere? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Rrriiiiing deeellll Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Komponentene i PC`n matcher ikke vifter og slikt syntest nå jeg. Kjøp en laptop cooler ting fra Komplett, koster 600kr, funker HELT PERFEKT! Gir deg også bedre vinkel på pcn Endret 25. januar 2010 av Crayzi Lenke til kommentar
tomati Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Har planer om å gå til innkjøp av en 7200rpm harddisk. Lurer på om denne her passer m1530?? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2113981;c:36376 Takker! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det skal gå fint, men husk at 7200RPM bruker mer strøm og lager mer varme. Du kan jo satse på en SSD: lydløs, raskere og lager mindre varme. Lenke til kommentar
tomati Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det skal gå fint, men husk at 7200RPM bruker mer strøm og lager mer varme. Du kan jo satse på en SSD: lydløs, raskere og lager mindre varme. Ok, men er ikke de veldig dyre da?? Har du noen tips til SSD? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Intel X25-M 80GB Gen 2 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 sliter også med varme, men gud får en god maskin, har hatt min i 1år og kjempe fornøyd. eneste maskinen som har vært uten problemer. veldig rart egentlig da min søster har studio versjonen som skal være en nyere modell men der har det vært masse problemer. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Batteriet på maskinen min har sluttet å lade. Over en ukes tid så batteritiden radikalt dårligere før den nå ikke lader mer. Er dette normal oppførsel? Ingen laptoper jeg har hatt tidligere har gjort sånn. Det står at det er normalt at batterier blir dårligere etter hvert, men jeg synes dette virker som veldig kort tid. (2 1/2 år) Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Sluttet helt å lade? Mitt batteri holder ut i maks 5 minutt, og er omtrent 3 år gammelt. Endret 30. april 2010 av Bartin Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ok. 1800,- spenn for et 9 cellers batteri... Sure spenn ass. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg har søkt etter XPS-batterier og der er de ekstremt mye billigere. Mitt holder ennå, men om det skulle konke om en liten stund blir det nok til at jeg bestiller derfra i stedet. Laderen lader jo fra 100-240V så strøm/spenning problematikk bør jo ikke være noe stort nummer om man bestiller et som er tilsvarende det man har i dag (evt med flere celler). Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Og hvor er de mye billigere? Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Det Bartin sa... Naturlig å nevne hvor de er så billige synes jeg. ;-) Google and yea shall find: http://www.pcbatterier.no/index.cfm?fuseaction=product.display&product_ID=176&ParentCat=144 Falt meg ikke inn å lete etter konkurrenter til Dell deler. Men serienummerlisten deres matcher ikke batteriet som sitter på maskinen min. Er det noe å bry seg om? Fant denne utenlands: http://www.laptopbatterysell.com/dell-rn894-rn897-ru006-ru033-battery-9cell-p-10441.html Men foretrekker å shoppe i Norge. Endret 30. april 2010 av tha_lode Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29547 Det er ikke bare laderen som er ødelagt da? Mitt batteri lader når jeg tar en annen lader i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå