andybb Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Du trenger den jo i prinsippet ikke hvis du har Vista-DVDen, det må du bestemme selv, kan jo være greit å sette PCen tilbake til da fikk du den. Zulboom: Windows 7 finner de fleste drivere på egenhånd, eneste jeg har installert av drivere er drivere for Bluetooth, nyeste betadriveren fra Nvidia (du får tilbud om å installere en annen driver fra Nvidia med en gang), Intel Matrix Storage Manager og webcamprogramvare. Drivere er i hvert fall ikke noe problem - Vista 64 bit-drivere funker jo også hvis du har lyst til å installere lyddriver fra Dell for eksempel. Endret 9. mai 2009 av andybb Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Da blir det nok installering av RC1 Windows 7, 32bit i løpet av neste uke (grunn til bare 32-bit: har bare 3GB ram.. kan hende jeg oppgraderer senere, og da blir det 64-bit..) Er bare så utrolig nice på stasjonæren, så kan umulig være verre på bærbar Zulboom Lenke til kommentar
a7x Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvor stor ytelsesforskjell merker dere på Windows 7 vs Vista? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå begynner jeg å bli lettere smågal her, neon som har opplevd følgende problemer? Maskinen min bruker mellom 20 og 62 sekunder på POST, aldri kjappere. Tar jeg dvalemodus restarter maskinen, når jeg må kom tilbake etter å ha satt den i dvalemodus var GPUen på 82(!) grader, samt CPU og HD på 50 grader... Ikke akkurat optimalt i lengden :/ Lenke til kommentar
tvo Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei Får bluescreen ved oppstart av windows vista. Følgende problemdetaljer vises ved oppstart i sikkerhetsmodus. Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: a BCP1: 00000000 BCP2: 00000002 BCP3: 00000001 BCP4: 81C85824 OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\Mini060109-02.dmp C:\Users\Silje og Tom\AppData\Local\Temp\WER-53851-0.sysdata.xml C:\Users\Silje og Tom\AppData\Local\Temp\WER784A.tmp.version.txt Har prøvd å gjenopprette systemet til en dato før dette startet, men problemet fortsetter. Noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 spør her siden det gjelder Dell. Er det normalt å få i oppgave av support å åpne pc'en selv og bytte ut kompinenter? https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13844628 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Bestekompisen min fikk ny HDD i posten og fikk beskjed om å bytte selv og sende inn den gammle HDD til Dell Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 eller så har du valgt en såpass god service-pakke at dell kommer på døra og monterer Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 jeg valgte 4 år med den beste service pakken. har selv hatt en hjemme hos meg å byttet ut viftene i pc'en. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Pcn min bli så varm at den skrur seg av. Får jeg en service mann på døra som rensker pcn min mon tro? Edti: Kom på at 1års service gikk ut i mai Endret 2. juni 2009 av luni Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kjiipern. På tide å åpne den og støvsuge i venitlasjonskanalene? Fins sikkert noen guider på nett hvis du vil prøve. Lenke til kommentar
Headshot1337 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Jeg liker å spille fps-spill som counter-strike source og call of duty serien... Det som plager meg noe fryktelig er at jeg får fps drop nesten hele tiden. Fps kan ligge en stund på 150 i cs:s, men dropper fort til 30-40, og holder på sånn hele tiden. Er det rett og slett det at vifta går for varm? Eller kan det være andre årsaker? Har tidligere hatt en teknikker fra dell inne å byttet vifte, men tydeligvis til ingen nytte. Er vifta på maskinen rett og slett ubrukelig? For meg er dette et mysterium. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Må si at jeg er litt skuffet over Dell no, bedde om at de skulle levere den nye HD'en min etter kl 15:00 siden jeg jobber natt. påtorsdag ringte de kl 11:00 og da fikk de selvfølgelig ikke tak i meg siden jeg sov, ringe de tilbake og gidde beskjeden om levering etter 15:00 på nytt. De sa at det skulle gå bra å levere den i dag, men kl 15:30 ringte de igjen og sa at det ikke var mulig å få levert den i dag og neste levering var på mandag..... Første dårlige erfaringen jeg har hatt med dell, men det er vel tross alt ikke de som har utkjøring av deler.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Er vel strengt talt Schenker (er vel de som leverer for Dell) sin feil. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 som jeg selv skreiv: Første dårlige erfaringen jeg har hatt med dell, men det er vel tross alt ikke de som har utkjøring av deler.. Men hjelper lite at Dell oser av kvalitet (min erfaring) vist Schenker ikke eier kvalitet (igjen min erfaring) Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvor bra er egentlig skjermkortet ; NVIDIA GeForce 8600M GT? Har dette i min 1 år gamle XPS, og lurer på om noen anbefaler og oppgradere det? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du må jo nesten kjenne selv om du trenger å oppgradere det. Er det noen spill eller programmer som fusker pga av at skjermkortet er flaskehalsen? Lenke til kommentar
andybb Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Uansett går det ikke an å oppdatere skjermkortet på m1530. Tror det er loddet fast i hovedkortet. Lenke til kommentar
megadott Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Etter 2 minutter med et lite flashspill i nettleseren. Tør ikke starte et skikkelig spill engang. Sommervarmen tar knekken på pcen. Åpnet pcen i går for å rense den for støv, fant ca ingenting og viften var helt ren. Skal prøve å skife kjølepasta å se hvor mye det hjelper. Endret 28. juni 2009 av megadott Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Når jeg hadde XPS M1530 fikk jeg CPU opp i nærmere 90 grader og GPU opp i 99 grader med å spille FSX i sommervarmen. EDIT: Var visst omvendt. 99 grader på CPU og 91 på GPU. Endret 28. juni 2009 av KongKake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå