cavumo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Du kan jo eventuelt åpne PCen å ta ut minnebrikken på 2GB for å sjekke merke(det er veldig enkelt) og så kjøpe samme. Da sparer du deg for en minnebrikke. Endret 13. august 2008 av nypis Lenke til kommentar
hans94 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Takk for svar! men kjøpe 4GB ram på nett?, er det ikke bedre å bare sette in 1GB da så har jeg jo 4? Hva med prossesoren da er det bare å kjøpe det å å sette inn? Takk for all hjelp! du har bare plass til 2 brikker der. nå har du 1 en 2gb brikke og en 1gb brikke. jeg snakket med selger og han sa en burde ha begge brikkene med samme "specs" og av samme merke, altså identiske(evt antall gb kan variere men da ikke dual channel) prosessor kan du kjøpe på nettog sette rett inn, ikke noe problem. Åja! Tusen takk for hjelpen PixlFace og Nypis! Hvilken side får jeg evt kjøpt prossesor på? Endret 13. august 2008 av hrNOR Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Takk for svar! men kjøpe 4GB ram på nett?, er det ikke bedre å bare sette in 1GB da så har jeg jo 4? Hva med prossesoren da er det bare å kjøpe det å å sette inn? Takk for all hjelp! du har bare plass til 2 brikker der. nå har du 1 en 2gb brikke og en 1gb brikke. jeg snakket med selger og han sa en burde ha begge brikkene med samme "specs" og av samme merke, altså identiske(evt antall gb kan variere men da ikke dual channel) prosessor kan du kjøpe på nettog sette rett inn, ikke noe problem. Åja! Tusen takk for hjelpen PixlFace og Nypis! Hvilken side får jeg evt kjøpt prossesor på? jeg gikk på prisguide og søkte meg frem til t9300(2,5ghz) Amentio hadde denne inna samt rammen jeg skulle ha. kjøpte da den prosessoren,rammen + en notebook-cooler. alt gikk greit Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) hrNOR: Du vil ikke merke en oppgradering fra T8300 til T9300, det er laaaaaangt fra verdt alle de pengene du må ut med. Vent til de kommer flere prossesorer som er bedre før du oppgraderer. Bare et tips Endret 13. august 2008 av nypis Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 det er sant. . da jeg oppgraderte gikk jeg fra 2,0 ghz til 2,5ghz. merket ikke noe forskjell ved normalt bruk men en utrolig kraftdifferanse ved tunge oppgaver og spill. Lenke til kommentar
hans94 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Takk for hjelpen Tror jeg venter med prossesoren en stund da ja Endret 13. august 2008 av hrNOR Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det tror jeg kan være lurt. RAM er ikke så dyrt, så det skader ikke med 4GB. Men har du 32 bits operativsystem? hvis du har de er det waste å oppgradere, du får uansett ikke brukt mer enn 3 GB (rundt der). Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Det er jo ikke helt waste. Man får jo dualchannel som vel er raskere enn 2+1 Gb. Jeg har lurt på å kjøpe ny RAM, men jeg tror jeg venter i første omgang. Har èn 2 Gb Samsung-brikke og èn 1 Gb av et annet merke, merkelig nok. EDIT: Hvis jeg noen gang skulle finne på å sette inn mer, er det disse som gjelder? Link Endret 13. august 2008 av Knewt Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Kanskje ikke helt waste, men ser ikke helt poenget heller. Jeg har 4GB selv da, måtte bare fleske til siden det var så billig når jeg bestilte . Endret 13. august 2008 av nypis Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg tror egentlig ikke det har så mye og si jeg heller. Jeg opplever hvertfall ikke systemet mitt (T8100 2,1 GHz, 3 GB, 8600M GT) som tregt. Jeg får faktisk ganske bra på opplevelsesindeks på minnet - 5,9. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Men noen her som kan svare meg på hvor lang tid det normalt tar ffra pc'en blir sendt fra Dell til den kommer på døra? Maskinen min er sendt fra Dell nå, og jeg er spent på om jeg får den før jeg flytter på tirsdag.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 For meg tok det en knapp uke tror jeg. Kommer an på hvor du bor og sånn. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har fått XPS M1530 i dag Men er det noen som vet hvordan jeg kan bruke Fingerprint readeren når jeg skal logge inn på nettsider, mail, msn o.l. ? Eller fungerer den kun som oppstartspassord. Jeg har fått til å bruke den, og lagt inn fingeravtrykk. Ingen som veit? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Det skal kunne være muli å bruke fingeravtrykk-leseren til å logge inn på sider. Jeg har fått spørsmål om dette i IE, men i Firefox(som jeg bruker) får jeg beskjed om at utvidelsen ikke er kompatibel med min Firefox versjon (nyeste. Det er lenge siden jeg prøvde da, kan det det fungerer nå. EDIT: Knewt, du har 3GB minne, og får 5,9 på windows opplevelsesindeks, jeg har 4GB minne og får 5,1 på windows opplevelsesindeks. Noe er ikke riktig. ##"#"#$%$%#%%$#"# Endret 14. august 2008 av nypis Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Så kjedelig a =/ Et annet spørsmål. Fikk pc'en levert med 320 GB disc. Har tenkt å partisjonere litt. Finner ut at disse partisjonene ligger der: - EISA-Konfigurasjon (125mb) - Primærpartisjon (2,5 GB) - C: (285 GB) - D: (Recovery) 10 GB Den første er en slags gjennopprettingspartisjon, det samme er D:. C: er jo grei, men hva er den siste Primærpartisjonen på 2,5 GB til? Det står at den er 100% ledig! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Så kjedelig a =/ Et annet spørsmål. Fikk pc'en levert med 320 GB disc. Har tenkt å partisjonere litt. Finner ut at disse partisjonene ligger der: - EISA-Konfigurasjon (125mb) - Primærpartisjon (2,5 GB) - C: (285 GB) - D: (Recovery) 10 GB Den første er en slags gjennopprettingspartisjon, det samme er D:. C: er jo grei, men hva er den siste Primærpartisjonen på 2,5 GB til? Det står at den er 100% ledig! Sidevekslingsfil kanskje? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Så kjedelig a =/ Et annet spørsmål. Fikk pc'en levert med 320 GB disc. Har tenkt å partisjonere litt. Finner ut at disse partisjonene ligger der: - EISA-Konfigurasjon (125mb) - Primærpartisjon (2,5 GB) - C: (285 GB) - D: (Recovery) 10 GB Den første er en slags gjennopprettingspartisjon, det samme er D:. C: er jo grei, men hva er den siste Primærpartisjonen på 2,5 GB til? Det står at den er 100% ledig! Sidevekslingsfil kanskje? Hva vil det si? Det er slik ut i diskbehandling: Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Så kjedelig a =/ Et annet spørsmål. Fikk pc'en levert med 320 GB disc. Har tenkt å partisjonere litt. Finner ut at disse partisjonene ligger der: - EISA-Konfigurasjon (125mb) - Primærpartisjon (2,5 GB) - C: (285 GB) - D: (Recovery) 10 GB Den første er en slags gjennopprettingspartisjon, det samme er D:. C: er jo grei, men hva er den siste Primærpartisjonen på 2,5 GB til? Det står at den er 100% ledig! Sidevekslingsfil kanskje? Hva vil det si? Også kalt virtuelt minne. Når hovedminnet (RAM) er fylt opp, bruker det en avsatt plass på harddisken dersom det er behov for mer RAM. Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er svært tvilsomt at Dell har lagt Sidevekslingsfilen på egen partisjon. Tror det har noe med recovery-styret å gjøre. Er bare glad at jeg selv har blitt kvitt alt det tullet der. Omtrent det første jeg gjorde da jeg fikk min 1530, var å fjerne alle partisjoner for så lage 2stk jeg selv har full kontroll over. Fikk jo med DVD, så jeg trengte dem ikke. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er svært tvilsomt at Dell har lagt Sidevekslingsfilen på egen partisjon. Tror det har noe med recovery-styret å gjøre. Er bare glad at jeg selv har blitt kvitt alt det tullet der. Omtrent det første jeg gjorde da jeg fikk min 1530, var å fjerne alle partisjoner for så lage 2stk jeg selv har full kontroll over. Fikk jo med DVD, så jeg trengte dem ikke. Er det noen annen mulighet enn å formatere når man skal lage partisjoner fritt som man vil? Partition Magic fungerer ikke med Vista, og diskbehandlingen setter flere begrensninger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå