Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått min xps m1530! :!: og jeg har heldigvis fått LG skjermen, noe jeg er veldig glad for. Har ikke merket noe spesielt enda. Har prøvd litt cod4, funket fint. Ble kanskje litt varm. Men tror det skal gå greit. Har tenkt til å kjøpe meg en notebookkjøler

http://www.komplett.no./k/ki.aspx?sku=327442

 

Tror dere denne vil passe min bra, eller bør jeg kjøpe en annen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg har et major problem. Håper at noen kan hjelpe meg.

 

Jeg reformaterte nettopp pc'en pga. mye drit på pc'en. Jeg brukte den medfølgende cd'en til å gjøre det. Jeg valgte å slette alt på pc'en fordi jeg egentlig kunne ta backup av det meste. Alt gikk fint helt til jeg skulle søke etter nettverk. Pc'en fant ingen nettverk, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte laste ned driver. Det blir jo litt vanskelig, ettersom internet ikke er tilstede. Er det noen som har en anelse om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
OK, jeg har et major problem. Håper at noen kan hjelpe meg.

 

Jeg reformaterte nettopp pc'en pga. mye drit på pc'en. Jeg brukte den medfølgende cd'en til å gjøre det. Jeg valgte å slette alt på pc'en fordi jeg egentlig kunne ta backup av det meste. Alt gikk fint helt til jeg skulle søke etter nettverk. Pc'en fant ingen nettverk, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte laste ned driver. Det blir jo litt vanskelig, ettersom internet ikke er tilstede. Er det noen som har en anelse om hva jeg bør gjøre?

 

du fikk jo med driver-cd. iallefall jeg fikk. Men du kan jo gå inn i oppstartsverktøy (?) og sette den tilbake til Dell fabrikk-standard :) mye enklere og mye kjappere.. 2 knapper, gjort på 5-7 minutter.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått testet pc litt mer, og nå har jeg funnet et problem. Når jeg legger min venstre albue ned mot venstre kant når jeg spiller og sånt, så får jeg et lite støt noen ganger. Er det noen andre som har opplevd dette?

Har ikke merket at jeg får støt. Men mener at dette var et issue når XPS m1330 og XPS m1530 kom.

 

Pixelface. mitt kort sier WIFI link 4965 AGN

Lenke til kommentar
Har nå bestilt min :D men jeg lurer på hvor lang tid det tar til jeg får den , det står fær eller på 2/9, jeg bor i røyken...

Jeg bestilte min på tirsdag (11.08), og ser nå at den er klargjort for levering. På min ordrebekreftelse så står det også 02.09, men jeg ringte support for å høre om dette stemte. Og dama jeg prata med sa at det antakelig ville gå fortere så lenge alle delene var tilgjengelig. Og i løpet av i går (12.08) ble maskinen "produsert" og klargjort for levering, så regner med at den estimerte leveringsdatoen snart endrer seg.

(Leveranseforberedelsen er normalt ferdig innen en dag etter at produksjonen er ferdig, men storre bestillinger og bestillinger som krever spesialhandtering, kan ta lengre tid.)

Regner med at de ikke bruker nærmere tre uker på å frakte maskinen hit. ;)

 

Kan jo være at de setter 3 uker fram i tid som estimert leveringsdato for å være på den sikre siden dersom det er ventetid på noen komponenter, slik at de ikke lover seg bort, og ikke klarer å levere innen den angitte datoen.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Hei! ;)

 

Har et spørsmål:

 

Er det enkelt å få byttet prossesor og RAM? Har 3072 MB RAM og kunne tenkt meg 4096 etterhvert. Må jeg da være oppmerksom på at jeg får samme merke på Ram-brikken som de 3 andre er?

 

Kan jeg bare å levere den inn til Dell så fikser de alt?

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Har fått XPS M1530 i dag :D Men er det noen som vet hvordan jeg kan bruke Fingerprint readeren når jeg skal logge inn på nettsider, mail, msn o.l. ? Eller fungerer den kun som oppstartspassord. Jeg har fått til å bruke den, og lagt inn fingeravtrykk.

Hvor lang tid tok det fra maskinen var sendt fra Dell til du mottok den? Kommer maskinene med fly direkte til Oslo fra Irland?

Lenke til kommentar
Takk for svar! ;)

 

men kjøpe 4GB ram på nett?, er det ikke bedre å bare sette in 1GB da så har jeg jo 4? :hmm:

 

Hva med prossesoren da er det bare å kjøpe det å å sette inn?

 

Takk for all hjelp! :)

 

du har bare plass til 2 brikker der. nå har du 1 en 2gb brikke og en 1gb brikke.

jeg snakket med selger og han sa en burde ha begge brikkene med samme "specs" og av samme merke, altså identiske(evt antall gb kan variere men da ikke dual channel)

 

prosessor kan du kjøpe på nettog sette rett inn, ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...