Coitus Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Pixlface: Fungerer notebook cooleren din fremdeles bra? Var det verdt kjøpet? Med tanke på artikkelen om defekte skjermkort, så kunne kanskje en notebook cooler hjelpe? Eller?... Noen andre som kan anbefale notebook cooler? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tok ett print screen nå for å legge det inn her så dere kunne se,men når eg limer bildet inn i feks wordpad så er ikke den hvite linjen der hvordan kan det ha seg? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Sorry for at jeg ler akkurat nå, men hvis den streken er en hardwarefeil kommer den ikke opp i Paint eller lignende. En hardwarefeil er en feil fysisk på skjermen, og som Windows ikke oppfatter, eller kan fikse, derfor dukker den ikke opp i Wordpad. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Okay,da skal de faen meg få ta tilbake denne pc'en. Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Print screen? Hehe, var en grunn til at jeg hadde smileyen bak Du må nok ta et bilde med kamera eller noe sånt Lenke til kommentar
datech Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Da var min pc også sendt (19.07.2008) :!: Så får jeg nå se om dell holder mål, har ikke hatt dell tidligere.. Ser at det nevnes at noen roper "jippi" over at en pc varer i 2 år...Jeg forventer at en pc varer i mange flere år enn 2 år. hvordan den klarer seg i spill etter 2 år er nå så, men jeg forventer at den varer mye lengere. Det finnes jo mye annet en pc kan brukes til selv om den ikke yter så mye i spill mere. om bare maskinen i seg selv holder så kommer jeg til å ha pc i mange med denne her...tror ikke det er pc`n i seg selv som er problemet neste gang jeg kjøper...heller kjøpetrangen til noe nytt og bedre Hei Har / hatt en hel del Dell, innen bærbare mest Inspirion modeller og personlig kan jeg skrive under på at disse oser det kvalitet av. Gode skjermer, stille maskiner, kvalitets tastatur. Den ene kjøpte jeg brukt for rimelig slikk og ingenting, da selger ikke fikk harddisk til å fungere. Etter kjøp kontakter selger meg å opplyser at det muligens var garanti igjen på maskin, jeg kontakter Dell og ja det var garanti. Få dager etterpå blir maskin hentet og få dager etter det igjen har jeg maskin levert, med ny hardisk som var 20GB større, samt at de også hadde byttet DVD spiller. Har utelukkende hatt særdeles gode erfaringer med Dell, enten det er support, kjøp av deler/tilbehør etc. Men desverre så kan jeg ikke si det samme når det gjelder mitt XPS M1530 kjøp. - fikk forespeilet normal levering, noe som da viste seg å ikke stemme, da det ble noen dager forsinkelser. - får maskin som jeg ikke er tilfreds med, etter kontakt med support så blir det til at jeg skal få erstatningsmaskin. - erstatningsmaskin blir lovet levert for vel en uke siden, ingen maskin kommer og ingen beskjed fra Dell om at maskin ikke blir levert som avtalt. - avtalen var også at jeg skulle få erstatningsmaskin, så kunne jeg sende den "gamle" tilbake når jeg hadde fått den nye opp (overført filer o.a.). Denne avtalen prøver så Dell å endre på, der jeg da skal sende inn den "gamle" så skal jeg få den nye levert etter 5-7 dager og dette med begrunnelsen "de skulle tilpasse den til meg". På spørsmål om hvordan de skulle tilpasse maskinen til meg, får jeg ikke noe klart svar. Jeg godtar da ikke fremgangsmåten og med begrunnelse at forrige avtale ble brutt, samt at ordreseddelen innehold vel de opplysninger som skulle til for å tilpasse maskinen til meg (komponenter). Forventer vel den nye maskinen i starten av august, og det er vel 2mnd etter at jeg la inn min bestilling. Når det gjelder selve maskinen (M 1530) så er det veldig bra tastatur, maskinen har et lavt lydnivå og virker forøvrig solid. Minus fra min side er: - utrolig rotete support, ingen samspill mellom Dell Norge og den engelske XPS supporten. - bug med cd/dvd spiller der det blir "hakking" hvis man f.eks. løser ut en lyd cd. Mener dette da vil bli fikset ved en senere BIOS oppdatering fra Dell. - En pussig oppdeling av harddisk fra Dell sin side, der det vel ikke er mulig å bruke Vista sin diskbehandlig for å lage nye partisjoner. Oppdelingen er vel i korte trekk slik: to skjulte partisjoner, der den ene er for Media Direct og den andre inneholder diagnose verktøy. Så er det en partisjon for Windows og så er det en synlig partisjon som heter "Recovery". - modifiserte drivere for skjermkort, som vanskeliggjør det å bruke f.eks. kalibreringsverktøy. - så er det jo dette med selve skjermkortet, og usikkerheten om hvor lenge det vil vare, samt kan dette medføre at andre komponenter tar kvelden ilag med skjermkortet. På sett og vis så forventer jeg meg problemer og det er absolutt noe nytt ;-) Lenke til kommentar
Red5610 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Bestiller XPS M1530 innen onsdag, for å få med meg 10% rabatten. Mitt oppsett: - T9300 2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 - Vista Home - 4 års XPS Premium Warranty Support (til prisen av 3 år) - Tuxedo Svart - WXGA+ (1440 x 900) - 320 GB (5400 rpm) - 8x DVD+/-RW - 9-cellers litiumion Har jeg forstått det riktig, at XPS Premium Warranty Support dekker utskiftning av evt. defekt hardware innenfor de 4 åra? Setter stor pris på raskt svar... Lenke til kommentar
Harmony Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Bestiller XPS M1530 innen onsdag, for å få med meg 10% rabatten.Mitt oppsett: - T9300 2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 - Vista Home - 4 års XPS Premium Warranty Support (til prisen av 3 år) - Tuxedo Svart - WXGA+ (1440 x 900) - 320 GB (5400 rpm) - 8x DVD+/-RW - 9-cellers litiumion Har jeg forstått det riktig, at XPS Premium Warranty Support dekker utskiftning av evt. defekt hardware innenfor de 4 åra? Setter stor pris på raskt svar... Det er da garanti på hardware selvom XPS garantien utgår, norsk forbukerkjøpslov! Jeg kjøpte en Dell Dimension med vanlig 1 års garanti og fikk maskin med defekt strømforsyning, kom tekniker dagen etterpå og skiftet strømforskyning hjemme hos meg uten ekstra kostnader.. Så den ekstra garantien er vell i hovedsak for å få hjelp via telefon? PÅ ENGELSK vell og merke? Synd at PCn ikke leveres med 9600GT enda Lenke til kommentar
bing2 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 hvordan skjerm har jeg når det står monitor/cmo1309 Lenke til kommentar
datech Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 hvordan skjerm har jeg når det står monitor/cmo1309 Hei Du har vel en skjerm fra Chi Mei Optoelectronics Tar jeg ikke helt feil er det vel 13.3" (34 cm) WXGA (1280 x 800) og står i en M1330. Lenke til kommentar
bing2 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 hvordan skjerm har jeg når det står monitor/cmo1309 Hei Du har vel en skjerm fra Chi Mei Optoelectronics Tar jeg ikke helt feil er det vel 13.3" (34 cm) WXGA (1280 x 800) og står i en M1330. Er det mange som har hatt problemer med dene typen? Er det Led? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Pixlface: Fungerer notebook cooleren din fremdeles bra? Var det verdt kjøpet?Med tanke på artikkelen om defekte skjermkort, så kunne kanskje en notebook cooler hjelpe? Eller?... Noen andre som kan anbefale notebook cooler? ja, det hjelper en gooood del på varme dager. anbefales om du sliter med tempen Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har jeg forstått det riktig, at XPS Premium Warranty Support dekker utskiftning av evt. defekt hardware innenfor de 4 åra? Setter stor pris på raskt svar...Jeppz. Men i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven har du fem års reklamasjonsrett. Så defekt hardware blir utbedret kostnadsfritt om du har Premium Warranty Support eller ikke. Lenke til kommentar
Red5610 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Bestiller XPS M1530 innen onsdag, for å få med meg 10% rabatten.Mitt oppsett: - T9300 2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 - Vista Home - 4 års XPS Premium Warranty Support (til prisen av 3 år) - Tuxedo Svart - WXGA+ (1440 x 900) - 320 GB (5400 rpm) - 8x DVD+/-RW - 9-cellers litiumion Har jeg forstått det riktig, at XPS Premium Warranty Support dekker utskiftning av evt. defekt hardware innenfor de 4 åra? Setter stor pris på raskt svar... Det er da garanti på hardware selvom XPS garantien utgår, norsk forbukerkjøpslov! Jeg kjøpte en Dell Dimension med vanlig 1 års garanti og fikk maskin med defekt strømforsyning, kom tekniker dagen etterpå og skiftet strømforskyning hjemme hos meg uten ekstra kostnader.. Så den ekstra garantien er vell i hovedsak for å få hjelp via telefon? PÅ ENGELSK vell og merke? Synd at PCn ikke leveres med 9600GT enda Jeppz. Men i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven har du fem års reklamasjonsrett. Så defekt hardware blir utbedret kostnadsfritt om du har Premium Warranty Support eller ikke. Takk for hjelpa! Hmm, 9600GT ja, jeg vurderte en stund Compal JHL90+ som har det kortet, men maskinen har fått et frynsete rykte hva angår kvalitetsfølelsen, etter det jeg har lest, og jeg kan ikke si den ser så veldig fin ut heller Lenke til kommentar
Harmony Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Bestiller XPS M1530 innen onsdag, for å få med meg 10% rabatten.Mitt oppsett: - T9300 2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 - Vista Home - 4 års XPS Premium Warranty Support (til prisen av 3 år) - Tuxedo Svart - WXGA+ (1440 x 900) - 320 GB (5400 rpm) - 8x DVD+/-RW - 9-cellers litiumion Har jeg forstått det riktig, at XPS Premium Warranty Support dekker utskiftning av evt. defekt hardware innenfor de 4 åra? Setter stor pris på raskt svar... Det er da garanti på hardware selvom XPS garantien utgår, norsk forbukerkjøpslov! Jeg kjøpte en Dell Dimension med vanlig 1 års garanti og fikk maskin med defekt strømforsyning, kom tekniker dagen etterpå og skiftet strømforskyning hjemme hos meg uten ekstra kostnader.. Så den ekstra garantien er vell i hovedsak for å få hjelp via telefon? PÅ ENGELSK vell og merke? Synd at PCn ikke leveres med 9600GT enda Jeppz. Men i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven har du fem års reklamasjonsrett. Så defekt hardware blir utbedret kostnadsfritt om du har Premium Warranty Support eller ikke. Takk for hjelpa! Hmm, 9600GT ja, jeg vurderte en stund Compal JHL90+ som har det kortet, men maskinen har fått et frynsete rykte hva angår kvalitetsfølelsen, etter det jeg har lest, og jeg kan ikke si den ser så veldig fin ut heller Jepp, I feel you.. En venn av meg fikk en M1730 med 8800GTX x2 og Core2Duo 2,5 Ghz 6mB L2 buffer, 4 gb ram og mye snacks... 23 k tror jeg han betalte.. vi testa Age Of Conan på High og det gikk helt glatt... Frister vanvittig mye å bestille en slik en Men frister også mye å bestille en OK 1530 + en KONGE XPS630 som er mye kratigere enn 1730 + at den har 22" skjerm! TIL SAMME PRISEN. Så en kan stille seg selv spørsmålet.... Lenke til kommentar
Red5610 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Min XPS ankommer på eller før 08.08. Blir kos Teste diverse 3dmark og legge ut resultater, når den tid kommer. Noen her som har testa ytelse i 3dmark05 eller nyere, i Vista kontra Xp Pro? Erfaringer? Lenke til kommentar
datech Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 hvordan skjerm har jeg når det står monitor/cmo1309 Hei Du har vel en skjerm fra Chi Mei Optoelectronics Tar jeg ikke helt feil er det vel 13.3" (34 cm) WXGA (1280 x 800) og står i en M1330. Er det mange som har hatt problemer med dene typen? Er det Led? Hei Tror ikke skjermen faller under "dårlige skjermer" og hvis det er problemer er det vel snakk om produksjonsfeil. Det er vel også Led. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Skulle teste Lcd skjermen sa han duden eg har mailet med fra Dell. Men han sa "Press the D button + Power button and start the LCD test, is the problem visible there? " D button..er det D tasten?? For når eg holder den inne og trykker power knappen så bare skrur dataen seg av.... Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Noen som vet når på døgnet disse karene fra Schenker kommer? Kan ikke sitte hjemme i hele dag å vente Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har du ikke snakket med de på telefon og avtalt leveringstidpunkt, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå