Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, har restarta routeren og PCen sikkert sju ganger hver, men problemet vedvarer. =/

 

Edit: problem solved! :D

 

 

fint om du kunne dele med andre hva du gjorde for å få det i orden..Jeg synes det er greit om man gir tilbakemelding på et problem som man har spurt om hjelp til, selv om man finner ut av problemet selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk nylig min 1530. Helt siden jeg fikk den har jeg prøvd å koble den til flatskjermen min (Panasonic th42-pv60) via HDMI. Bildet er det ikke noe problem med, men lydene får jeg ikke på flatskjermen. I følge reklamen på maskinen skal det være mulig å sende lyd og bildesignaler over hdmi. Har blandt annet satt avspillingsenhet til HDMI som standard. Ved test av hdmi får jeg testlyden ut på flatskjermen. Håper noen kan komme med noen tips

Endret av SledgeHammmer
Lenke til kommentar

Etter en liten analyse av Dells tidligere rabattkuponger, ser jeg endelig et mønster! EUREKA! Virker som kupongene blir gitt ut med 8 dagers mellomrom :) Dvs at neste kupong kommer den 4. juli (tilgi meg hvis jeg driter på draget her). Håper jeg har rett, da jeg endelig er klar til å bestille meg en =)

Lenke til kommentar

svarte f#£$, nå har ordren min vært i fase 4 (Klargjøring før levering) flere dager, og forventet lev. dato var på fredag. S¨får jeg mail om at lev. dato er utsatt til 1 august! Dét synes jeg er litt for lenge.

 

Det står oppgitt på Dell's sider at det er "Ingen systemer som rammes av forsinkelse" Og det var noe av grunnen til at jeg bestilte nå. Useriøst

Lenke til kommentar
svarte f#£$, nå har ordren min vært i fase 4 (Klargjøring før levering) flere dager, og forventet lev. dato var på fredag. S¨får jeg mail om at lev. dato er utsatt til 1 august! Dét synes jeg er litt for lenge.

 

Det står oppgitt på Dell's sider at det er "Ingen systemer som rammes av forsinkelse" Og det var noe av grunnen til at jeg bestilte nå. Useriøst

 

Hei, ja det var rett og slett dårlig av Dell.

Bestilte også pga "Ingen systemer som rammes av forsinkelse" og fikk en forventet leveringstid på 1 mnd. Klaget på dette, da det var ukjent for meg at Dell hadde 1 mnd leveringstid. Fikk da maskinen levert ca. 2uker etter bestilling, men med feil - slik at jeg må få en ny maskin og det tok 1 mnd.

 

Har ikke fått noe skriftlig angående erstatningsmaskin (ny), ingen svar fra engelsk support og ved henvendelse til norsk kontor så får jeg beskjeden om at de har ingenting med XPS systemet å gjøre. De kunne ikke engang sjekke om det var lagt til en "ordre" på ny maskin.

 

Hvis dette er standard prosedyre fra Dell, ja da har de tapt seg noe utrolig. De hadde jo tidligere en garanti på 10 dagers leveringstid, var det noe som ble feil så ble det rettet opp ASAP.

Lenke til kommentar
Har fått en god del fingeravtrykk og støv på skjermen nå. Er det noe i veien å bruke spritkluter ment for å vaske brilleglass o.l på skjermen?

 

Hei, nå vet ikke jeg om disse spritklutene inneholder sprit(alkohol), men hvis så er tilfelle så bør du nok ikke vaske skjermen med disse.

 

Du får vel kjøpt produkter for vask av skjermer, men vann er nå også et ypperlig rensemiddel og i tillegg gratis. Bruker kun vann selv, fukter en myk klut og vasker forsiktig fra senter til ytterkantene.

 

Vil også anbefale å ikke bruke mikrofiber kluter.

Lenke til kommentar

Ikke at det er noe stort problem, men lista rundt skjermen min er ganske løs, noen med samme problemet? Anbefaler ikke å åpne, gjorde det selv og fant ut av det som er det mulige problemet, skjermenlisten er festet med en magnet som limet har løsnet på. Prøver du å åpne popper magneten bort fra der den skal være og er dritt å få på plass igjen for den er skikkelig sterk og setter seg i en grop like ved der den skal stå, og inni den gropa skal en del av listen være og den blir vanskelig å få på igjen.. :p

Lenke til kommentar
hello, jeg har planer om å kjøpe en XPS m1530. og da lurte jeg på hvilken skjerm som er best,

er det sånn at den dyreste er best eller betaler du bare mye for høyere oppløsning? hva anbefaler dere?

 

Det er vel først og fremst oppløsningen som skiller, men jeg vil ikke si at dette er ett "bare"... hva man bør ha er en vanesak, selv ville jeg aldri gått under 1680x1050.

Lenke til kommentar
hello, jeg har planer om å kjøpe en XPS m1530. og da lurte jeg på hvilken skjerm som er best,

er det sånn at den dyreste er best eller betaler du bare mye for høyere oppløsning? hva anbefaler dere?

 

Det er vel først og fremst oppløsningen som skiller, men jeg vil ikke si at dette er ett "bare"... hva man bør ha er en vanesak, selv ville jeg aldri gått under 1680x1050.

Jeg kjøpte nå XPS 15,4 med 1440xNOK oppløsning, får se om det holder. Klarer meg fint med 1280x1024 på 17" stasjonær.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet når det vil komme sånn syke tilbud igjen?!? Slik at det først er 1000,- (eller noe i den duren) i rabatt, pluss at man i tillegg får en slik rabattkode med 15 % avslag?

 

Håper på raskt svar!

Det er det nok ingen her som vet....

 

Hadde Dell opplyst om det så hadde ingen kjøpt når det ikke var så "syke" tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...