Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Battlefield funket veldig fint på medium settings. Men på high var det litt lag.

 

Det med oppløsningen er jeg usikker på! Men nå bryr jeg meg ikke noe om at det er 1200x800, man venner seg til det med engang.

 

Forøvrig er jeg imponert over batteriet. Har akkurat sett en film som varte i 1t 30min, og nå er batteriet på 60% med forventet batteritid på 3timer og 20 min. Dette er da i strømspare modus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Battlefield funket veldig fint på medium settings. Men på high var det litt lag.

 

Det med oppløsningen er jeg usikker på! Men nå bryr jeg meg ikke noe om at det er 1200x800, man venner seg til det med engang.

 

Forøvrig er jeg imponert over batteriet. Har akkurat sett en film som varte i 1t 30min, og nå er batteriet på 60% med forventet batteritid på 3timer og 20 min. Dette er da i strømspare modus.

Særiøst? Min Pentium D 3Ghz - Gforce 6800 + 2GB ram tok BF2 lett på high :(

Lenke til kommentar

Hvordan er det hvis jeg vil legge inn XP på denne? Blir det mye krøll med drivere osv ???

 

 

edit:

Battlefield funket veldig fint på medium settings. Men på high var det litt lag.

 

Det med oppløsningen er jeg usikker på! Men nå bryr jeg meg ikke noe om at det er 1200x800, man venner seg til det med engang.

 

Forøvrig er jeg imponert over batteriet. Har akkurat sett en film som varte i 1t 30min, og nå er batteriet på 60% med forventet batteritid på 3timer og 20 min. Dette er da i strømspare modus.

Særiøst? Min Pentium D 3Ghz - Gforce 6800 + 2GB ram tok BF2 lett på high :(

 

Jeg har lastet ned en ny driver til skjermkortet, mulig det hjelper litt. Får prøve i morgen, nå er det kvelden :)

Endret av kesse
Lenke til kommentar

Begynner virkelig å bli redd nå. Merket plutselig at jeg hadde 10.000 kroner mer på konto enn hva jeg normalt skulle hatt i dag. I og med at det er helg og sent står de ikke hvem pengene er sendt fra, bare at de er disponible. Eneste mulighet er vel egentlig at pengene jeg ble belastet for min XPS1530 nå har blitt sendt tilbake uten forklaring :no: Bestilte som tidligere nevnt i tråden den dagen Dell kom med nytt tilbud om 1440x900 oppløsningskjerm. Hvis det nå viser seg at de ikke har denne skjermen og har sendt pengene mine tilbake 13 dager etter min bestilling blir det faen meg bråk! :ph34r: Imellomtiden ber jeg til høyere makter om at pengene jeg mottok kom fra en stresset sekretær som trykket feil, men til dels fantastisk kontonummer xD

Lenke til kommentar

Nei vet, har innstilt meg på at det er 95%sjans for at det er fra Dell...Nå blir det ivartfall virkeliiiig en stygg telefonsamtale med Dell iløpet av kort tid. Skal skjelle dem til de grader ut og kreve XPS1530 med topp hardware for en femtiøring ! :love: Har jo allerede ventet 2uker på maskinen, hvis jeg må bestille på nytt nå tar det jo sikkert 3-4 uker til. Tragedie

Lenke til kommentar

Har en Dell XPS m1330 med Dell Wireless 5520 med innebygd 3G/HSDPA-minikort for Netcom-service - Norge [legg til 1,400.00 kr eller 71,-/måned-1]

Ønsker å bruke Telenor Kveld og helg mobilt bredbånd, men dette funker ikke, selv om det virker med et netcom sim-kort siden det er forhåndsdefinert profil for netcom. Noen som kan hjelpe meg med oppsett for telenor? Hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Begynner virkelig å bli redd nå. Merket plutselig at jeg hadde 10.000 kroner mer på konto enn hva jeg normalt skulle hatt i dag. I og med at det er helg og sent står de ikke hvem pengene er sendt fra, bare at de er disponible. Eneste mulighet er vel egentlig at pengene jeg ble belastet for min XPS1530 nå har blitt sendt tilbake uten forklaring :no: Bestilte som tidligere nevnt i tråden den dagen Dell kom med nytt tilbud om 1440x900 oppløsningskjerm. Hvis det nå viser seg at de ikke har denne skjermen og har sendt pengene mine tilbake 13 dager etter min bestilling blir det faen meg bråk! :ph34r: Imellomtiden ber jeg til høyere makter om at pengene jeg mottok kom fra en stresset sekretær som trykket feil, men til dels fantastisk kontonummer xD

 

Tror nok det er vanlig. Det samme skjedde med meg nemlig, pengene gikk ikke ut av kontoen min igjen før 2 dager ETTER at jeg mottat min XPS.

Lenke til kommentar
Begynner virkelig å bli redd nå. Merket plutselig at jeg hadde 10.000 kroner mer på konto enn hva jeg normalt skulle hatt i dag. I og med at det er helg og sent står de ikke hvem pengene er sendt fra, bare at de er disponible. Eneste mulighet er vel egentlig at pengene jeg ble belastet for min XPS1530 nå har blitt sendt tilbake uten forklaring :no: Bestilte som tidligere nevnt i tråden den dagen Dell kom med nytt tilbud om 1440x900 oppløsningskjerm. Hvis det nå viser seg at de ikke har denne skjermen og har sendt pengene mine tilbake 13 dager etter min bestilling blir det faen meg bråk! :ph34r: Imellomtiden ber jeg til høyere makter om at pengene jeg mottok kom fra en stresset sekretær som trykket feil, men til dels fantastisk kontonummer xD

 

Tror nok det er vanlig. Det samme skjedde med meg nemlig, pengene gikk ikke ut av kontoen min igjen før 2 dager ETTER at jeg mottat min XPS.

Det du beskriver er helt vanlig. Dell reserverer et beløp på kontoen din, reservasjonen blir hevet like før den er ferdig produsert og så blir beløpet trukket fra kontoen når den er ferdig.

Endret av TommyTheGun
Lenke til kommentar

Da er PCen solgt og da gjennstår det bare å vente til pengene kommer på konto!!

 

Og en XPS 1530 blir kjøpt :D

 

:fun:

 

 

edit: Hvor langt uti prossesen er det mulig å avbryte produktsjonen av PCen? Vis jeg bestiller nå, så får jeg den jo før, men er no dritt om kjøper`n ombestemmer seg :p

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

 

En liten mini review av maskinen så langt.

 

Har brukt den i ca 1-2 timer nå, kun gjort meg kjent med Vista og lagt inn diverse småprogrammer som VLC osv. Førsteinntrykkene mine er:

 

Selve maskinen:

 

Veldig pen å se på, muligens den peneste pcen jeg har sett. Har hatt Macbook en stund nå, så har vært bortskjemt med design der, men denne gjør seg på ingen måte bort.

 

Byggekvaliteten virker god. Den er robust og det føles ut som jeg sitter med kvalitet under hendene når jeg jobber med denne maskinen. Tastaturet er helt nydelig, perfekt avstand mellom taster, perfekt størrelse og lager perfekt med lyd. Akkurat slik jeg hadde sett for meg når jeg bestilte maskinen :) Tochpaden er også grei, men jeg liker å ha en liten mus med meg hvis jeg skal sitte en stund å surfe feks.

 

Noen av minsusene denne maskinen fikk på notebookreview var støyende harddisk. Den kan jeg høre, men ikke nevneverdig plagende, men ja, det er et minus. Viften slår inn engang i blandt, den er også relativt lav men man hører den.

 

Skjermen er lyssterk og flott! Jeg var litt nervøs med tanke på at det ikke er LED, men jeg hadde ingenting å frykte. Dog synes jeg 1200x800 i oppløsning er litt dårlig, men det funker!

 

Programvare:

 

Vista suger. Jeg har aldri brukt det før, bare i en time nå, og jeg hater det allerede! Håper det skal gå å få lagt inn XP etterhvert.

 

Videre er det masse annet tullball som følger med fra Dell. Jeg vet ikke om det er noen smart måte å få fjernet dette på, men jeg lar det ligge inntill videre.

 

Hva følger med?

 

- En beskyttelses "case"

- En cd-mappe/philofax ( aner ikke hvordan det skrives :) )

- Lader

- Div drivere

- Vista OS

- Pluss noen manualer osv.

 

Noen bilder (dårlig kvalitet):

 

27122007001.jpg

 

27122007002.jpg

 

Som dere ser blir det relativt fort fettmerker.

 

27122007003.jpg

 

Dette ser litt pussig ut. Dette er et 9 cellers batteri, så den fungerer som en "støtte" på en måte.. Det ser rart ut, men er ikke ubehagelig. For meg virker det som om den er med å "støtte" maskinen opp i en mer riktig posisjon.

 

27122007005.jpg

 

Her er det lille tilbehøret som fulgte med.

 

Bare til å spørre hvis det er noe, så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)

 

 

 

Var den XPS veska med?? eller bestilte du den og?

 

 

Faen, ble det 2poster nå a?? :p

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...