Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

@ Lokedemon: Se om du kan finne noe her!

Fant en annen ganske interresant tråd i samme forumet; link

Trodde egentlig jeg hadde gjort et skikkelig bomkjøp da jeg kort tid etter bestillingen så at et 9600m GT kort var klart for salg.. Av testene som er gjort her viser det at 9600m GT slett ikke er mye sterkere enn 8600m GT, og man kan vel egentlig lett komme opp i samme score på 3dmark 06 om man overklokker litt. Fortsatt litt tid igjen + det trengs noen skikkelige tester, men kjøpet for noen uker siden kjennes definitivt bedre nå :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min maskin i dag, og må si jeg er svært imponert over byggekvalitet og utseende!

Men et par ting jeg lurer på. Er det noen andre som opplever en summelyd når skjermen dimmes? Det er for øvrig en LG-skjerm med 1440x900 i oppløsning. Det er ikke fryktelig høyt, men fortsatt litt irriterende. En annen ting er at CPU ikke klokkes lavere enn 1600MHz når den går på batteri, mens den faller til 1100MHz med strømforsyning. Burde det ikke være omvendt?

Edit: Prosessorhastigheten fikset jeg ved å slå av strømsparing for CPU i Windows. Go Windows! :p

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Hei. Lurte bare på om det er mulig å bruke m1530 til å spille in TV-programmer hvis man kobler den til TV-en?

:whistle:

Hvis du har innebygd TV-tuner (er ikke sikker på om XPS m1530 har mulighet for dette engang) så kan du plugge antenneledningen i maskinen og få TV-signalet inn på den måten. Hvis du ikke har antenneinngang eller video-inngang (såvidt jeg vet har ikke XPS m1530 noen av delene) kan du ikke det.

Lenke til kommentar

Hei.

Tenker å kjøpe denne på Elkjøp. Har lest litt i tråden her, men er ikke så lett å få helt oversikt. Er det et godt valg i dag, i forhold til Compal osv?

Noen spesielle problemer som har dukket opp? Leste litt om knitring i lyden, og det liker jeg dårlig ettersom den kommer til å bli brukt til en del filmtitting.

Hvordan er skjermen og batteritiden?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hei,

1. Er det noen her som har mulighet til å skrive noen ord om hvordan denne maskinen fungerer med WUXGA (1920x1200) oppløsning? Noe spesiellt å sette fingeren på eller er alt bare fryd og gammen?

2. Lurer også på hva man kan forvente av batteritid med nevnte oppløsning, T8300 og 8600GT kortet? Henholdsvis 6- og 9-cell batteri.

3. Er Bluetooth-modul standard på alle m1530 eller må det velges separat?

4. Leser også at enkelte har bestilt denne med 3G-kort? Fant ikke hvor dette gjøres? Støtter dette kortet også EDGE (når man er utenfor 3G-dekning)? Mye koster det for 3G løsningen?

Takker for alle svar!

mvh

Nimbin

Lenke til kommentar
Kim the King: Du får mer for pengene på dell.no.

Finner samme maskin der, men med NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS istedenfor 8600 GT. Samme pris. Har jeg trykket noe feil kanskje?

Var litt dyrere på dell.no enn jeg trodde for tiden. Det største ankepunktet med å kjøpe på elkjop.no er den lave oppløsningen. Hvis du venter på en rabbatkode og ellers litt lavere pris, vil du få et mye bedre produkt på dell.no istenedfor elkjop.no :). Rabattkoder finner du her, og det kommer nok snart nye :).

Lenke til kommentar
Kim the King: Du får mer for pengene på dell.no.

Finner samme maskin der, men med NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS istedenfor 8600 GT. Samme pris. Har jeg trykket noe feil kanskje?

Da har du gått inn på XPS 1330, og ikke 1530!

Edit: Nei,glem det :p XPS 1530 har faktis kommet med 8400 GS skjermkort nå!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å legge inn Vista på nytt..

Er det noe jeg trenger å laste ned, eller er alt jeg trenger på cd'ene jeg fikk med?

Sliter med lydproblemet

Tror det meste skal ligge på cd'en du fikk med. Men du kan jo se på dell for de nyeste oppdateringene.

Få høre hvordan det går da, etter du har installert vista på nytt...

Lenke til kommentar
Hei,

1. Er det noen her som har mulighet til å skrive noen ord om hvordan denne maskinen fungerer med WUXGA (1920x1200) oppløsning? Noe spesiellt å sette fingeren på eller er alt bare fryd og gammen?

2. Lurer også på hva man kan forvente av batteritid med nevnte oppløsning, T8300 og 8600GT kortet? Henholdsvis 6- og 9-cell batteri.

3. Er Bluetooth-modul standard på alle m1530 eller må det velges separat?

4. Leser også at enkelte har bestilt denne med 3G-kort? Fant ikke hvor dette gjøres? Støtter dette kortet også EDGE (når man er utenfor 3G-dekning)? Mye koster det for 3G løsningen?

Takker for alle svar!

mvh

Nimbin

Var det bare dumme spørsmål?

Lenke til kommentar

Nimbin:

1: Som Knewt sa, ikoner og slikt blir veldig smått på så høy oppløsning, og liten skjerm. Og spill vil enten yte ganske dårlig på den oppløsningen (1920x1200 er den flere piksler enn f.eks 1440x900 for skjermkortet å "lage") eller se dårligere ut, siden du må kjøre dem i enten 1280x720 eller 1440x900, og da blir bildekvaliteten ganske dårlig, siden det ikke er skjermens standardoppløsning.

2: Min M1530 med T8300 og 8600m GT holder ca. 2 timer til 2,5 timer på batteridrift, alt etter hva jeg gjør og lystyrke.

3: Det er nok standard ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...