Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Når jeg bestilte så tok jeg 3 Gb minne. Er det mulig å be Dell sette inn 4 Gb i stedet når jeg leverer den? Var jo to forskjellige minnebrikker fra to forskjellige produsenter, og det er ikke særlig heldig.

 

EDIT: Noen som har sendt inn PCen sin før, og vet hvor lang tid jeg kan vente at det tar?

 

Bump. Må ringe Dell på mandag. Får håpe det går, hvertfall. Selvfølgelig mot penger, da.

 

Hvorfor ikke bare kjøpe 4 GB separat og sette inn? For eksempel to av http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325699 Du får det sikkert ikke mye billigere hos Dell. Evt kan du finne ei brikke som er lik den 2GB-en som står i og sette inn. Hva er merket og hastighet på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hastigheten :hmm:. Det var 1 Samsung-brikke på 2 gb og 1 brikke på 1 Gb som jeg ikke vet merket på. Onkelen min var usikker på hvor feilen lå, og mente det kunne være både minnebrikkene og harddisken. Han var også innom hovedkortet. Jeg sender den inn, så kanskje jeg kan kjøpe nye minnebrikker senere.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på hastigheten :hmm:. Det var 1 Samsung-brikke på 2 gb og 1 brikke på 1 Gb som jeg ikke vet merket på. Onkelen min var usikker på hvor feilen lå, og mente det kunne være både minnebrikkene og harddisken. Han var også innom hovedkortet. Jeg sender den inn, så kanskje jeg kan kjøpe nye minnebrikker senere.

Du trenger ikke sende den inn, ring support så booker de en tekniker som kommer hjem til deg.

Lenke til kommentar
Skulle ønske det var mulig å velge forsendelsesmåte hos Dell, og på den måten betale litt ekstra for noen som er *litt* raskere enn Schenker. To uker fra Danmark synes jeg er litt drøyt. I tillegg "stenger" nettsidene deres på kveldstid!

 

Beklager, måtte bare lufte litt fustrasjon.

Det er fullt mulig å velge flyfrakt, men det koster.

Går det? Æsj, det la jeg ikke merke til under bestillingsprosessen. Hvor mye koster dette?

Lenke til kommentar
Skulle ønske det var mulig å velge forsendelsesmåte hos Dell, og på den måten betale litt ekstra for noen som er *litt* raskere enn Schenker. To uker fra Danmark synes jeg er litt drøyt. I tillegg "stenger" nettsidene deres på kveldstid!

 

Beklager, måtte bare lufte litt fustrasjon.

Det er fullt mulig å velge flyfrakt, men det koster.

Går det? Æsj, det la jeg ikke merke til under bestillingsprosessen. Hvor mye koster dette?

Mener det koster ca 2500kr.

Lenke til kommentar
Skulle ønske det var mulig å velge forsendelsesmåte hos Dell, og på den måten betale litt ekstra for noen som er *litt* raskere enn Schenker. To uker fra Danmark synes jeg er litt drøyt. I tillegg "stenger" nettsidene deres på kveldstid!

 

Beklager, måtte bare lufte litt fustrasjon.

Det er fullt mulig å velge flyfrakt, men det koster.

Går det? Æsj, det la jeg ikke merke til under bestillingsprosessen. Hvor mye koster dette?

Mener det koster ca 2500kr.

 

Hvis det koster 2500kr, er det langt ifra verdt det.

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål nå:

 

Går det an å ha XP og Vista på en og samme maskin, eventuelle fordeler/ulemper ved slik løsning?

 

Fikk 5389 poeng på 3Dmark 06, da er kortet klokket til 600/900 og ligger stabilt på 71-72grader i spill som crysis, er dette en akseptabel score?

Merket også at prossesordelen av 3Dmark-testen gikk veeeldig seint, med gjennomsnitt på 1fps, har noen andre erfart det samme?

 

Og ja, 3Dmark sier at jeg har go8600 GS, woot?

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med min 4 uker gamle m1530. Problemet er lyden fra min bærbare. Ved avspilling av musikk, kan man høre knitring. Veldig irriterende. Og skal jeg spille av en film blir det problemer med bildet også. Bildet blir til tider hakkete. Å bruke den til spilling, kan jeg bare glemme. Når jeg re-starter maskinen, kan jeg spille, se film elr høre musikk i ca. 10-15 minutter uten noe slags problemer. Etter det begynner den gradvis å bli verre og verre. Har noen erfaringer med liknende problemer? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet mitt første problem med maskinen. når jeg kobler til maskinen til anlegget med vanlig rca kabel og så kobler til laderen så kommer det støyende lyder ut på høytalerene. Er ganske lik lydene du hører når du søker deg frem til en radiostasjon.

 

Noen som kjenner til problemet? Skal jo ikke være slik.

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg med min 4 uker gamle m1530. Problemet er lyden fra min bærbare. Ved avspilling av musikk, kan man høre knitring. Veldig irriterende. Og skal jeg spille av en film blir det problemer med bildet også. Bildet blir til tider hakkete. Å bruke den til spilling, kan jeg bare glemme. Når jeg re-starter maskinen, kan jeg spille, se film elr høre musikk i ca. 10-15 minutter uten noe slags problemer. Etter det begynner den gradvis å bli verre og verre. Har noen erfaringer med liknende problemer? Hva skal jeg gjøre?

 

Har akkurat det samme lydproblemet. Jeg ringte support men dei hadde ikke hørt om problemet, og siden det vistnokk va et software problem, så sendte dei ikke ut service folk til det problemet. Jeg skal prøve å legge inn Vista på nytt igjen. Drivere er byttet om og rundt uten forbedringer.

 

Har og hatt noen episoder med skjermen

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg med min 4 uker gamle m1530. Problemet er lyden fra min bærbare. Ved avspilling av musikk, kan man høre knitring. Veldig irriterende. Og skal jeg spille av en film blir det problemer med bildet også. Bildet blir til tider hakkete. Å bruke den til spilling, kan jeg bare glemme. Når jeg re-starter maskinen, kan jeg spille, se film elr høre musikk i ca. 10-15 minutter uten noe slags problemer. Etter det begynner den gradvis å bli verre og verre. Har noen erfaringer med liknende problemer? Hva skal jeg gjøre?

 

Har akkurat det samme lydproblemet. Jeg ringte support men dei hadde ikke hørt om problemet, og siden det vistnokk va et software problem, så sendte dei ikke ut service folk til det problemet. Jeg skal prøve å legge inn Vista på nytt igjen. Drivere er byttet om og rundt uten forbedringer.

 

Har og hatt noen episoder med skjermen

 

Har prøvd å lagt inn vista på nytt to ganger jeg uten noen forbedringer. Har også lagt inn de nyeste driverne, så tror ikke det som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...