Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for hjelpen!

 

Når det nye grafikkortet til m1530 (9200) kommer, går det da ann å sette dette inn i den "gamle" m1530 med nvidia8600?

 

Takk for all hjelp! :thumbup:

 

Kommer det et 9200? Sykt dårlig det hørtes ur :p

 

:p eller hva det nå heter :hmm: uansett er det mulig?

Lenke til kommentar
Har nå klokket kortet til de settingene som pixlface anbefaler og ligger på ca 70-72grader. Er dette forsvarlig, kan jeg evt klokke enda mere? Skulle gjerne hatt bedre ytelse i Crysis!:)

 

70-72 og til og med 75 grader er helt trygt. Jeg ville anbefalt å ikke begynne å gå langt over 80 grader, da begynner du å slite på GPU'en (ja, prosessorer "slites" faktisk ved høy temperatur over tid, det vil si at temperaturer som er ufarlige i korte øyeblikk kan ødelegge skjermkortet hvis det kjøres på denne temperaturen over tid). Dagens leksjon i halvlederfysikk :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har en hurtigguide til hvordan man bytter fra Vista til XP? Og hva mister man av filer, bilder, innstillinger osv.?

Finnes sikkert en tråd om dette, men fant den ikke.

 

meget enkelt. .

Formater C partisjonen (evt om den/de andre om du har delt den opp) med vista installasjons CD-en som fulgte med PC-en.

installer XP =)

 

sørg for og ha noen drivere tilgjengeligpå en ekstern hdd/cd eller minnepenn.

 

google problemstillingen for mer info. (=

Lenke til kommentar

Faen..

 

Nå får jeg ikke starta PCen min. Jeg spilte CS:S, men hadde veldig høy ping, så jeg tenke jeg skulle flytte meg litt. Avslutter Source, men har fortsatt Steam, Skype og MSN åpent, når jeg lukker igjen PCen. Tenkte den gikk i dvale eller hvilemodus eller noe. Så, når jeg skal åpne den igjen, skjer det ikkeno, bare svart skjerm. Venter en stund. Fortsatt ingenting. Bestemmer meg for den siste utveien - å holde inne på/av-knappen. Når jeg starter den op igjen får jeg sånn "Start på vanlig måte eller ta en reparasjonsstart" eller noe. Jeg tar den reparasjonstingen. Det går ca 5 sekunder og så kommer det samme svarte vinduet med vanlig/repasjonsstart-valget. Prøver igjen, samme skjer. Prøver vanlig oppstart. Da begynner den bare fra begynnelsen igjen med Dell-logo og Intel Inside-greiene. Det som kommer aller først med BIOS-versjonen når man starter PCen. Kanskje det går nå, tenkte jeg. Men neida, da kommer det vanlig/reparsjonsstart-valg igjen. Prøvde begge valga noen ganger til, før jeg tenkte jeg skulle teste om Dell Media Direct funker. Jeg skrudde av PCen (med å holde inne på/av-knappen, hadde ikke no valg), og trykka på Dell media Direct-knappen. Det starter, og kommer inn i menyen. Men der stopper det, ingen reaksjon når jeg trykker noe. Venter en stund og prøver å trykke igjen. Fortsatt ingen reaksjon. Skrur av PCen (holde på/av-knappen) og prøver å skru den på igjen. Da kommer først det lastingsbildet (Dell, BIOS-versjon-info og det), så kommet et lavoppløst, svart-hvitt lastebilde til Media Direct, så går skjermen i svart.

 

Hva nå? Må jeg sende inn min 3 uker gamle PC? Faen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...