Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestillte denne i dag

Og lurer bare på om man må ha all musikk i C:mineDokumenter\musikk for at det skal komme opp i media direct..?

Eller er det slik at media direct oppdager alt av musikk som ligger på dataen(også ekstren disk) og gir mulighet for avspilling.

-PixlFace

Edit; skjer med at folk ikke svarer om natta a'? sover de lizzom.*pfff*

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Da har jeg fått min XPS 1530 !! :)

Akkurat pakket den opp, men har ikke skrudd den på enda siden den var så veldig veldig kald. Lar den få en halvtime på seg til å opparbeide seg litt romtemperatur! :)

Førsteinntrykk : Smekker !! :thumbs:

ååh... heldiggris...

Kan du gi oss en slags review /look av den etter noen timers lek?¨

Enten tekst her eller video youtube? er alt for få der om saken.

Lenke til kommentar
Ja, jeg kan prøve å få laget et litt mer omfattende førsteinntrykk senere.

Det tok faktisk bare 10 dager fra bestilling til jeg fikk den, men da hentet jeg den hos Schenker på egenhånd.

Schenker? i stavanger eller noe?

Hmm.. snakket med dell folka i stad og de sa jeg kom til å få min ca 16.jan eller før(bestillte i går 26.des)

men om jeg henter den der kanskje jeg kan få den ut 5-7 jan da.. Sweet..!

Lenke til kommentar

Jeg tok kontakt med Schenker sin kundeservice, de sa at de hadde fått den inn på lager i natt og at den ville bli kjørt ut i morgen. Men jeg fikk de til å gjøre den klar til utlevering, så jeg kunne hente den i dag. Sitter å skriver på maskin min nå forresten :)

Lenke til kommentar

En liten mini review av maskinen så langt.

Har brukt den i ca 1-2 timer nå, kun gjort meg kjent med Vista og lagt inn diverse småprogrammer som VLC osv. Førsteinntrykkene mine er:

Selve maskinen:

Veldig pen å se på, muligens den peneste pcen jeg har sett. Har hatt Macbook en stund nå, så har vært bortskjemt med design der, men denne gjør seg på ingen måte bort.

Byggekvaliteten virker god. Den er robust og det føles ut som jeg sitter med kvalitet under hendene når jeg jobber med denne maskinen. Tastaturet er helt nydelig, perfekt avstand mellom taster, perfekt størrelse og lager perfekt med lyd. Akkurat slik jeg hadde sett for meg når jeg bestilte maskinen :) Tochpaden er også grei, men jeg liker å ha en liten mus med meg hvis jeg skal sitte en stund å surfe feks.

Noen av minsusene denne maskinen fikk på notebookreview var støyende harddisk. Den kan jeg høre, men ikke nevneverdig plagende, men ja, det er et minus. Viften slår inn engang i blandt, den er også relativt lav men man hører den.

Skjermen er lyssterk og flott! Jeg var litt nervøs med tanke på at det ikke er LED, men jeg hadde ingenting å frykte. Dog synes jeg 1200x800 i oppløsning er litt dårlig, men det funker!

Programvare:

Vista suger. Jeg har aldri brukt det før, bare i en time nå, og jeg hater det allerede! Håper det skal gå å få lagt inn XP etterhvert.

Videre er det masse annet tullball som følger med fra Dell. Jeg vet ikke om det er noen smart måte å få fjernet dette på, men jeg lar det ligge inntill videre.

Hva følger med?

- En beskyttelses "case"

- En cd-mappe/philofax ( aner ikke hvordan det skrives :) )

- Lader

- Div drivere

- Vista OS

- Pluss noen manualer osv.

Noen bilder (dårlig kvalitet):

27122007001.jpg

27122007002.jpg

Som dere ser blir det relativt fort fettmerker.

27122007003.jpg

Dette ser litt pussig ut. Dette er et 9 cellers batteri, så den fungerer som en "støtte" på en måte.. Det ser rart ut, men er ikke ubehagelig. For meg virker det som om den er med å "støtte" maskinen opp i en mer riktig posisjon.

27122007005.jpg

Her er det lille tilbehøret som fulgte med.

Bare til å spørre hvis det er noe, så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)

Lenke til kommentar

Flott tilbakemelding :)

Hvilke stiller har viften under bruk av maskinen?

F.eks. stille-lav-rpm-høy rpm etc. Kan du detaljere lydbildet mer? Er viften avslått under surfing, full guffe bare under spilling, full guffe hele tiden eller? Hvordan merker du den jobber?

Endret av Sly82
Lenke til kommentar

Tja, vanskelig å gi en godt svar. Jeg har ikke prøvd ut maskinen med spill osv enda, kun enkle oppgaver som sufing og innstallering av programmer osv. Viften er lav nesten uhørlig meste parten av tiden. Men enkelte ganger slår den inn i ca 20 sekunder. Man kan vel høre hviften stort sett hele tiden, men jeg synes ikke det blir sjenerende.

Som sagt er jeg vant til Macbook, og det må vel sies at denne maskinen bråker mer enn Macen, men det var vel forventet.

Endret av kesse
Lenke til kommentar

hva må til for at du skal få pakken ut fra alna?

Jeg bor i nærheten og vurderer og gjøre det samme som deg ;P

MEN: bare ringte du en tilfeldig dato eller så su inn på dells sider at den lå der.?

hva må man oppgi? ir nr((?)pakke nummeret) navn adresse osv?

Specs haar du? prøvd noen spill tunge programmer, funker bra eller?

Og en ting jeg lurer meget fælt på: Media Direct, finner det bare sanger og video som ligger på interndisken eller alt som er koblet tilmaskinen, mobil, mp3 spille, ekstren HDD., osv..

Bestillte min den 26. så vil prøve og ringe alna og få den ut ca 5-7 en gang.. gleder meg..

Lenke til kommentar

Jeg sjekket opp med søkefunksjonen til Schenker at den var kommet hit først ja. Du går på Schenker.no - Trackling land - Også skriver du inn det nr du finner på skjema fra Dell sine sider om ordrestatus nummeret er 6xxxxxx, begynner hvertfall med et 6-tall.

Det er også det nummeret man oppgir hvis man ringer, og navnet ditt.

Jeg har ikke prøvd ut media direct noe særlig enda, jeg har ingen harddisk med noe innhold på, men kan se om jeg finner ut av det etterhvert.

Cdrommen bråker forøvrig en del, en høy viftelyd. Men det er vanlig når det er slot in tenker jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...