Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Må man laste ned drivere til det meste etter at man har reinstallert Vista på nytt?

Når jeg starter Drivers & Utilities cd-en (Den svarte) så kommer det drivere som det er et sånn her( √ ) tegn foran.

 

Er det disse driverene jeg skal velge da?

 

Tusen takk for all hjelp!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har tenkt og kjøpe dette oppsettet når det kommer en ny 15% rabattkupong så jeg lurte på om dette kansje er standar om 3-4år

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

 

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

 

1 års begrenset garanti

 

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

 

15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

 

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

 

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

 

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass,

 

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

og en ting til er det noe jeg bør forrandre på får den til under 7500 da er 15% kupong regnet med :thumbup:

Lenke til kommentar
Må man laste ned drivere til det meste etter at man har reinstallert Vista på nytt?

Når jeg starter Drivers & Utilities cd-en (Den svarte) så kommer det drivere som det er et sånn her( √ ) tegn foran.

 

Er det disse driverene jeg skal velge da?

 

Tusen takk for all hjelp!! :D

Driverne som er haket av er de som skal installeres ja. Det anbefales vanligvis at du installerer Dell Notebook System Software og Inte Mobile Chipset først, deretter spiller ikke rekkefølgen noe rolle.

Lenke til kommentar
Må man laste ned drivere til det meste etter at man har reinstallert Vista på nytt?

Når jeg starter Drivers & Utilities cd-en (Den svarte) så kommer det drivere som det er et sånn her( √ ) tegn foran.

 

Er det disse driverene jeg skal velge da?

 

Tusen takk for all hjelp!! :D

Driverne som er haket av er de som skal installeres ja. Det anbefales vanligvis at du installerer Dell Notebook System Software og Inte Mobile Chipset først, deretter spiller ikke rekkefølgen noe rolle.

 

Takk for svar! ;)

 

Hva skjer om man ikke har gjort det? :ermm:

Lenke til kommentar

Har PCen mellomrom mellom skjermen og tastaturet? Kan kanskje høres ut som en fillesak, men vil ikke at tastaturet skal lage merker i skjermen. Kan evt. benytte en sånn filt-lignende matte mellom, men ville helst slippe det. Noen som kan si om den riper opp skjermen?

Lenke til kommentar

Jeg syntes denne PCen bråker lite, men du hører når viften går opp. Men jeg har ikke spilt noe særlig enda, da er det sikkert mer viftestøy. Ved lite bruk av prossesoren opplever jeg også CPU whining, men det løste seg ved å laste ned Right Mark CPU clock og krysse av på ''Run HTL command when OS idle''. Da forsvant den.

 

Dette høres kanskje gale ut, men er ikke så veldig gale.

 

EDIT: Vet ikke om det er CPU whine, men det er i alle fall en lav høyfrekent lyd. Det er som sagt ordnet nå :).

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Byggekvaliteten er veldig bra, ingen knirking eller knarnink. Det eneste er knappene for å ta på WLAN og bluetooth og søke etter nettverk, de føles litt jalla. Utenom det r det veldig bra byggekvalitet.

 

EDIT: :lol: Veldig bra, ikke vanlig bra.

Endret av nypis
Lenke til kommentar
Takk for svar! ;)

 

Hva skjer om man ikke har gjort det? :ermm:

Om pcen fungerer som den skal betyr det ingenting. Det eneste jeg installerte fra driver cden fra dell var system software, chipset driver, og driver til trådløstnettverk. Resten oppdaterte windows update til de nyeste driverne.

Lenke til kommentar

Du ihvertfall fjerne McAfee virusprogram med en gang, det er et sykt ressurskrevende program til virusprogram å være. Installere så AVG free edition 8.0, et virusprogram du ikke legger merke til at du har, men allikavel er et genialt virusprogram :D.

Endret av nypis
Lenke til kommentar
Jeg kan vel bare være ærlig.. :blush:

 

Jeg har ikke mye peiling på PC (vet hvordan man bruker en :D ), så det du skrev der sa ikke meg så veldig mye, selv om det kanskje er enkelt å gjøre.

 

EDIT: Vista forresten.

avinstaler mcfee(virusprogrammet som kommer med)

og last ned og instaler ett gratis prog som heter AVG 8.0 . . are google det.

Lenke til kommentar

Knewt: Det Snerk mente, var at du skulle installere Vista på nytt. Det gjøres ved å ta i Vista DVD som følger med, inn i DVD-romen og gjøre det som sies på skjermen.

 

Men jeg mener det holder med å fjerne McAffe å legge inn AVG Free Edition 8.0.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Det skjønte jeg, PixlFace. Dette derimot:

 

dell har som uvane å installere en del bloatware på pcene sine, så en clean install av vista eller xp kan være lurt.

 

EDIT: Vil jeg merke noe vesentlig forskjell i dagligbruk og spilling (CS1.6 og CS:S) om jeg re-innstalerer Vista, egentlig?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...