Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermens oppløsning gir fler pixler som gir "bedre grafikk" er det riktig? Er det stor forskjell? Er ikke sikker på om jeg orker å vente :(

Har det mye å si for spill, eller mest for bildebehandlig osv? Er det virklig stor forskjell? Spiller litt spill og ser på bilder på PCen og film osv, hvor viktig er skjermen da?

Vil LED forlenge levetiden lenge eller er det bare litt?

Skjermens oppløsning gir fler pixler som gir "bedre grafikk" er det riktig? Er det stor forskjell? Er ikke sikker på om jeg orker å vente :(

Har det mye å si for spill, eller mest for bildebehandlig osv? Er det virklig stor forskjell? Spiller litt spill og ser på bilder på PCen og film osv, hvor viktig er skjermen da?

Vil LED forlenge levetiden lenge eller er det bare litt?

Lenke til kommentar

flere piksler gir ett skarpere bilde, ettersom man kan gjengi flere detaljer.

I film har det liten betydning, så lenge man ikke skal se HD-film i 1080p-oppløsning. DVD og 720p er uansett mindre enn 1280x800 og blir dermed uansett skalert opp.

I krevende spill er ikke nødvendigvis høy oppløsning en fordel. Å kjøre ett 3D-spill i 1680x1050-oppløsning krever mye av maskinvaren, og man blir kanskje nødt til å stille ned oppløsningen litt. Hvis man kjører ett spill i 1280x800-oppløsning på en 1680x1050-skjerm vil bildet bli grumsete fordi pikslene i bildet ikke passer med pikslene på skjermen, og man får en slags overlapping mellom pikslene som gjør bildet uklart.

"Levetiden" på en bærbar påvirkes først og fremst av ytelse, byggekvalitet og bruksmønster. LED-skjerm har ingenting å gjøre med noen av delene, så det å ha LED-skjerm er like viktig eller uvesentlig om ti år som i dag (satt på spissen). Grunnene til å velge LED-skjerm er som jeg har sagt tidligere, man får en mer lyssterk skjerm som vil være bedre å se på utendørs, den bruker mindre batteri, er tynnere og gir riktigere farger.

Lenke til kommentar
Denne PCn; Med 8600 GT og 2,2 GHZ 4 mb cache minne... + 2gb minne; Vill dette være en god gaming PC? Vurderer å sende inn min 1330 nå; Tror jeg trenger en litt sterkere PC...

DEn er helt konge... mye mindre enn den ser ut på bilde osv; men tror jeg trenger noe kraftigere...

?? =/

Lenke til kommentar

kommer an på hva du forventer av en gaming-pc. I forhold til m1330 vil den yte brutalt mye bedre, nesten inntil 3 ganger så mange poeng i 3DMark06. Men om du forventer å skulle kjøre de nyeste spillene på høyeste oppløsning og innstillinger vil du bli skuffet.

Lenke til kommentar
Hadde ikke Vostro`n vært så tykk hadde det blitt en Vostro :p Kunne også ha bestilt den nå, siden jeg har nok penger til den.. Men skal ha en tynnere og lettere data siden den skal tas med til skolen hver dag :p

Bare å håpe at nissen kommer med konvulutter :xmas:

hvordan får man kjøpt den egentlig?

den ligger jo bare under bedrifter...

bestille som liten bedrift da eller?

edit, ok takk...

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar

Huff... da var vi ferdig med pakkene :yes:

Ble meget overasket da jeg fikk de xtra kronene jeg trengte for og bestille denne PC-en(ikke tenkt og bestille før utti januar)

1. det står ikke på dell's sider at det vil være forsinkelser, noen som vet noe om dette. vil det være vanlig tid da 1-2 uker(max)

2. Ble først nå litt usikker: er ett lydkort som støtter 5.1 høytalere i denne?

3. Følger det med en veske slik som på m1330 her og?

Takk for alle vet svar.

-PixlFace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...