Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Hva vil det si hvis man velger en 7200 RPM hdd i steden for en 5400 RPM.

Bruker den mer strøm? Laster den opp ting kjappere?

 

... Det du bør være obs på, er at disken med 320GB 5400rpm på grunn av større datatetthet (flere byte lagret på den samme fysiske plassen) er omtrent like rask som 200GB 7200rpm. Det er med andre ord ingenting å tjene på å velge 200GB 7200 rpm fremfor 320GB-disken, du får samme ytelse men 120 GB mindre lagringsplass.

 

Jeg har tittet litt på m1530 som begynner på 8,290,-, den har en 250GB 5400rpm (ikke mulig å oppgradere, kanskje på telefon). Ventle, hvordan ligger den an i forhold til 320GB 5400 rpm som er på produkt red versjonen? Og er det noe vits å oppgradere fra T8300 2,40 GHz til T9300 2,50 GHz for 910kr?

Endret av Anaconda1985
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er SP1 kommet? Har norsk så venter igrunn i spenning.

 

Skal forsøke med nye drivere nå. Er ikke veldig sugen på å formatere, hvis det var det du mente med clean install?

Er litt kjedelig å formatere ja, men det burde fikse problemene dine. Og det er mulig at windows update allerede har installert alle de nyeste driverne, sjekk det før du laster ned nye.

Sp1 er ute ja, også på norsk. Men windows update lastet den ikke ned automatisk på min. Men det funket fint å laste den ned manuelt og installere den.

Kjøp så lite ram som overhodet mulig, og bestill heller 2x2 gb fra komplett.

M1530 kommer med minumum 3gig ram om man kjøper online nå. Så det er liten vits å kjøpe fra komplett istede.

 

Takk for svar. Men vil det lønne seg og legge til 1gb ram for 420kr?

Om du har pengene er det jo kjekt med full pott i minne. Men man trenger vell vista 64x for å dra fullt utnyttelse av det. Og det gidder ikke de fleste av oss å installere. Har 4gig selv.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Så lenge du ikke har noe i mot en rød pc ville jeg valgt den nederste pga bedre cpu og hdd.

Angående oppløsning så er det en smakssak, men som skrivebordsoppløsning synes jeg personlig at 1440x900 er mer enn nok.

 

Takk for svar. Men vil det lønne seg og legge til 1gb ram for 420kr?

 

Jeg gjor det.. Mulig bare fordi jeg ville ha akkurat litt bedre XPS enn kompissn min da :p

Tok og 1680x1050 skjermen

Endret av MrSmile
Lenke til kommentar

Oi jeg pratet med fadern og vle litt sjokka!! Trur det har rabla før han :ohmy:

jeg er skylli han 10000 før en snøscooter. Han sa at hvis jeg tok den pcen med blu-ray så skulle han betale de 2000 kronen som skilte den og den røde pcen + at jeg skulle være skylli han 8000.

Så spørsmålet mitt er da burde jeg velge 1680x1050 sjermen isteden for vista ultimate for og få mest utnytte for blu-ray spilleren? :hmm:

Lenke til kommentar
Oi jeg pratet med fadern og vle litt sjokka!! Trur det har rabla før han :ohmy:

jeg er skylli han 10000 før en snøscooter. Han sa at hvis jeg tok den pcen med blu-ray så skulle han betale de 2000 kronen som skilte den og den røde pcen + at jeg skulle være skylli han 8000.

Så spørsmålet mitt er da burde jeg velge 1680x1050 sjermen isteden for vista ultimate for og få mest utnytte for blu-ray spilleren? :hmm:

Min mening: velg premium for så og instalere XP med en gang du får den . .

skal selv instalere vista ettersom jeg er utrolig lei vista nå .

Lenke til kommentar
skal selv instalere vista ettersom jeg er utrolig lei vista nå .

Åpenbart.. ;)

 

Kingleverpostei: om du skal bruke 15" skjermen til å se blu-ray filmer er det uansett hvordan oppløsning du ender opp med. Du ser nok ikke forskjell på 720p og 1080p på en så liten skjerm uansett. Om du skal bruke HDMI utgangen spiller det heller ingen rolle hva oppløsningen på pc skjermen er.

 

Btw hvordan er det med hd filmer, er det mulig å avspille de på en oppløsning mellom 720p og 1080p?

Lenke til kommentar
skal selv instalere vista ettersom jeg er utrolig lei vista nå .

Åpenbart.. ;)

 

Kingleverpostei: om du skal bruke 15" skjermen til å se blu-ray filmer er det uansett hvordan oppløsning du ender opp med. Du ser nok ikke forskjell på 720p og 1080p på en så liten skjerm uansett. Om du skal bruke HDMI utgangen spiller det heller ingen rolle hva oppløsningen på pc skjermen er.

 

Btw hvordan er det med hd filmer, er det mulig å avspille de på en oppløsning mellom 720p og 1080p?

 

Ok. tar vel da 1440 skjermen, men jeg trur nokk ikke jeg blir og instalere xp på den så, hva er best av home premium og ultimate?

Er ultimate verd 900kr ekstra?

Lenke til kommentar
skal selv instalere vista ettersom jeg er utrolig lei vista nå .

Åpenbart.. ;)

 

Kingleverpostei: om du skal bruke 15" skjermen til å se blu-ray filmer er det uansett hvordan oppløsning du ender opp med. Du ser nok ikke forskjell på 720p og 1080p på en så liten skjerm uansett. Om du skal bruke HDMI utgangen spiller det heller ingen rolle hva oppløsningen på pc skjermen er.

 

Btw hvordan er det med hd filmer, er det mulig å avspille de på en oppløsning mellom 720p og 1080p?

Jeg laster HD filmer og spiller de av på min HD-Ready(720p) lcd tv og det funker nydelig. .

eneste problemet mitt er at om jeg laster hd filmer litt for store , 20 gb + lagger de når di spilles. vet ikke om dette er pga svakt skjermkort,ram eller cpu som ikke holder følge.

og ja, jeg laster ned ting mer eller mindre ulovelig.

Lenke til kommentar

Har akkuratt åpnet min! :D

Den er så fiin :dribble:

 

Men har tenkt til å reinstallere vista og ta bort programmene.

Er det bare å sette i vista CD-en?

 

Eller bør jeg bare avinstallere programmene?

 

Takk for svar! ;)

Endret av hrNOR
Lenke til kommentar
skal selv instalere vista ettersom jeg er utrolig lei vista nå .

Åpenbart.. ;)

 

Kingleverpostei: om du skal bruke 15" skjermen til å se blu-ray filmer er det uansett hvordan oppløsning du ender opp med. Du ser nok ikke forskjell på 720p og 1080p på en så liten skjerm uansett. Om du skal bruke HDMI utgangen spiller det heller ingen rolle hva oppløsningen på pc skjermen er.

 

Btw hvordan er det med hd filmer, er det mulig å avspille de på en oppløsning mellom 720p og 1080p?

Jeg laster HD filmer og spiller de av på min HD-Ready(720p) lcd tv og det funker nydelig. .

eneste problemet mitt er at om jeg laster hd filmer litt for store , 20 gb + lagger de når di spilles. vet ikke om dette er pga svakt skjermkort,ram eller cpu som ikke holder følge.

og ja, jeg laster ned ting mer eller mindre ulovelig.

 

YOU BASTARD!

Lenke til kommentar

Denne PC-en med disse innstillingene: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer), Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk. Tok det beste skjermkortet.

 

Er det et ok kjøp til 7300 kroner?

 

Hvor mye forskjell er det på en 2,10 og 2,4 Ghz prosessor?

Endret av +Newborn+
Lenke til kommentar
Jeg har tittet litt på m1530 som begynner på 8,290,-, den har en 250GB 5400rpm (ikke mulig å oppgradere, kanskje på telefon). Ventle, hvordan ligger den an i forhold til 320GB 5400 rpm som er på produkt red versjonen?

 

Har ikke tall som sammenligner disse, men såvidt jeg husker kan den sammenlignes med en 160GB 7200rpm (husker dette ble diskutert da 160GB 7200rpm var det "råeste"). Så denne vil nok yte dårligere enn 200GB 7200rpm. Alle oppgraderinger er tilgjengelige via telefon, så jeg ville i hvertfall ringt for å høre etter (koster jo ingenting...).

Lenke til kommentar
Jeg laster HD filmer og spiller de av på min HD-Ready(720p) lcd tv og det funker nydelig. .

eneste problemet mitt er at om jeg laster hd filmer litt for store , 20 gb + lagger de når di spilles. vet ikke om dette er pga svakt skjermkort,ram eller cpu som ikke holder følge.

og ja, jeg laster ned ting mer eller mindre ulovelig.

Jeg formulerte meg feil. Jeg lurte på om det er mulig å avspille blu-ray filmer i en oppløsning mellom 720p og 1080p. Tviler dog.

Lenke til kommentar

lurer på det samme som Newborn er det merkbar forkjel i spill på høy grafikk,er det vits med 2,4 eller holder det med 2,1? , prøver og bruke minst mulig penger på pc men trenger en pc som drar spill godt for må ha penger til lett lappen og (takk for svar) :D

Endret av pc-slave
Lenke til kommentar
Jeg laster HD filmer og spiller de av på min HD-Ready(720p) lcd tv og det funker nydelig. .

eneste problemet mitt er at om jeg laster hd filmer litt for store , 20 gb + lagger de når di spilles. vet ikke om dette er pga svakt skjermkort,ram eller cpu som ikke holder følge.

og ja, jeg laster ned ting mer eller mindre ulovelig.

Jeg formulerte meg feil. Jeg lurte på om det er mulig å avspille blu-ray filmer i en oppløsning mellom 720p og 1080p. Tviler dog.

forstår ikke helt hva du mener, kan du utdype litt?

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å gjøre noe med denne tråden også, 2 av 3 poster er på formen "aah nå er den hos Schenker på fornebu, når kan jeg hente den?????????" og det er jævlig uinteressant for alle som har den og sliter med tekniske problemer.

 

DEN KOMMER TILSLUTT. Det tar fra 1-2 uker. Den kommer ikke fortere jo mer du maser her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...