Coitus Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hmm... Må si at jeg fortsatt stiller et spørsmålstegn ved denne Premium Warranty Support. Jeg trodde at Accidental Damage Support er av typen "idiotsikker" forsikring, noe som skal dekke nesten alt som kan skje med laptopen. Hvorfor gidde å betale 1500 ekstra for en garanti som egentlig dekkes av forbrukerkjøpsloven? :S Noen som forstår seg på dette? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Date Time Location Activity Reasons 2008-05-02 13:09 DK - COPENHAGEN CALCULATE ETA 2008-05-02 00:55 DK - SCHENKER CALCULATE ETA 2008-05-01 23:50 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED Hva betyr dette, kom pcèn min til Copenhagen kl 13:09 i dag eller? PCen din kom til København kl 13:09 i dag ja:) Dell sine PCer blir bygd i Irland, for så å bli sendt videre til København der det legges inn programvare, for deretter å bli sendt til sluttbruker. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Date Time Location Activity Reasons 2008-05-02 13:09 DK - COPENHAGEN CALCULATE ETA 2008-05-02 00:55 DK - SCHENKER CALCULATE ETA 2008-05-01 23:50 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED Hva betyr dette, kom pcèn min til Copenhagen kl 13:09 i dag eller? PCen din kom til København kl 13:09 i dag ja:) Dell sine PCer blir bygd i Irland, for så å bli sendt videre til København der det legges inn programvare, for deretter å bli sendt til sluttbruker. Okei, takk skal du ha Joddleif korti kan eg vente å ha dataen i mine hender? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 uff, nå er jeg så lei av vista at jeg har bestemt meg for og nedgradere eller man kan jo kalle det og oppgradere til XP. kan noen dele litt av sine erfaringer her? har også funnet ut at jeg trenger en kraftigere pc (har nå 2 gb ram og 2,0 ghz) så skal oppgradere til 2,50 ghz og 4 gb ram noe som kommer til og koste litt under 3000 kr. . noe som igjen gjør at jeg burde elge 64 bit fremfor 32 for og utnytte all rammen. Noen her på forumet som har erfaringer med64bits xp på denne PC-en? -PixlFace Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 uff, nå er jeg så lei av vista at jeg har bestemt meg for og nedgradere eller man kan jo kalle det og oppgradere til XP. kan noen dele litt av sine erfaringer her?har også funnet ut at jeg trenger en kraftigere pc (har nå 2 gb ram og 2,0 ghz) så skal oppgradere til 2,50 ghz og 4 gb ram noe som kommer til og koste litt under 3000 kr. . noe som igjen gjør at jeg burde elge 64 bit fremfor 32 for og utnytte all rammen. Noen her på forumet som har erfaringer med64bits xp på denne PC-en? -PixlFace hvordan skal du oppdatere`? (dette spm gjelder bare om du har denne PC-en nå, om det er slik at den er bestilt og ikke mottatt så glem at jeg spurte ) Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Vet dere når det kommer en etterfølger? Evt. ny Dell laptop i denne prisklassen? Vurderer å kjøpe nå eller vente Kommer vel alltid noe nytt og spennende, men kjedelig å kjøpe ny nå hvis det kommer ny snart. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Vet dere når det kommer en etterfølger? Evt. ny Dell laptop i denne prisklassen? Vurderer å kjøpe nå eller vente Kommer vel alltid noe nytt og spennende, men kjedelig å kjøpe ny nå hvis det kommer ny snart. skal man tenke slik så kan man vente mange ganger kommer stadig noe nytt.. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Neo6630: Skal kjøpe mer ram og ny prosessor... .. . har denne nå med 2 gb ram og 2,0 ghz prosessor og skal oppgrader til 2,50ghz og 4 gb ram så snart jeg har penger til det. .. ... Endret 2. mai 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hmm... Må si at jeg fortsatt stiller et spørsmålstegn ved denne Premium Warranty Support. Jeg trodde at Accidental Damage Support er av typen "idiotsikker" forsikring, noe som skal dekke nesten alt som kan skje med laptopen. Hvorfor gidde å betale 1500 ekstra for en garanti som egentlig dekkes av forbrukerkjøpsloven? :S Noen som forstår seg på dette? Antageligvis er Premium Warranty Support veldig kjekk å ha i land som ikke har en så god forbrukerkjøpslov som Norge (dvs. de fleste andre land). At den tilfeldigvis også er tilgjengelig for norske kunder kan kanskje ha sammenheng med at de tydeligvis prøver å få uopplyste kunder til å tro at forbrukerkjøpsloven ikke er så omfattende som den faktisk er.... (Dell er ikke alene i elektronikkbransjen om å sko seg på uvitende kunder, men det er en helt annen diskusjon) ? Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Neo6630: Skal kjøpe mer ram og ny prosessor... .. . har denne nå med 2 gb ram og 2,0 ghz prosessor og skal oppgrader til 2,50ghz og 4 gb ram så snart jeg har penger til det. .. ... trudde det var en ganske omfattende operasjon å skifte prosessor. skal du gjøre det selv? Og hvilke prosessor skal du kjøpe? T9300? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 er enkelt, bare litt mer komplisert enn ram ifølge andre forum rundt på nettet. . T9300 ja, 2.50 ghz.. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Neo660: Takk! La den til som bokmerke. Får følge med fremover Lenke til kommentar
swic Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Går det ann og oppgradere skjermkortet på denne pc en senere? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 ville tro de ja. . men ikke sikker.. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Neo660:Takk! La den til som bokmerke. Får følge med fremover bare hyggelig du har den som bokmerke selv vet aldri når man skal ha ny pc hehe er enkelt, bare litt mer komplisert enn ram ifølge andre forum rundt på nettet. .T9300 ja, 2.50 ghz.. stemmer. kanskje en ide å gjøre dette når PC-en begynner å ligge etter om man sparer på det fremfor å kjøpe ny Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Neo660:Takk! La den til som bokmerke. Får følge med fremover bare hyggelig du har den som bokmerke selv vet aldri når man skal ha ny pc hehe er enkelt, bare litt mer komplisert enn ram ifølge andre forum rundt på nettet. .T9300 ja, 2.50 ghz.. stemmer. kanskje en ide å gjøre dette når PC-en begynner å ligge etter om man sparer på det fremfor å kjøpe ny venter til litt uttpå sommeren når ssommerpenger o.l kommer. . Lenke til kommentar
OOllii Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hmm... Må si at jeg fortsatt stiller et spørsmålstegn ved denne Premium Warranty Support. Jeg trodde at Accidental Damage Support er av typen "idiotsikker" forsikring, noe som skal dekke nesten alt som kan skje med laptopen. Hvorfor gidde å betale 1500 ekstra for en garanti som egentlig dekkes av forbrukerkjøpsloven? :S Noen som forstår seg på dette? Antageligvis er Premium Warranty Support veldig kjekk å ha i land som ikke har en så god forbrukerkjøpslov som Norge (dvs. de fleste andre land). At den tilfeldigvis også er tilgjengelig for norske kunder kan kanskje ha sammenheng med at de tydeligvis prøver å få uopplyste kunder til å tro at forbrukerkjøpsloven ikke er så omfattende som den faktisk er.... (Dell er ikke alene i elektronikkbransjen om å sko seg på uvitende kunder, men det er en helt annen diskusjon) ? Accidental Support er vel ikke dekket av Forbrukerkjøps loven? Da hadde vel alle sølt kaffe over alt de eide hver dag, eller hva? Kanskje dere tenker på XPS Support..? Hmm.. Lenke til kommentar
OOllii Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen: 12:40:04 Michael N Innledende spørsmål/kommentar: Hva er forskjellen mellom Accidental Damage Support og Premium Warranty Support? 12:40:20 System Markus P har kommet til i denne sesjonen! 12:40:20 System Tilkoblet til Markus P 12:40:35 Markus P Hej, du pratar med Markus (Svensk) 12:40:45 Markus P Accidental Damage Support er olycksfallsförsäkring. 12:40:55 Markus P Premium Warranty Support er garanti og support 12:41:39 Michael N Dekker Premium Warranty Support uhell som skyldes forbruker? 12:42:15 Markus P nej 12:44:01 Michael N Kanskje et litt omfattende spørsmål, men hva dekker den da? 12:45:15 Markus P de er en vanlig garanti, den täkker problemer med din PC som ikke er olycksfall 12:46:45 Michael N Ok, men vil ikke jeg ifølge forbrukerkjøpsloven ha samme garanti da? 12:47:31 Markus P Nej, de er ikke nogen garanti via forbrukerkjöpsloven. 12:48:29 Michael N Jeg har vel reklamasjonsrett når det oppstår produksjonsfeil, selv om jeg ikke har Premium Warranty Support? 12:49:26 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:49:36 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:50:58 Michael N Så for hvilke problemer vil Premium Warranty Support garantien gjelde da? 12:51:21 Markus P hvis harddisken går isönder, eller skaermen tex. Allt som du ikke påvirker selv. 12:52:47 Michael N Okey. Hvis jeg kjøper Accidental Damage Support, vil jeg ha behov for å kjøpe Premium Warranty Support i tillegg? 12:53:27 Markus P Ja, du bör köre på samma period för de två. Annars har du ikke nogen support eller garanti på produkten hvis skaermen lägger av. Beklager for feilinformasjon sist gang MrSmile. Håper dette gjorde saken din klarere. Nå ble jeg selv litt usikker, men så lenge Dell ikke kan bevise at man selv har tuklet med skjermen så skal jo noen av disse lovene nyttige? Det kan da ikke være slik at hvis du ikke velger Premium forsikringen og at skjermen din blir svart med en gang du slår den på så har du ingen rettigheter? Mente å ha lest et sted at du har rettigheter hvis det ikke er innblandet en tredjepart eller noe sånt. Så lenge du har Accidental Forsikringen (Søl og fall) så skal du nok være beskyttet mot det meste så lenge du ikke selv skrur opp pcen og bytter ut komponentene, da ryker reklamasjonsretten vil jeg tro. Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen: 12:40:04 Michael N Innledende spørsmål/kommentar: Hva er forskjellen mellom Accidental Damage Support og Premium Warranty Support? 12:40:20 System Markus P har kommet til i denne sesjonen! 12:40:20 System Tilkoblet til Markus P 12:40:35 Markus P Hej, du pratar med Markus (Svensk) 12:40:45 Markus P Accidental Damage Support er olycksfallsförsäkring. 12:40:55 Markus P Premium Warranty Support er garanti og support 12:41:39 Michael N Dekker Premium Warranty Support uhell som skyldes forbruker? 12:42:15 Markus P nej 12:44:01 Michael N Kanskje et litt omfattende spørsmål, men hva dekker den da? 12:45:15 Markus P de er en vanlig garanti, den täkker problemer med din PC som ikke er olycksfall 12:46:45 Michael N Ok, men vil ikke jeg ifølge forbrukerkjøpsloven ha samme garanti da? 12:47:31 Markus P Nej, de er ikke nogen garanti via forbrukerkjöpsloven. 12:48:29 Michael N Jeg har vel reklamasjonsrett når det oppstår produksjonsfeil, selv om jeg ikke har Premium Warranty Support? 12:49:26 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:49:36 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:50:58 Michael N Så for hvilke problemer vil Premium Warranty Support garantien gjelde da? 12:51:21 Markus P hvis harddisken går isönder, eller skaermen tex. Allt som du ikke påvirker selv. 12:52:47 Michael N Okey. Hvis jeg kjøper Accidental Damage Support, vil jeg ha behov for å kjøpe Premium Warranty Support i tillegg? 12:53:27 Markus P Ja, du bör köre på samma period för de två. Annars har du ikke nogen support eller garanti på produkten hvis skaermen lägger av. Beklager for feilinformasjon sist gang MrSmile. Håper dette gjorde saken din klarere. Nå ble jeg selv litt usikker, men så lenge Dell ikke kan bevise at man selv har tuklet med skjermen så skal jo noen av disse lovene nyttige? Det kan da ikke være slik at hvis du ikke velger Premium forsikringen og at skjermen din blir svart med en gang du slår den på så har du ingen rettigheter? Mente å ha lest et sted at du har rettigheter hvis det ikke er innblandet en tredjepart eller noe sånt. Så lenge du har Accidental Forsikringen (Søl og fall) så skal du nok være beskyttet mot det meste så lenge du ikke selv skrur opp pcen og bytter ut komponentene, da ryker reklamasjonsretten vil jeg tro. Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen: 12:40:04 Michael N Innledende spørsmål/kommentar: Hva er forskjellen mellom Accidental Damage Support og Premium Warranty Support? 12:40:20 System Markus P har kommet til i denne sesjonen! 12:40:20 System Tilkoblet til Markus P 12:40:35 Markus P Hej, du pratar med Markus (Svensk) 12:40:45 Markus P Accidental Damage Support er olycksfallsförsäkring. 12:40:55 Markus P Premium Warranty Support er garanti og support 12:41:39 Michael N Dekker Premium Warranty Support uhell som skyldes forbruker? 12:42:15 Markus P nej 12:44:01 Michael N Kanskje et litt omfattende spørsmål, men hva dekker den da? 12:45:15 Markus P de er en vanlig garanti, den täkker problemer med din PC som ikke er olycksfall 12:46:45 Michael N Ok, men vil ikke jeg ifølge forbrukerkjøpsloven ha samme garanti da? 12:47:31 Markus P Nej, de er ikke nogen garanti via forbrukerkjöpsloven. 12:48:29 Michael N Jeg har vel reklamasjonsrett når det oppstår produksjonsfeil, selv om jeg ikke har Premium Warranty Support? 12:49:26 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:49:36 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:50:58 Michael N Så for hvilke problemer vil Premium Warranty Support garantien gjelde da? 12:51:21 Markus P hvis harddisken går isönder, eller skaermen tex. Allt som du ikke påvirker selv. 12:52:47 Michael N Okey. Hvis jeg kjøper Accidental Damage Support, vil jeg ha behov for å kjøpe Premium Warranty Support i tillegg? 12:53:27 Markus P Ja, du bör köre på samma period för de två. Annars har du ikke nogen support eller garanti på produkten hvis skaermen lägger av. Beklager for feilinformasjon sist gang MrSmile. Håper dette gjorde saken din klarere. Nå ble jeg selv litt usikker, men så lenge Dell ikke kan bevise at man selv har tuklet med skjermen så skal jo noen av disse lovene nyttige? Det kan da ikke være slik at hvis du ikke velger Premium forsikringen og at skjermen din blir svart med en gang du slår den på så har du ingen rettigheter? Mente å ha lest et sted at du har rettigheter hvis det ikke er innblandet en tredjepart eller noe sånt. Så lenge du har Accidental Forsikringen (Søl og fall) så skal du nok være beskyttet mot det meste så lenge du ikke selv skrur opp pcen og bytter ut komponentene, da ryker reklamasjonsretten vil jeg tro. Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen: 12:40:04 Michael N Innledende spørsmål/kommentar: Hva er forskjellen mellom Accidental Damage Support og Premium Warranty Support? 12:40:20 System Markus P har kommet til i denne sesjonen! 12:40:20 System Tilkoblet til Markus P 12:40:35 Markus P Hej, du pratar med Markus (Svensk) 12:40:45 Markus P Accidental Damage Support er olycksfallsförsäkring. 12:40:55 Markus P Premium Warranty Support er garanti og support 12:41:39 Michael N Dekker Premium Warranty Support uhell som skyldes forbruker? 12:42:15 Markus P nej 12:44:01 Michael N Kanskje et litt omfattende spørsmål, men hva dekker den da? 12:45:15 Markus P de er en vanlig garanti, den täkker problemer med din PC som ikke er olycksfall 12:46:45 Michael N Ok, men vil ikke jeg ifølge forbrukerkjøpsloven ha samme garanti da? 12:47:31 Markus P Nej, de er ikke nogen garanti via forbrukerkjöpsloven. 12:48:29 Michael N Jeg har vel reklamasjonsrett når det oppstår produksjonsfeil, selv om jeg ikke har Premium Warranty Support? 12:49:26 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:49:36 Markus P Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,. 12:50:58 Michael N Så for hvilke problemer vil Premium Warranty Support garantien gjelde da? 12:51:21 Markus P hvis harddisken går isönder, eller skaermen tex. Allt som du ikke påvirker selv. 12:52:47 Michael N Okey. Hvis jeg kjøper Accidental Damage Support, vil jeg ha behov for å kjøpe Premium Warranty Support i tillegg? 12:53:27 Markus P Ja, du bör köre på samma period för de två. Annars har du ikke nogen support eller garanti på produkten hvis skaermen lägger av. Beklager for feilinformasjon sist gang MrSmile. Håper dette gjorde saken din klarere. Nå ble jeg selv litt usikker, men så lenge Dell ikke kan bevise at man selv har tuklet med skjermen så skal jo noen av disse lovene nyttige? Det kan da ikke være slik at hvis du ikke velger Premium forsikringen og at skjermen din blir svart med en gang du slår den på så har du ingen rettigheter? Mente å ha lest et sted at du har rettigheter hvis det ikke er innblandet en tredjepart eller noe sånt. Så lenge du har Accidental Forsikringen (Søl og fall) så skal du nok være beskyttet mot det meste så lenge du ikke selv skrur opp pcen og bytter ut komponentene, da ryker reklamasjonsretten vil jeg tro. Harddisk og skjerm er jo konstruert for å vare en stund ved normalt bruk og normale temperaturer... Endret 4. mai 2008 av überGoliath Unødvendig quoting satt i skjul-tagg Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hmm... Må si at jeg fortsatt stiller et spørsmålstegn ved denne Premium Warranty Support. Jeg trodde at Accidental Damage Support er av typen "idiotsikker" forsikring, noe som skal dekke nesten alt som kan skje med laptopen. Hvorfor gidde å betale 1500 ekstra for en garanti som egentlig dekkes av forbrukerkjøpsloven? :S Noen som forstår seg på dette? Antageligvis er Premium Warranty Support veldig kjekk å ha i land som ikke har en så god forbrukerkjøpslov som Norge (dvs. de fleste andre land). At den tilfeldigvis også er tilgjengelig for norske kunder kan kanskje ha sammenheng med at de tydeligvis prøver å få uopplyste kunder til å tro at forbrukerkjøpsloven ikke er så omfattende som den faktisk er.... (Dell er ikke alene i elektronikkbransjen om å sko seg på uvitende kunder, men det er en helt annen diskusjon) ? Accidental Support er vel ikke dekket av Forbrukerkjøps loven? Da hadde vel alle sølt kaffe over alt de eide hver dag, eller hva? Kanskje dere tenker på XPS Support..? Hmm.. Ikke Accidental Damage Support, men Premium Warranty Support. Det jeg prøver å si, er hvorfor skal man betale 1500 ekstra for Premium Warranty Support når denne typen garanti egentlig går under forbrukerkjøpsloven?... Holder det ikke bare med Accidental Damage Support da? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Er det noen som vet hvilke skjermkort som passer inn i denne maskinen, som selvfølgelig er bedre enn 8600GT? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå