Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

OG Den sikkerhets pakka som dell selger.. Kan jeg kjøpe den 2års tingen til 1200, "miste" pcn ned ei trapp etter 1,5år og få ei ny maskine?

 

Jeg chatet med Dell på online chat, og de sa at garantistøtten (IKKE grunnleggende garanti) dekker skader som skyldes forbruker. Den dekker altså kostnader for frakt og reparasjon.

Slik som jeg forstår det, så skal du være forsikret mot slike "uhell" ja =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen tips for å få Crysis til å kjøre bra?

Jeg har kjørt gjennom demoen og prøvd med diverse innstillinger. Med 1280x800 og alt på medium ligger jeg rundt 10-15 fps. Det øker opp mot 20 dersom jeg setter ned shader og shadows, men det er fremdeles litt hakkete av og til. Det hjalp en del å sette den til å kjøre i dx9, men jeg skulle gjerne hatt noen fpser mer (uten å overklokke).

Er fullversjonen mer optimalisert i forhold, slik at jeg vil oppnå noe bedre resultater der?

 

 

Jeg oppdaget forresten akkurat nå at dvdspilleren er sonefri! :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips for å få Crysis til å kjøre bra?

Jeg har kjørt gjennom demoen og prøvd med diverse innstillinger. Med 1280x800 og alt på medium ligger jeg rundt 10-15 fps. Det øker opp mot 20 dersom jeg setter ned shader og shadows, men det er fremdeles litt hakkete av og til. Det hjalp en del å sette den til å kjøre i dx9, men jeg skulle gjerne hatt noen fpser mer (uten å overklokke).

Er fullversjonen mer optimalisert i forhold, slik at jeg vil oppnå noe bedre resultater der?

 

 

Jeg oppdaget forresten akkurat nå at dvdspilleren er sonefri! :)

Hva er specsa dine?

Lenke til kommentar
kan jo sette opp et bra system både på 1330 og 1530 så dere/jeg kan sammenligne speks iforhold til pris. Man får ikke 1330 med større enn 2,20GHZ. En 1530 kan man få en prosessor med 2,4ghz...

 

 

M1330:

 

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Tilbud: 3 for 2: 3 års Consumer XPS Premium Hardware Support

Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

Tynn og lett 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Ikke modem

Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning

60-watts AC-adapter

Innebygd, lett tastatur - norsk (QWERTY)

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

 

Denne koster med dette oppsettet 13,909.00 kr

 

Til sammenligning vil en M1530 koste 15,609.00 kr. Mener selv at de ekstra kronene er vært å legge i en 1530 fremfor en 1330. Men det kommer seff an på hvilke krav til funksjoner, og hva man skal bruke PC-en til. Jeg ønsker en alllround pc som man kan spille med. Derfor velger jeg en 1530.

 

1530:

 

Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Tilbud: 3 for 2: 3 års Consumer XPS Premium Hardware Support

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory

Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW

Primary 6-cell Lithium-Ion Battery (56 WHr)

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mbps) med Enhanced Data rate - Eur

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Norwegian Documentation with European Power Cord

Resource DVD - (Diagnostics & Drivers)

90-watts AC-adapter

Ikke modem

Norwegian Internal Keyboard (QWERTY)

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

Dell™ reisefjernkontroll

 

Er 90w AC Adapteret fungerbart i norge?

Lenke til kommentar
Hadde nå håpt på å få skaffet meg en ny PC helt i nærmeste framtid, men når jeg ser på deres erfaringer med leveringstid her, så vet jeg plutselig ikke helt...

 

Er det ingen her som faktisk har opplevd å få en av denne typen PC tilsendt litt raskt? :ermm:

Tja, jeg bestile Onsdag en M1330 med LED skjerm, noe som kan forsinke hele greia max 20 dager, men allerede i går var den i Fase 3 ( Alle deler er tilgjengelige og klare for produsering ) så det viste deg at LED skjermen var på lager. Normalt tar det 9-10 dager, men har hørt om andre som har fått både før og senere.

Det er verdt å vente på, jeg lover deg :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips for å få Crysis til å kjøre bra?

Jeg har kjørt gjennom demoen og prøvd med diverse innstillinger. Med 1280x800 og alt på medium ligger jeg rundt 10-15 fps. Det øker opp mot 20 dersom jeg setter ned shader og shadows, men det er fremdeles litt hakkete av og til. Det hjalp en del å sette den til å kjøre i dx9, men jeg skulle gjerne hatt noen fpser mer (uten å overklokke).

Er fullversjonen mer optimalisert i forhold, slik at jeg vil oppnå noe bedre resultater der?

 

 

Jeg oppdaget forresten akkurat nå at dvdspilleren er sonefri! :)

Hva er specsa dine?

 

T9300, 4GB Ram, 8600M. Harddisken er bare 5400rpm, men det har vel ikke så mye å si for fpsen skulle jeg tro.

 

Kjører du Crysis?

 

Det kan jo være noe med driveren til grafikkortet som skaper problemer for meg. Jeg bruker nå en som Dell la ut til m1330 maskinen i slutten av februar. Prøvde å kikke på laptopvideo2go, men det var vanskelig å finne hvilke som var gode o.l. Det virket som de fleste hadde noen problemer.

 

Noen som har en mening om hvilken driver som er den beste for m1530?

Endret av TheFalcon
Lenke til kommentar

Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen:

 

12:40:04 Michael N

Innledende spørsmål/kommentar: Hva er forskjellen mellom Accidental Damage Support og Premium Warranty Support?

12:40:20 System

Markus P har kommet til i denne sesjonen!

12:40:20 System

Tilkoblet til Markus P

12:40:35 Markus P

Hej, du pratar med Markus (Svensk)

12:40:45 Markus P

Accidental Damage Support er olycksfallsförsäkring.

12:40:55 Markus P

Premium Warranty Support er garanti og support

12:41:39 Michael N

Dekker Premium Warranty Support uhell som skyldes forbruker?

12:42:15 Markus P

nej

12:44:01 Michael N

Kanskje et litt omfattende spørsmål, men hva dekker den da?

12:45:15 Markus P

de er en vanlig garanti, den täkker problemer med din PC som ikke er olycksfall

12:46:45 Michael N

Ok, men vil ikke jeg ifølge forbrukerkjøpsloven ha samme garanti da?

12:47:31 Markus P

Nej, de er ikke nogen garanti via forbrukerkjöpsloven.

12:48:29 Michael N

Jeg har vel reklamasjonsrett når det oppstår produksjonsfeil, selv om jeg ikke har Premium Warranty Support?

12:49:26 Markus P

Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,.

12:49:36 Markus P

Ja, du har reklamasjonsrett, men de er ikke samma sak som garanti. De er kun hvis de er et fejl på maskinen som varit där fra första början,.

12:50:58 Michael N

Så for hvilke problemer vil Premium Warranty Support garantien gjelde da?

12:51:21 Markus P

hvis harddisken går isönder, eller skaermen tex. Allt som du ikke påvirker selv.

12:52:47 Michael N

Okey. Hvis jeg kjøper Accidental Damage Support, vil jeg ha behov for å kjøpe Premium Warranty Support i tillegg?

12:53:27 Markus P

Ja, du bör köre på samma period för de två. Annars har du ikke nogen support eller garanti på produkten hvis skaermen lägger av.

 

 

Beklager for feilinformasjon sist gang MrSmile. Håper dette gjorde saken din klarere.

Lenke til kommentar
Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen:

 

 

Til opplysning: Hvis harddisken eller skjermen går i stykker helt av seg selv, uten at du eller noen tredjepart er skyld i det, så er du dekt av reklamasjonsretten i forbrukerkjøpsloven. Michael N har kanskje ikke lest den norske forbrukerkjøpsloven godt nok :)

Lenke til kommentar

Hei

lurer på om dere så har pcèn i fase 5 eller har fått pcèn, kunne svare meg på eit spørsmål.

 

Dette står i linken til schencker i bestillingsstatusen min:

 

History

Date Time Location Activity Reasons

2008-05-02 13:09 DK - COPENHAGEN CALCULATE ETA

2008-05-02 00:55 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2008-05-01 23:50 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

 

Hva betyr dette, kom pcèn min til Copenhagen kl 13:09 i dag eller?

Visst noen vet hva dette betyr så hadde det vore fint visst dere gadd å svare.

 

Mvh Riffe

Lenke til kommentar
Nå har jeg snakket med en agent på dell sine sider IGJEN, og har plutselig fått andre opplysninger angående forskring. Her har dere samtalen:

 

 

Til opplysning: Hvis harddisken eller skjermen går i stykker helt av seg selv, uten at du eller noen tredjepart er skyld i det, så er du dekt av reklamasjonsretten i forbrukerkjøpsloven. Michael N har kanskje ikke lest den norske forbrukerkjøpsloven godt nok :)

 

Det er jeg som er Michael N. Markus P er agenten =) Kanskje du må lese innlegget igjen ;) Hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...