Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min er og i fase 5 :grin:

Har est 07/5 hoss shencker. Pleier de å levere på tiden?

Dell er gode på å levere når de skal, så den kommer nok den 07.05 om ikke før! :thumbup:

Jeg fikk min i dag på datoen som Schenker oppga, men det var mest fordi jeg hentet den på lageret deres selv. De fikk den der kl. 9 i dag morges, men hadde tenkt å vente til fredag med å sende den ut...

Kommer pcèn som man kjøper nå med Vista Sp1?

eller beholder de den gamle vista?

Det var bare "gamle" vista på min som jeg fikk idag (ble sendt 25.4). Det var i tillegg noen drivere som gjorde at SP1 ble blokkert av Windows Update. Jeg måtte laste ned nye for fingerscanneren og lydkortet før SP1 endelig dukket opp.

Må si jeg er veldig fornøyd med kjøpet også. Jeg var blitt litt usikker på 9-cellers batteriets størrelse og slikt, men det passer bra med den ekstra høyden bak. Faktisk så er toppen på skjermen akkurat like høyt oppe nå som toppen på min gamle Inspiron 6400 er. Det er mye lettere å skrive også og jeg antar at nok blir litt bedre lufting under.

Det er stor hastighetsforskjell også. Jeg har ikke tatt noen tester ennå, men alle programinstallasjonene har gått unna i en fart. Jeg har aldri gjort klar en pc like raskt før. Jeg gleder meg til å kunne fyre i gang Far Cry og Portal på maks senere :)

Edit: Det var et lite "problem". Av en eller annen merkelig grunn så stod det "Centrino Inside" på intelklistermerket ved siden av vista merket. Det gav meg en liten støkk når jeg åpnet maskinen første gang. Begynte å lure på om det var feil prosessor i eller noe...:)

Endret av TheFalcon
Lenke til kommentar
Min er og i fase 5 :grin:

Har est 07/5 hoss shencker. Pleier de å levere på tiden?

Dell er gode på å levere når de skal, så den kommer nok den 07.05 om ikke før! :thumbup:

Jeg fikk min i dag på datoen som Schenker oppga, men det var mest fordi jeg hentet den på lageret deres selv. De fikk den der kl. 9 i dag morges, men hadde tenkt å vente til fredag med å sende den ut...

Kommer pcèn som man kjøper nå med Vista Sp1?

eller beholder de den gamle vista?

Det var bare "gamle" vista på min som jeg fikk idag (ble sendt 25.4). Det var i tillegg noen drivere som gjorde at SP1 ble blokkert av Windows Update. Jeg måtte laste ned nye for fingerscanneren og lydkortet før SP1 endelig dukket opp.

Må si jeg er veldig fornøyd med kjøpet også. Jeg var blitt litt usikker på 9-cellers batteriets størrelse og slikt, men det passer bra med den ekstra høyden bak. Faktisk så er toppen på skjermen akkurat like høyt oppe nå som toppen på min gamle Inspiron 6400 er. Det er mye lettere å skrive også og jeg antar at nok blir litt bedre lufting under.

Det er stor hastighetsforskjell også. Jeg har ikke tatt noen tester ennå, men alle programinstallasjonene har gått unna i en fart. Jeg har aldri gjort klar en pc like raskt før. Jeg gleder meg til å kunne fyre i gang Far Cry og Portal på maks senere :)

Edit: Det var et lite "problem". Av en eller annen merkelig grunn så stod det "Centrino Inside" på intelklistermerket ved siden av vista merket. Det gav meg en liten støkk når jeg åpnet maskinen første gang. Begynte å lure på om det var feil prosessor i eller noe...:)

Var det vanskelig å oppdatere til SP1, eller?

bestillte du pcèn 25/4 falcoon?

ja og til slutt..

Grattiz!!

NB: 9 celler batteriet gjør ikke at pcèn stikker veldig mye opp vell?

har også bestillt 9 celler så håper at batteri høyden ikke blir for høy:)

igjen Grattiz:P gleder meg noe sykt

Lenke til kommentar
Var det vanskelig å oppdatere til SP1, eller?

bestillte du pcèn 25/4 falcoon?

ja og til slutt..

Grattiz!!

NB: 9 celler batteriet gjør ikke at pcèn stikker veldig mye opp vell?

har også bestillt 9 celler så håper at batteri høyden ikke blir for høy:)

igjen Grattiz:P gleder meg noe sykt

Takker :). Det er en skikkelig flott og kraftig pc så du kan bare glede deg.

Jeg bestilte 10.4, men det var en forsinkelse på den trådløse musen jeg bestilte med så hele ordren ble forsinket. Jeg hadde nok fått den en del tidligere hvis jeg kun hadde bestilt pcen.

Det gikk helt glatt å installere SP1 etter at jeg oppdaterte de to driverne (hentet nye hos Dell).

Batteriet gjør at pc stikker opp med ca. 1,5 cm bak. Som sagt så synes jeg det bare er en fordel med skrått tastatur osv., men det går jo litt ut over totalutseendet.

Edit: Det var et lite "problem". Av en eller annen merkelig grunn så stod det "Centrino Inside" på intelklistermerket ved siden av vista merket. Det gav meg en liten støkk når je

Centrino er en plattform fra Intel, der cpu, chipset og det trådløse kortet inngår.

ja, stemmer. Jeg tenkte på celeron, men det var litt rart allikevel. På den gamle maskinen var det et Core Duo Inside merke...

Endret av TheFalcon
Lenke til kommentar
I dag var jeg og hentet PC-en min hos schenker og er veldig fornøyd med den :) Men fingeravtrykk leseren var vanskelig og bruke greier og lese in fingrene mine men må bruke rundt 20 forsøk for å greie og logge meg inn.. er det noen andre som har eller har hatt det samme problemet?

Fukte fingeren er det beste tipset.

Lenke til kommentar
I dag var jeg og hentet PC-en min hos schenker og er veldig fornøyd med den :) Men fingeravtrykk leseren var vanskelig og bruke greier og lese in fingrene mine men må bruke rundt 20 forsøk for å greie og logge meg inn.. er det noen andre som har eller har hatt det samme problemet?

Fukte fingeren er det beste tipset.

Takk for svar, fikk det til nå stilte litt ned på sikkerhet og så man kommer lettere igjennom skannen :) kjempebra pc lastet ned nye drivere fra laptopvideo2go og spiller nfs pro street på full grafikk skal prøve flere spill i morgen

Endret av Quatafire
Lenke til kommentar
Er det ikke på tide at denne pcn bli oppdatert snart?

Hva med 7200rpm hdd og 8700gt 512mb istede?

- 7200rpm harddisk er tilgjengelig via konfigurasjon

- 8700M GT kan ikke brukes i denne maskinen fordi det er av MXM III-type og får dermed ikke plass i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...