Gå til innhold

EVGA 680i A1: Høyere FSB?

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå sendt inn et av mine to EVGA nForce 680i SLI HK til NetShop for å få det byttet med identisk kort, bare A1 revisjonen (mot den gamle AR som jeg hadde).

Jeg vet at det for det første er mange bugs som er fikset på denne revisjonen, og at Quad CPUer kan klokkes lengre pga. A1 revisjonen klarer mye høyere FSB på Quad CPUer. (Har sett flere tilfeller med AR kort som ikke klarer 333 FSB engang, men mange A1 som lett klarer over 300 FSB på Quad)

Det leg lurer på er om A1 også kommer høyere på C2D CPUer? Normalt er det jo slit å komme over 500FSB på 680i kort. Selv kommer jeg bare til 490, og det er suicide screen uansett volt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke etter det jeg har hørt vertfall. AR, som jeg sitter med nå er kruttegodt med C2D, men med Quad er det problemer. Jeg stopper på 514FSB med vannkjølt CPU. (NB kommer snart). Ellers kjører jeg alt tilogmed 500 stabilt.

Tror heller ikke det er _mange_ bugs som er rettet. Det var bare en veldig buggy BIOS til å begynne med.

Jeg tenker slik at nå som jeg har en C2D, så trenger jeg ikke den ekstra FSB muligheten. Men når jeg oppgradere til en Quad, ja da sender jeg inn HK. Nettbutikken vil sannsynligvis ikke ha et A1 liggende da... Så da er de nødt til å gi meg enten penga tilbake eller et nyere HK til tilsvarende pris ;)

mvh isaksn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...