-Shark- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Akkurat kjøpt en BMW. Titta nå på kjølevæsken. Den er litt brun aktig og lukter litt olje aktig- er det bare og bytte denne og så er alt bra igjen? -Eller kan toppakning eller noe være gåen? Nettopp kjøpt, og vis det er så alvorlig hever jeg kjøpet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Om det attpåtil lukter olje, så er det nok en brist i toppakninga. Med mindre de har helt olje feil sted Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Vann blandet med olje i kjølesystemet? hmm, er jommen ikke sikker på om det blir d samme som vann i motorolja. Da blir det jo kremaktig. Edit: det ER lurt å ta en NAF test på bruktbil. Det er så lett å kjøpe katta i sekken. En kamerat av meg kjøpte en Land cruiser og er nå oppe i 75000 i påkostning pga. motorproblemer og div annet. Dyr lærepenge! Endret 28. august 2007 av Baardson Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ryker toppakninga, så vann og oljekanaler blir åpne mot hverandre, kommer det vann i olja og olje i vannet. Ikke bra noe av det. Iallefall ikke vann i olja. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Trenger ikke være topp-pakninga. Det kan være at kjølevæska er gammel og at den er full av "rust-vann". Prøv å skift kjølevæska. Kommer brun-fargen tilbake innen kort tid, så kan du sjekke topp-pakninga. Uansett, det å sjekke topp-pakningsbrudd er en kjapp affære og vil ikke koste mange kronene på verksted. De måler etter avgasser fra kjølevæske-beholderen. Det tar max. 5 min. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Prøv og bytt frostveska. Har hatt en bil hvor jeg måtte bytte frostveska 4 ganger + masse spyling osv før det ble rent. Jeg har også fylt olje på frosteveska før Jeg ville uansett tatt en toppakning test først. Frostveske er ikke gratis. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Byttet nylig toppakningen på min Corolla grunnet brunaktig kjøleveske. Brunaktig var vel det den var til og begynne med, etter hvert så begynte det å ligne mistenkelig på Baileys, men det var det ikke.. Viste seg jo i tillegg et lite forbruk på olje, og ekspansjonstanken til kjølevesken ble fullere og fullere. Var da en av tettningene i toppakningen som førte olje opp i toppen som var blåst ut, slik at det strømmet olje over i kjølekanalene. Anyways, olje i kjølevesken går greit til en hvis grad. Sliter selvsagt på pakninger og slanger som ikke tåler olje over lengre tid. Vann i oljen er derimot no-go feil, skadelig for motor vistnok. Sjansen for vann i oljen er dog ganske liten ettersom oljeen er under et "litt" høyere trykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå