Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Naboer til besvær - har vi noen rettigheter?


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet ikke hvor jeg skal begynne, men nå er det rett før jeg sprekker av frustrasjon over mine ubrukelige naboer.

 

Det hele startet for et halvt år siden da nabohuset som består av mann, kone og to barn skaffet seg hund. Iløpet av dette halvåret har de anskaffet seg 7 stk hunder som lever med fri oppdragelse og bjeffer i tide og utide og talmodigheten er iferd med å ta slutt. Men hundene er bare toppen av isfjellet. Foreldrene er nesten konstant ruset på piller og metadon og er umulige å snakke til. Vi prøvde å si ifra på en pen måte at nå er det nok, men det ente med at de fyrte seg opp og bare slang drit til oss og skulle saksøke og anmelde oss nord og ned for alt mulig. Jeg har og vært i kontakt med kommunen og dyrevernet, men føler at det er lite de kan gjøre. Høy musikkspilling på nattestid og dagtid er heller ikke uvanlig og politiet har vært der flere ganger uten at noe skjer.

Inntrykket vi sitter igjen med er at kommunen og politiet gjør velidig lite og at en tydeligvis kan gjøre akkuratt som en vil i et boligstrøk her i norge uten at noen griper inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Send en "bekymringsmelding" til barnvernet siden foreldrene ruser seg, da skal du se det blir hett der!

9379974[/snapback]

 

Det er det noen som allerede har gjort. Barnevernet har vært jevnlig innom iløpet av det siste halvåret. Hva som har kommt utav dette vet jeg ikke men det de er der ikke så ofte nå lenger.

Lenke til kommentar
du sier de har barn, har du snakket med barnevernet? hvor gamle er ungene? og er det grunn til å tro at ungene/dyrene har det fælt?

 

edit: litt sein ja

9379978[/snapback]

 

Ungene er 9 og 12. Hvorvidt ungene og dyrene har det bra vil i dette tilfellet kun basere seg på anntagelser, men det er ikke så vanskelig å skjønne at muligheten for at barna ikke har det godt og at dyra blir vanskjøttet er tilstede.

Dyrevernsnemda skal forhåpentligvis på befaring iløpet av denne eller neste uke, så får vi se om det blir noe resultat av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...