Gå til innhold

Spørsmål om GT5/Prolouge.

Nitrius

Anbefalte innlegg

Har noen par spørsmål om GT5/Prologue til PS3, hvis noen vet om en fin informasjonside side som omhandler spillet så sier ikke jeg nei takk til en link til den.

- Vil alle bilene har "interior view"?

- Hvor mange biler vil være tilgjengelig i Prologue, og hvor mange biler vil bli tilgjengelig i GT5?

- Har det vært noe snakk om at bilene vil få en skademodell?

- Hvor lang tid, etter at Prologue har kommet ut, tror dere at vi vil få se det ferdige spillet, altså GT5?

- Hørte at GT5 Prologue skal komme nå i høst? er det alt som er blitt sagt så langt eller har en dato blitt nevnt også?

- Vil vi ha muligheten til å modifisere bilene, slik som i de forrige spillene, med nye deler som, spoiler, dekk, motor, turbo osv...? og vil vi se dette i Prologue eller er dette noe vi ikke får se før i den ferdig versjonen, altså selve GT5?

Det var vel de spørsmålene jeg kan komme på nå, har ikke fulgt så mye med på spillet før idag, så er kanskje noen spørsmål her som det ikke er et svar til enda, men svar gjerne om du vet svaret på noe her.

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Vil alle bilene har "interior view"?

JA!!

- Hvor mange biler vil være tilgjengelig i Prologue, og hvor mange biler vil bli tilgjengelig i GT5?

Prologue vil inneholde 40 biler.

GT5 vil innehold 150-200 (ryktes det, har også hørt større tall), men det vil bli gjort tilgjengelig for nedlasting flere hundre biler etter at spillet kommer ut. (Igjen bare rykte, men har hørt at det totale antallet biler kan bli så høyt som 1000).

- Har det vært noe snakk om at bilene vil få en skademodell?

Dette er faktisk noe dem jobber med, men dette vil ikke finnes i GT5 når det lanseres. Men utviklerene har sagt at dette er noe de kan finne på å legge til ved en senere annledning. Personlig ser håper jeg at de tar seg god tid på å utvikle dette, slik at vi får det først ved lanseringa av GT6. Skikkelig skademodell eller ingen skademodell.

- Hvor lang tid, etter at Prologue har kommet ut, tror dere at vi vil få se det ferdige spillet, altså GT5?

Er vel snakk om april 2008.

- Vil vi ha muligheten til å modifisere bilene, slik som i de forrige spillene, med nye deler som, spoiler, dekk, motor, turbo osv...? og vil vi se dette i Prologue eller er dette noe vi ikke får se før i den ferdig versjonen, altså selve GT5?

Utviklerene har fortalt i intervjuer at bilene er modellerte i "stykker". Det vil si at f.eks. front fangeren vil kunne taes av og byttes med en annen. Om dette kommer fra starten av eller senere vet jeg ikke. Modifiseringer får vi derimot ikke se i Prologue.

Edit: 40 biler og ikke 50 som jeg først sa. I prologue altså.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Litt info om Prologue!

Start your engines for Gran Turismo 5 Prologue

New prequel an early taste of Gran Turismo 5 for PLAYSTATION 3 - A taste of Gran Turismo 5 for PLAYSTATION 3 is here at the end of this year - Up to 16-player online racing on PLAYSTATION Network - a Gran Turismo first! - Over 40 dream cars, High Definition graphics, new physics engine… and a TV channel

The real driving simulator that's sold 50 million units is back: Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) and Polyphony Digital are pleased to announce Gran Turismo 5 Prologue, a prequel title showcasing the forthcoming Gran Turismo 5 for PLAYSTATION 3 (PS3) – available both on Blu-ray disc and as a download from PLAYSTATION Network (PSN) at the end of this year. Gran Turismo on PlayStation is one of the most successful global gaming franchises of the last ten years – renowned for its realism, quality of design and in-car physics technology – now, with the power of PS3 behind it, it's going to be unstoppable.

Gran Turismo 5 Prologue features over 40 stunning cars – including vehicles by Lotus, Mitsubishi, Nissan and Ferrari for you to race on seriously realistic, real-life tracks: including the Eiger Nordwand, the London City Track and Suzuka – all rendered in incredible High Definition graphics. There's also all-new driving physics for the most lifelike driving experience ever and new, improved opponent artificial intelligence for the toughest race challenge yet.

But that's not all – for the first time ever in the history of Gran Turismo, you'll now be able to race online. Up to 16 players will be able to go head-to-head on some of the world's best racetracks on PLAYSTATION Network – all you need to get racing is a broadband connection and PS3. Once you're up and revving, Global Online Rankings and the My Garage homepage feature will leave the world in no doubt as to just who is the best at Gran Turismo.

And then there's the Online Dealership, providing a wealth of information on cars and manufacturers and also Gran Turismo TV – a dedicated online channel available exclusively from PSN and packed with some of the greatest content that Motorsport, car manufacturers and TV has to offer.

Key Features:

The first ever Gran Turismo title with online racing: drive online against up to 16 other Gran Turismo aces

Race a total of over 40 stunning, high-performance cars

Race on seriously realistic, real life tracks including the Eiger Nordwand, the London City Track and Suzuka – then race them in reverse and with alternative routes

All-new physics engine means true next-generation vehicle handling

All-new and improved opponent AI for a nail-biting race experience

Access to Gran Turismo TV : a world of great motoring TV programming online

Online Dealership: Access to car manufacturers online

My Garage - a personalised homepage feature with friends, chat and personal game records

Quick Tune facility allows you to adjust power, tyres, suspension and more

All in stunning High Definition at 1080p (race: 1080p-60fps, replay: 1080p-30fps)

Gran Turismo 5 – the full title – launches in 2008. Until then, there's enough ultra-realistic, high-speed racing in Gran Turismo 5 Prologue on PS3 to keep your accelerator firmly to the floor for the rest of the year.

Kilde

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Prologue=5 baner og 40 biler for at folk ikke skal slite av seg alt håret i påvente av GT5.

GT5=tidenes beste bilspill uansett plattform!

9381780[/snapback]

Eg håper du har rett, den skal tross alt slå forza2 som er rimelig heftig etter

min meining..;)

9381850[/snapback]

Er jo 100 000 polygoner i hver bil i forza 2(snitt) og 200 000 polygoner i hver bil i GT5. Sier seg selv hvilket spill som er best da!!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Var en stor kødd akkurat det :p

Forza 2 er sikkert kjempebra det, men har ikke xbox 360 og har ikke tenkt å kjøpe den heller.

Lenke til kommentar
Prologue=5 baner og 40 biler for at folk ikke skal slite av seg alt håret i påvente av GT5.

9381780[/snapback]

Eg håper du har rett, den skal tross alt slå forza2 som er rimelig heftig etter

min meining..;)

9381850[/snapback]

Er jo 100 000 polygoner i hver bil i forza 2(snitt) og 200 000 polygoner i hver bil i GT5. Sier seg selv hvilket spill som er best da!!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Var en stor kødd akkurat det :p

Forza 2 er sikkert kjempebra det, men har ikke xbox 360 og har ikke tenkt å kjøpe den heller.

9381935[/snapback]

eg skal la deg ha din mening selfølgelig..:)

men du går glipp av mykje mykje moro uten x360..:)

Lenke til kommentar

9381780[/snapback]

Akkuratt den utalelsen uttaler jeg meg først med når jeg har produkted ferdig og har kontrollen i handa

9387019[/snapback]

Kontrollen? Trur vi snakker G25 her jeg :) elr en oppgradert versjon.

Lenke til kommentar

9381780[/snapback]

Akkuratt den utalelsen uttaler jeg meg først med når jeg har produkted ferdig og har kontrollen i handa

9387019[/snapback]

Kontrollen? Trur vi snakker G25 her jeg :) elr en oppgradert versjon.

9387053[/snapback]

Nå er du jaggu pirkete her du vet så absolutt gått at det jeg mener er att ingen av oss kan påstå enten det ene eller andre er best intill vi faktisk sitter å spiller spillet enten med en kontrol, mus & tastatur eller racing wheel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...