Gå til innhold

Nokia 6110 NAV, problemer med GPS

Zpac

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt Nokia 6110 Navigator, satt inn nytt minnekort på 1 gb, satt inn gps cd'en og installerte alt som hadde med Nordics og gjøre,

så går jeg inn på gps programmet og den bare søker og søker etter satelitt osv. Når jeg zoomer meg mot norge kommeTE 66 butikk.

Så fikk jeg høre at dette skulle være forhåndsinnstallert så jeg tok ut 1 gb minnekortet for å sjekke om dette funket da, men nei, samme probelm, hva er feil?

Har også prøvd å sette tilbake til fabrikk instillinger...

plz help

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger med en CD i pakken. Der blant annet Nokia PC Suite er med, last ned det, tror Nokia Map Manager er i den samme cd'en. Når du har innstalert det, putt inn minnekortet med kartene i. Også åpner du programmet og trykkre på den pc greia så mappene lagres på pc'en. Så bytter du minnekort også legger du kartene til det nye minnekortet ditt.

Lenke til kommentar

Er det flere kart å velge mellom da? Jeg trykker bare på GPS knappen så kommer det opp en klode som den zoomer seg inn på, så står den bare å søker etter posisjon, på bildet er det også et kryss som betyr at mobilen er i frakoblet modus og ikke er koblet litt noe nettverk, så det er også en satalett under krysset som betyr at GPS mottageren er aktiv... En 3G ikon lyser også hele tiden, vet ikke om det er riktig jeg men.....

Lenke til kommentar

På minnekortet som fulgte med telefonen, ligger alle norden kartene og en lisensnøkkel. På minnekortet ligger det også noen skjulte mapper. For å få kartene til å fungere på ditt nye minnekort må du vise skjulte mapper på det originale minnekortet og overføre alle mapper og filer til ditt nye minnekort. bare kopier og lim. :)

Gjorde akkurat samme operasjonen i går, og fant til slutt de skjulte mappene. Plutselig virket det. :thumbup:

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...