v3g4rd Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hei. Jeg holder på å lage et php-skript som inneholder flere "websider", deriblant bekreftelsesskjema og lignende, og jeg ønsker derfor å vite om det finnes en funksjon lignende exit() som avslutter den gjeldende kodesnutten. Grunnen til at jeg ikke kan bruke exit() er fordi jeg phpskriptet blir drevet gjennom drupal, og dersom jeg bruker exit() avsluttes hele drupal-motoren også... På forhånd, takk. Endret 29. august 2007 av v3g4rd Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Die er alias for exit Uannsett, hvis du må avslutte din egen kode uten å bruke exit og ikke får det til så virker det litt som om strukturen i koden er dårlig. Hvis du dog vil ha en hackete løsning på det hele kan du putte alt inn i en funksjon og bruke return. Etter min mening er ikke det en helt pen løsning på problemet, men det er nå en annen sak. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Trenger vel ikke å bruke en fuksjon, skulle vel holde lenge med kun return() Fra php.net/return If return() is called from within the main script file, then script execution ends. Endret 29. august 2007 av crowly Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Return; funket knall Takker og bukker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå