Gå til innhold

Byte av hovedkort med Win Vista.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:hmm: hvis jeg ikke tar feil så gjelder for OEM:

" nytt HK" = " nye pc " = " nye lisens "

men det ble mye ramaskrik, så kanskje microsoft har ombestemt seg.

hvis de godtar HK bytte, da må du nok belage deg på nytt aktivering.

lykke til

Lenke til kommentar
ja den linken avklarte vel det meste egentlig... Hadde håpet at det ikke var slik, men da er detv el bare å bite i det sure eplet og gå til anskaffelse av ny vista verson:) Takk for innspill.:)

9380781[/snapback]

Det er vel ikke slik det er ment dette da. Vista er ikke mer enn noen måneder gamle, så du har ikke hatt noe stor utnyttelse.

Så, du bruker samme Vista igjen, og hvis det ikke går å aktivere, så ringer du inn til MS og ask om aktivering.

Kortet måtte byttes ut, siden… ja nettverk fungerte ikke lenger.

Det kunne være tilfelle, sant?

Dette er ikke for å lyve, men det illustrerer virkeligheten i en hektisk kort telefon samtale.

Ellers er Vista HAL uavhengig. Det betyr at du har ikke lenger den hardware avhengighet som i XP, og dermed kan du koplet disken til noe annet.

Lenke til kommentar
ja den linken avklarte vel det meste egentlig... Hadde håpet at det ikke var slik, men da er detv el bare å bite i det sure eplet og gå til anskaffelse av ny vista verson:) Takk for innspill.:)

9380781[/snapback]

Det er vel ikke slik det er ment dette da. Vista er ikke mer enn noen måneder gamle, så du har ikke hatt noe stor utnyttelse.

Så, du bruker samme Vista igjen, og hvis det ikke går å aktivere, så ringer du inn til MS og ask om aktivering.

Kortet måtte byttes ut, siden… ja nettverk fungerte ikke lenger.

Det kunne være tilfelle, sant?

Dette er ikke for å lyve, men det illustrerer virkeligheten i en hektisk kort telefon samtale.

Ellers er Vista HAL uavhengig. Det betyr at du har ikke lenger den hardware avhengighet som i XP, og dermed kan du koplet disken til noe annet.

9381456[/snapback]

Hehe, ja det er sant som du sier.. Men jeg vurderer å skaffe meg et annet hovedkort og da funker det dårlig har jeg hørt i og med at hvis man skal ha seg nytt hovedkort på vista oem så må det være samme kort fra samme produsent..:(

Endret av foxtrott
Lenke til kommentar

Du skulle vel ha lagt noken kroner meir i lisensen når du viste at du kom til å skifte ut hovedkortet etter så pass kort tid.

Du ma ihvertfall reinstallere mener jeg.

Om det blir problemer med aktiveringen, er jeg ikke sikker pa.

Det kan vaere det gar uten a reinstallere ogsa, men blir kanskje masse drivertrobbel.

9379352[/snapback]

Vil ikkje gå uansett, vista finner så masse hardware endringer at du må aktivere på nytt, og da kan du like gjerne reinstallere.

Eg har skifta hk uten å reinstallere i sommer, men det var for ein kort periode, måtte aktivere windows innen 3 dager etter hk swappinga mi.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...