Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bredbånd fra bkk


Anbefalte innlegg

Jeg har fått bredbånd fra BKK og skulle hatt port 21 åpen for FTP, jeg har ringt til BKK og spurt om de kan åpne denne porten. De sier de har åpnet den men når jeg sjekker hvilken porter som er åpen viser den at port 21 er stengt.

 

Bruker en D-Link Gateway og de vil ikke oppgi passord slik at jeg kan åpne porter selv.....noe som gjør det meget tungvindt.

 

De nevnte det kunne ligge noe i win xp som kan blokke....men jeg har sjekket alle muligheter og ser at problemet kun kan løses fra BKK.

 

Er det noen andre som har hatt det samme problemet og funnet en løsning???

 

 

Dette problemet er nå løst...etter jeg fikk pass til min d-link slo jeg på DMZ og problemet var løst.

 

Amiga

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligheten for at du har på WinXp sin integrerte firewall er kanskje en mulig feil.

 

Men anbefaler ikke at du Lager ftp med port 21, da muligheten for Scanning er mye større. Send heller en melding til bkk å be de åpne , gjerne en 3 sifret port.

 

Det som har skjedd med bkk i det siste er at de ikke, lenger liker at folk kjører opp ftp. Tror det står i den nye kontrakten deres at du ikke har lov til å kjøre ftp.

 

Du må også huske å åpne porter som brukes til upload, (vet ikke helt hva det heter på fagspråket) men jeg bruker port 5000-5050 i mIRC så vel som ftp.

 

Har i det siste opplevd at jeg ikke kan sende til folk over mIRC , mistenker bkk for å ha stengt en del porter. Syntes det ble ganske dårlig hos bkk nå som du ikke lenger kan ringe inn til de for å få åpnet noen porter , du må altså sende mail. Syntes det ble bedre når vesterlink hadde supporten for bkk.. Det var da mye lettere å få åpnet porter osv.

 

 

Hvor mye har du i upload?

Lenke til kommentar
ISPer som stenger porter er noe forbanna møkk. Sleit i lange tider med å få apache til å kjøre for en stund sida. Plutselig ringer det ei bjelle i hode "doh, UPC har jo stengt port 80" :

 

ADSL ISP'er vil vel ha mindre trafikk i nettet, sånn at de kan overbooke sentralene uten å oppgradere og tjene enda mer. Og dette gjør de ved å strupe upload-hastighet, stenge porter eller bruke kvoter. Fælt at man skal innskrenke brukernes muligheter på denne måten.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har fått bredbånd fra BKK og skulle hatt port 21 åpen for FTP, jeg har ringt til BKK og spurt om de kan åpne denne porten. De sier de har åpnet den men når jeg sjekker hvilken porter som er åpen viser den at port 21 er stengt.

 

Jeg prøvde å sende mail, men fikk bare tilbake at det ikke var lov til å kjøre servere ;-) Så jeg fant frem en hel liste med legitime program, slik at det enkleste var for dem å slå på DMZ :wink:

Kan man sjekke hvilke porter som er åpne uten at man har programmer som bruker akkurat den porten når man kjører scanningen ?

Lenke til kommentar
Jeg har fått bredbånd fra BKK og skulle hatt port 21 åpen for FTP, jeg har ringt til BKK og spurt om de kan åpne denne porten. De sier de har åpnet den men når jeg sjekker hvilken porter som er åpen viser den at port 21 er stengt.

 

Jeg prøvde å sende mail, men fikk bare tilbake at det ikke var lov til å kjøre servere ;-) Så jeg fant frem en hel liste med legitime program, slik at det enkleste var for dem å slå på DMZ :wink:

Kan man sjekke hvilke porter som er åpne uten at man har programmer som bruker akkurat den porten når man kjører scanningen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...