ilpostino Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) under Computer management -> Shared folders -> Sessions kan en se hvem som bruker filer på et gitt system. er det noen som vet om hvordan en kan se hvem eller hvor mange som er logget på en påloggingsserver til en gitt tid? (os'et er Windows 2003) Endret 29. august 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
ZeuZ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Dersom det er en terminalserver så kan du sjå dette ved å opne "task manager" sjekk under "users" der står kva brukarnamn som er pålogga (fungerar berre i 2003 server). Om du ikkje har den fana, må du klikke View og Select Columns. Kan også vere lurt å sjekke på "open files" før du evt skulle vingeklippe serveren. Dette gjere du også under Computer management -> Shared folders -> Open Files. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Egentlig er det en Exchange-server jeg var ute etter med ved å titte på påloggingserveren hadde jeg håpet å kunne se hvem som var pålogget domene. Lenke til kommentar
mikkex Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 I exchange system manager -administrative groups -gjeldende gruppe -servers -gjeldende server -gjeldende mailbox store -logons Her kan du se alle som er logget på exchange Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) takk. det gjorde susen. finnes det noe lignende for AD (det er vel kanskj eikke nødvendig da folk som er pålogget svært ofte har Outlook åpnet men dette kan være greit å vite alikevel) Endret 29. august 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
mikkex Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg tror ikke man er "logget på" AD på samme måte som feks ecxhange. Man gjør autentiseringer gjennom AD når du skal åpne en fil eller noe annet hvor tilganger skal sjekkes. Du kan nok spore vellykkede autentiseringer i event viewer, men ellers vet jeg ikke. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 For og se hvem som er pålogget i AD kan du gå på datamaskinbehandling->Delte mapper/shared folder->Økter/sessions Der ser du en liste over hvem som er pålogget. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 For og se hvem som er pålogget i AD kan du gå på datamaskinbehandling->Delte mapper/shared folder->Økter/sessions Der ser du en liste over hvem som er pålogget. Vil ikke det bare vise hvem som har åpne shares f. eks på serveren? Kan jo godt logge inn i domene uten å gå inn på noen shares? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 i dette tilfelle var det snakk om en filserver så da vil en se om noen er logget på og eventuelt hvor mange. hvis en skal kun se på AD vil det nok bli vanskelig ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå