detvarvondtdet Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei. skal straks bestille meg pc via komplett.no sin "pc-bygger". Hovedkortet er et -Asus P4PE/GL/F/S-ATA hovedkort 478/533 I845PE. Det har noe som heter soundmax digital audio system. kan leses her http://www.asus.com/products/mb/socket478/...pe/overview.htm "SoundMAX Digital Audio System can output 5.1 channel surround sound" står det, så jeg går ut i fra at jeg kan kjøpe meg feks creative inspire 5.1 og bare plugge de inn? Hvis jeg bare kan plugge høytalerne rett i HK, Er det da nødvendig å sammtidig kjøpe et lydkort til 500kr? Eller vil lyden være bra nok? PC`n skal brukes til spilling, videored, litt mp3 spilling. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Det SoundMAX Digital Audio System har eg ikke hørt lyden i så vet ikke hvilken lydkvalitet det har. Men eg ville heller kjøpt audigy2 kortet det vet eg er meget bra. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Spørs hva du krever av lyden. Integrerte lydkort duger greit de, men sitter du med dyre høytalere så ville jeg investert i eget lydkort. Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg ville ikke satset på onboard kortet, i og med at det IKKE er full pakke, om du ikke spesifikt får deluxe versjonen av kortet. Legg merke til at det står "Optional". ergo det er ikke installert i standard kortet. 5.1 lyd er helt ok, OM det er installert. Det er det ikke her. Og om komplett ikke sier at det er der, så er det ikke der. Nei, gjør som tidligere sagt, kjøp deg et sjikkelig lydkort i tillegg. Det er verdt det. Lord Thaniel Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Akkurat den lydkretsen fra soundmax er den beste integrerte ac97 kretsen på markedet.. mange tester har vist at lydkvaliteten kan rivalisere creative sine lydkort og er faktisk på enkelte områder også bedre. Soundmax sine lydkretser er faktisk også de som har blitt brukt på CPL de siste gangene sammen med asus p4pe anbefales sterkt dersom du ikke er opptatt av høy skrytefaktor ved å si at du har thx godkjent lydkort men heller opptatt av god lyd. mikrofon delen på soundmax kretsene er faktisk bedre en på creative kortene og tar opp lyd i stereo her er en liste over noen reviews som dere kan se på hvis dere ikke tror meg.. http://www.soundmax.com/accolades/reviews/index.html Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 og lydkretsen følger med alle asus p4pe kortene på komplett.. både på det du har valgt og på den billigere modellen uten sata, raid og glan Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 har abit be7, der er det optisk utgang og front/center/rear/sub utganger Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 og lydkretsen følger med alle asus p4pe kortene på komplett.. både på det du har valgt og på den billigere modellen uten sata, raid og glan Ok Det var fint. Jeg er ikke noe spes avhengi av superlyd, så tror jeg at jeg går for å bruke lydkortet som er på hovedkortet. kan jo alltids invister i et nytt lydkort senere når jeg har råd Takk for mange svar Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg ville ikke satset på onboard kortet, i og med at det IKKE er full pakke, om du ikke spesifikt får deluxe versjonen av kortet. Legg merke til at det står "Optional". ergo det er ikke installert i standard kortet. 5.1 lyd er helt ok, OM det er installert. Det er det ikke her. Og om komplett ikke sier at det er der, så er det ikke der. Nei, gjør som tidligere sagt, kjøp deg et sjikkelig lydkort i tillegg. Det er verdt det. Lord Thaniel -Men kan jeg uansett koble til et 2.1 system? altså 2satelitter og 1 sub? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Onboard kort kan du bare disable i device manager om du skal inn med et PCI lydkort!! Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er kanskje en bedre ide å disable den i bios. Da tar ike kortet opp evt. ressurser under oppstart heller. Og Windows slipper å tenke på det overhodet, det bare forsvinner. Apropo det HK, i informasjonen fra produsenten står det at 5.1 lyd er optional, ikke chipsettet i utgangspunktet. Lord Thaniel Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Vil tro du kan velge stereo, 2.1, 4.1 og 5.1 lyd. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 jeg bruker det integrerte lydkortet i mitt MSI-kort. det støtter også 5.1 lyd og jeg syns det er kjempe bra, men det er jo ikke helt samme kortet da... Jeg ville ikke ha investert i separat lydkort hvis jeg var deg...tror du klarer deg med det integrerte! de blir bare bedre og bedre de også da Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå