Gå til innhold

Forskjellen på ECC DDR og ECCReg. DDR-minne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-04 13:23, Corleone skrev:

Hva betyr da registrert ram? Hvorfor må en bruke det hvis en skal ha mer enn to rambrikker på f.eks. Abit KG7? Altså, jeg vet at det er pga. AMD-chipsettet, men hva er så spesielt meg reg.ram?

Er ikke registrert ram minne som er testet av AMD?

Jeg har hørt at AMDs CPU krever så mye av rammen (presser minnet til det ytterste) at man må ha minst en brikke av "høy" kvalitet :roll: !

Vet forresten ikke hvor mye dette stemmer da jeg har hørt dette av en annen! :lol:

Lenke til kommentar

Meget mulig det. Abit KG7 krever i hvert fall registrert ram hvis en skal bruke mer enn to rambrikker. Det er pga. chipsettet. Hvis en setter på tre eller fire vanlige rambrikker så blir maskinen sinnsykt ustabil :sad:

Det jeg lurer på er hva reg.ram innebærer. Er det noe ekstra på den?

Lenke til kommentar

Ja det er noe ekstra på regga ecc ram. De har et register på brikka som holder orden på allokeringa av minneadresser (grovt fortalt) mao. det er minnet selv, i tillegg til hk som holder orden på allokeringa derfor mindre kjangs for feil. Regga ecc har derfor et lite performance loss fordi alle adresser blir dobbeltsjekket. Leste en bra artikkel tidligere i høst som forklarte dette veldig bra skal se om jeg kan finne den igjen !!!

Competent people solve problems, smart people prevent them!

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-01-04 15:50 ]

[ Denne Melding var redigert av: shepherd på 2002-01-04 15:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...