jonasklh Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Fikk nettop min nye og tilsynelatende flotte PC i posten. Alt fungerer jo fint bortsett fra nettverket ... Jeg skal koble til et nettverk hvor IP / gateway angis automatisk. Dette fungerer utmerket med min laptop, med samme TP-kabel. Når jeg plugger i kabelen i den nye PCen forteller windows meg at jeg har koblet til et ukjent nettverk. Den eneste damaskinen tilgjengelig er min egen, og jeg får ikke tilgang til internett. Det vil si, jeg blir ikke tildelt IP osv. Sjekket også dette i "ipconfig". Alle innstillinger for øvrig er de samme som på min bærbare. Har sjekket at LAN er enabled i bios, installert drivere på nytt, til og med installert windows på nytt. Så nå sitter jeg egentlig ... grundig fast ... Noen som kan bidra med gode råd? OS: Windows Vista Ultimate Hovedkort: Asus P5N-E SLI Chipset: NVIDIA nForce 650i SLI -- jonas Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Slå av eventuelle personlige firewalls/netshield etc. Og post i riktig kategori (Nettverk)! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=374906 Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvilken netverksleverandør har du? Jeg vet at GET låser netverket til en mac adresse, slik at du må resette modemet for å komme på nett med en annen pc, med mindre du har en ekstern ruter mellom modem og pc. Forsøk uansett å resette modem med å koble fra strømmen i et par minutt, restart pc ETTER at modemet er oppe og går igjen. Da tror jeg det skal virke.. (Dette må i så fall gjøres hver gang du skal koble en ny pc på nettet..) Lenke til kommentar
korp Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei. Har du sjekket at du ikke prøver å kople deg opp mot et trådløst nettverk i stedet for å gå mot det nettverkskortet som kabelen sitter i? Lenke til kommentar
jonasklh Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Takker for hjelpen ... Fant egentlig ikke ut hva som var feil, men jeg kjøpte liksågodt et Clas Ohlson nettverkskort, og det funket fint. Kan vel egentlig leve med det ... billigere en å betale porto for å sende inn pcen. -- jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå