sim Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Fikk i dag mine 4 Papst vifter som jeg bestilte fra 3dfxcool tidligere i uken. Men, det jeg lurer på er hvordan disse skal kobles til. Det som er er at det er en kontakt med tre huller i, en av dem sikkert til avlesning av vifte hastighet.. Hvordan skal jeg koble disse til, tror ikke det er plass til 4 kontakter på hovedkortet. Skal jeg bare klippe ledninger å sette sammen i en "sukkerbit" og koble den rett på PSU ? Klarer en slik kontakt 4 vifter ? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 nope, bruk en slik en, fra www.microplex.no Kobler bare de etterhverandre, ettersom hvor mange vifter du har. kobles rett fra en av strømledningene fra psu. Mvh Goebbels Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 di kan godt bruke en sukkerbit, bare du kobler kablene rett Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hums du må jo ha 3 splitter for å takle 4 vifter... Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 tror jeg mekker en sukkerbit, lettere og billigere, men en kontakt klarer alle 4 viftene ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Du må ikke koble 4 vifter på en kontakt. Gjør som han andre foreslo, å koble de til ledningene pra PSU. 4 vifter kan fort overbelaste en utgang. Det kommer selvfølgelig ann på hvor mye strøm viftene dine drar, men er rimelig sikker på at det er for mye. Ikke kult å ødelegge hk på en slik filleting. Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 hmm, tenkte jo å ta fra PSU da, den burde jo takle de cs. 4 W som viftene visst nok skal trekke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå