Oxygen 07-12 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg går snart over og tester Ubuntu om ikke så lenge. Da installerer jeg på en maskin jeg har WinXP fra før. Vil jeg da under installasjonen måtte lage en ny partisjon? Vil jeg med Ubuntu slippe å bruke noe liknende programmer som Ad-Aware, SpyBot Search & Destroy, O&O Defrag, CCleaner, tweak program, antivirus og spyware program i det hele tatt? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Slike programmer trenger du ikke nei. Det finnes antivirusprogramvare til linux, men dette brukes stort sett kun på filservere hvor det lagres windows-filer o.l, og på mailservere for å scanne vedlegg. Det kan være greit å ha en firewall, dog. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Firewall er integrert i Ubuntu, og i alle andre Linux-distroer vil jeg tro. Men ja Oxygen07, thats the beauty of it! Nå syns jeg det er morsomt når jeg får popups som sier det er feil i registeret mitt, og begynner å skanne harddisken min! :!: Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 De pop-upsene der trodde jeg at jeg fikk fordi jeg allerede var infisert (med WinXP). Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hehe nei det er bare tull! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå