Gå til innhold

RSX 'Reality Synthesizer vs G90 på Tflops ytelse


Yidaki

Anbefalte innlegg

Bare lurte på en ting. Hvordan kan det ha seg at PS3`s "RSX 'Reality Synthesizer", som er et skjermkort basert på 90nm g7 serien, har en ytelse på 1,8 TFlop eller 2 TFlops full ytelse?

Nye kort som eks G9 serien som etterhvert kommer ville ha i underkant av 1 TFlop. Nå er jo disse nye en del kjappere på core og minnet, men synes det er litt rart. Leste at Motorstorm brukte rundt 4% av kraften i RSX, en del å gå på da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De tallene var vel med Cell+RSX. RSX er ikke noe mer enn en noe modifisert G71.

9379262[/snapback]

 

 

Nei, de tallene er det som RSX alene klarer:

 

NVIDIA's chip is codenamed RSX. The chip runs at 500MHz and is capable of rendering video natively at 1080p, or 1920x1080 progressively (non-interlaced). It's able to hit 1.8 TFLOPS of floating point performance and can perform 100 billion shader operations per second, or 136 shader operations per cycle. The RSX uses 128-bit precision for enhanced color definition, making the system capable of High Dynamic Range rendering. Programming-wise, it's based on OpenGL and NVIDIA's CG language.

 

Søker du alene på RSX, står det på offisielle sider og tester av denne , at den alene kan håndtere 1,8 Tflops

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...