Gjest Slettet+12341842 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Alle har vel en formening om hvilke(t) språk de synes høres forferdelig ut, og hvilke(t) som høres pent ut. Her skal alle kunne komme opp med sine "stygginger" og "pene" språk, gjerne med begrunnelse og kanskje også "bevis" (en sang e.l. på språket som beviser for eller mot). Selv anbefaler jeg de velkjente Pokémon og Ductales ("Eventyr med Ole, Dole, Doffen") som begge er oversatt til en rekke språk. Vær så snill å unngå å ta med norsk som peneste, da blir det så kjedelig :!: Mine De 5 peneste: 1. Tysk (Deutsch) - Liker klangen og de litt rare ordene. Bevis: . 2. Islandsk (Íslendska) - Så rent, og så uten "innvandrerord"... og så liker jeg alle "úr"-endingene Bevis: Ducktales-intro'n på islandsk. 3. Dansk - Litt rart, men egentlig veldig syngende. Bevis: Pokémon-intro'n på dansk. 4. Finsk - Forferdelig rart, men har mange surrige og morsomme ord. Bevis: Pokémon-intro'n på finsk. 5. Fransk - Synger veldig dette språket, men uttalen samsvarer ikke i det hele tatt for en som ikke kan det. Bevis: . De 5 styggeste: 1. Nederlandsk (Nederlands) - Forferdelige greier... Bevis: . 2. Latvisk (Latviešu) - Har selv vært i Latvia, og språket er aldeles ikke vakkert... Fant ingen brukbare beviser. 3. Spansk (Español) - Ingen kan vel alvorlig talt mene at dette er pent å høre på?! Bevis: En grusom spansk Ducktales-intro. 4. Estisk (Eesti) - Jeg har vært i Estland også, og språket er morsomt, men ikke pent... Bevis: Et klipp fra estisk Idol ("Eesti Olsub Suuperstaari"). 5. Trøndersk (Trønnderschsk) - Som bevis på at jeg snakker en fæl dialekt så bruker jeg O.J.'s gode trønderparodi: . Den siste ble ganske useriøs, men håper dere andre holder dere til språk Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 5. Trøndersk (Trønnderschsk) - Som bevis på at jeg snakker en fæl dialekt så bruker jeg O.J.'s gode trønderparodi: . 9378362[/snapback] Curse you!! Dansk er noe av det værste jeg hører, takler bare ikke måten de snakker på Har noen folk fra Wales jeg snakker ganske ofte med via Teamspeak, digger språket til de for å være ærlig :!: Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=702818 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) 2. Islandsk (Íslendska) - Så rent, og så uten "innvandrerord"... og så liker jeg alle "úr"-endingene Bevis: Ducktales-intro'n på islandsk. , men burde vært på førsteplass "ur"-endingen er oftest brukt for å bestemme kjønn på ting. Har en islandsk Donald Pocket her og det er veldig lite "ur" i den. Endret 28. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Vakre språk: Britisk, Islandsk og Svensk. Lett. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Peneste: Fransk, Spansk, Italiensk. Styggeste: Tysk, Nederlandsk, Arabisk Eller.. Føler at Scouse og Irsk mangler.. Faen.. jaja. Endret 28. august 2007 av Winydancer Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Pene språk: Britisk og svensk. Stygge språk: Dansk (høres ut som om de har en potet i halsen),tysk og finsk. Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Er enig med trådstarter, MINUS ting.. det er at Dansk burde være på styggeste lista ikke vakreste Lenke til kommentar
v-gard Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Fine språk: Tysk, Fransk, Norsk anyone?, Engelsk (Oxford English) (Islandsk og Finsk var litt fine faktisk de og ^^) Stygge: Dansk (skjønner ikke at det går an å like det språket), Arabisk ( ), Russisk. Kommer ikke på flere nå. Endret 28. august 2007 av Tullut Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Pene språk : Norsk og amerikansk engelsk Stygge : Tysk! Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Pene: Australsk-engelsk, skotsk-engelsk, irsk-engelsk, tysk(sveitsisk dialekt særlig), russisk(og flere andre øst-europeiske språk). Mindre pene: Fransk, spansk amerikansk-engelsk, norsk, svensk, dansk. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Australsk-, Irsk- og Skotsk dialekter er dritfete Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Stygge språk: Dansk (høres ut som om de har en potet i halsen),tysk og finsk. 9379540[/snapback] Kunne knapt vært mer enig. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 5. Trøndersk (Trønnderschsk) - Som bevis på at jeg snakker en fæl dialekt så bruker jeg O.J.'s gode trønderparodi: . 9378362[/snapback] Curse you!! Dansk er noe av det værste jeg hører, takler bare ikke måten de snakker på Har noen folk fra Wales jeg snakker ganske ofte med via Teamspeak, digger språket til de for å være ærlig :!: 9378667[/snapback] Dansk er ikke et språk, det er en lyd! Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Australsk-, Irsk- og Skotsk dialekter er dritfete 9379965[/snapback] Nå er jo ikke jeg så godt bevandret i barns og ungdoms talemåte, men formoder at "dritfete" betyr noe positivt selv om både drit og fet tradisjonelt er negativt belastede ord. Når det gjelder stygge språk er det jo mange gode kandidater, som tysk, dansk, nederlandsk og polsk, mens svensk, fransk og italiensk er gode eksempler på det motsatte. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Styggeste språk: enkelt, nederlandsk. Så jævla mange stygge harkelyder. Trondheims-dialekt er ganske pent om jeg skal si det selv. Finnes mange stygge (og harry) trønder-dialekter når du kommer ut av byen, men det finnes mange stilige også. Lenke til kommentar
Vitharr Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Dansk er ikke et språk, det er en lyd! 9381333[/snapback] Er helt enig, jeg Peneste: Norsk (Stavangersk/Bergensk på damer ), spansk (Men bare den spanske dialekten fra Venezuela...det snakker jeg), Islandsk (Elsker lyden og synes det er dritkonge at språket er veldig likt på norrønt) og russisk. Styggeste: Dansk, Fransk og Afrikaans. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Islandsk (Elsker lyden og synes det er dritkonge at språket er veldig likt på norrønt) og russisk. 9382105[/snapback] Dritkonge? Formoder at det betyr noe positivt selv om det ikke høres slik ut. Endret 29. august 2007 av Beatnik Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 det finnes allerede en tråd om dette; Ditt favorittspråk - La oss diskutere. la oss fortsette diskusjonen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg