Gå til innhold

Det styggeste og peneste språket

Gjest Slettet+12341842

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+12341842

Alle har vel en formening om hvilke(t) språk de synes høres forferdelig ut, og hvilke(t) som høres pent ut.

Her skal alle kunne komme opp med sine "stygginger" og "pene" språk, gjerne med begrunnelse og kanskje også "bevis" (en sang e.l. på språket som beviser for eller mot).

Selv anbefaler jeg de velkjente Pokémon og Ductales ("Eventyr med Ole, Dole, Doffen") som begge er oversatt til en rekke språk.

Vær så snill å unngå å ta med norsk som peneste, da blir det så kjedelig :!:

Mine

De 5 peneste:

1. Tysk (Deutsch) - Liker klangen og de litt rare ordene. Bevis:

.

2. Islandsk (Íslendska) - Så rent, og så uten "innvandrerord"... og så liker jeg alle "úr"-endingene :p Bevis: Ducktales-intro'n på islandsk.

3. Dansk - Litt rart, men egentlig veldig syngende. Bevis: Pokémon-intro'n på dansk.

4. Finsk - Forferdelig rart, men har mange surrige og morsomme ord. Bevis: Pokémon-intro'n på finsk.

5. Fransk - Synger veldig dette språket, men uttalen samsvarer ikke i det hele tatt for en som ikke kan det. Bevis:

.

De 5 styggeste:

1. Nederlandsk (Nederlands) - Forferdelige greier... Bevis:

.

2. Latvisk (Latviešu) - Har selv vært i Latvia, og språket er aldeles ikke vakkert... Fant ingen brukbare beviser.

3. Spansk (Español) - Ingen kan vel alvorlig talt mene at dette er pent å høre på?! Bevis: En grusom spansk Ducktales-intro.

4. Estisk (Eesti) - Jeg har vært i Estland også, og språket er morsomt, men ikke pent... Bevis: Et klipp fra estisk Idol ("Eesti Olsub Suuperstaari").

5. Trøndersk (Trønnderschsk) - Som bevis på at jeg snakker en fæl dialekt så bruker jeg O.J.'s gode trønderparodi:

.

Den siste ble ganske useriøs, men håper dere andre holder dere til språk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5. Trøndersk (Trønnderschsk) - Som bevis på at jeg snakker en fæl dialekt så bruker jeg O.J.'s gode trønderparodi:

.

9378362[/snapback]

Curse you!!

Dansk er noe av det værste jeg hører, takler bare ikke måten de snakker på :dontgetit:

Har noen folk fra Wales jeg snakker ganske ofte med via Teamspeak, digger språket til de for å være ærlig :!:

Lenke til kommentar

.

9378362[/snapback]

Curse you!!

Dansk er noe av det værste jeg hører, takler bare ikke måten de snakker på :dontgetit:

Har noen folk fra Wales jeg snakker ganske ofte med via Teamspeak, digger språket til de for å være ærlig :!:

9378667[/snapback]

Dansk er ikke et språk, det er en lyd!

Lenke til kommentar
Australsk-, Irsk- og Skotsk dialekter er dritfete :p

9379965[/snapback]

Nå er jo ikke jeg så godt bevandret i barns og ungdoms talemåte, men formoder at "dritfete" betyr noe positivt selv om både drit og fet tradisjonelt er negativt belastede ord.

Når det gjelder stygge språk er det jo mange gode kandidater, som tysk, dansk, nederlandsk og polsk, mens svensk, fransk og italiensk er gode eksempler på det motsatte.

Lenke til kommentar

Dansk er ikke et språk, det er en lyd!

9381333[/snapback]

Er helt enig, jeg :p

Peneste: Norsk (Stavangersk/Bergensk på damer :love:), spansk (Men bare den spanske dialekten fra Venezuela...det snakker jeg), Islandsk (Elsker lyden og synes det er dritkonge at språket er veldig likt på norrønt) og russisk.

Styggeste: Dansk, Fransk og Afrikaans.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...