skads Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har kjøpt meg nytt kamera (c-730), og glemte selvfølgelig å kjøpe med ekstra minnekort! Siden det finnes flere alternativer å velge blant, kan noen hjelpe meg? Sånn jeg har forstått det er det noe som heter smart mediacard og XD picture card! Hva er forskjellen? Videre lurte jeg på om noen vet on et bordstativ for dette kameraet, hvis det finnes? Er ganske vanskelig å holde kameraet i ro ved full zoom, og så så jeg på TV en som hadde et lite fin stativ.. Skads. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har kjøpt meg nytt kamera (c-730), og glemte selvfølgelig å kjøpe med ekstra minnekort! Siden det finnes flere alternativer å velge blant, kan noen hjelpe meg? Sånn jeg har forstått det er det noe som heter smart mediacard og XD picture card! Hva er forskjellen? xD er mindre, raskere, nyere, litt dyrere og generelt litt bedre enn smartmedia. Årsaken til at kameraet også takler smartmedia er at de som har dette fra før av skal kunne bruke det nå også uten å kjøpe alt nytt. xD vil også få langt større kapasitet (inntil 8GB) etterhvert, noe de aldri fikk til med smartmedia. Hvis du kjøper xD vil du kanskje også kunne bruke dette hvis du kjøper et nytt kamera om 5 år (som ikke kan ta smartmedia...). Så jeg tror jeg ville anbefalt xD. Kjøp gjerne 128MB eller vent til 256MB kommer i løpet av en måneds tid. Videre lurte jeg på om noen vet on et bordstativ for dette kameraet, hvis det finnes? Er ganske vanskelig å holde kameraet i ro ved full zoom, og så så jeg på TV en som hadde et lite fin stativ..Skads. Jeg klarte ikke å finne noe stativ på internett akkurat nå, men jeg har et lite bordstativ selv (kan legges sammen til noe på størrelse med 3 penner ved siden av hverandre). Stativet er av merket Hama, men det står ikke noe mer på det. Husker ikke hvor jeg kjøpte det, for lenge siden. Men du kan sikkert søke deg fram til det hos noen av nettbutikkene her, eventuelt rett og slett dra til en fotobutikk. Småstativ kan jo umulig koste så mye flesk. Gratulerer med nytt kamera! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå